AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Etter å ha lest om hvordan folk blir mottatt og behandler på karantenehotellene, er jeg litt sjokkert. Dette er hoteller som er "vanlige" hoteller også, altså skal de åpne for vanlig drift når pandemien er over. Jeg synes det er rart at de ødelegger så mye for sitt fremtidige rennomé ved å servere dårlig og simpel mat (noen ganger også mat som er gammel), satt på gulvet utenfor rommene. Jeg har sett bilder av frokosten på et av hotellene: Pappkrus med kaffe, 1 plastinnpakket rundtstykke (med ukjent pålegg) og 1 youghurt. Middag i isopor-takeaway-eske (også den satt på gulvet utenfor rommet), det så ut som den besto av en eller annen oransje gryteaktig greie med ris til. Det så ekstremt stusselig ut. Som om gjestene skal straffes ekstra. Ikke bare måtte være tvunget på hotell, men i tillegg få helt ræva service. Ser forøvrig også at det klages på at det vrimler av pizzabud som går inn og ut av disse hotellene nærmest døgnet rundt. Ikke så veldig rart egentlig. Folk som bor der, må jo være nesten desperate av sult. Jeg vet at hotellene og reiselivet sliter. Jeg vet at de selvfølgelig må tenke kostnader. Men tenker de ikke på tiden etter pandemien? Hadde jeg havnet på et av disse hotellene, og fått denne "grisematen", hadde jeg aldri noensinne satt mine bein på dette hotellet igjen. Hadde også vært naturlig skeptisk til andre hoteller i samme kjede. Og jeg hadde nok også fortalt alle jeg kjenner + noen flere om forholdene. Det sies at 1 negativ omtale teller mer enn 10 positive. Fordi de som er misfornøyde har en tendens til å fortelle det videre til mange flere. Hadde jeg vært sjef på et av disse hotellene, hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å gjøre oppholdet til gjestene best mulig. Jeg snakker ikke om hummer, kaviar og champagne, men i det minste fersk, innbydende og delikat mat i store nok mengder. Jeg ville prøvd å vise frem hotellet mitt fra sin beste side. Fordi mange av dem som må ha et ufrivillig opphold der, er folk som reiser til vanlig også og som benytter seg av hoteller. Noen tanker? Anonymkode: b6c65...332 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Dette blir nok fort glemt når det en gang er over. Hotellene gjør det fordi de kan, det er jo sponsede rom, og gjesten betaler 500 per natt uansett. Man har i tillegg plikt til å være på karantenehotell. Når man må være et sted, så har ikke hotellet noe insentiv for å gjøre opplevelsen bedre, for gjesten kan ikke bytte hotell og må være der i 10 dager. Det er kun antall netter/belegg som teller for hotellene nå, ikke noe annet. Anonymkode: 22be1...445 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Poenget er ikke hva gjesten betaler. Fordi hotellet får resten av beløpet dekket av staten. Så du mener at det er lurt av hotellet å gi f.... fordi gjesten ikke har noe valg? Anonymkode: b6c65...332 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Hva mener du de skal gjøre med maten i stedet for å sette den på gulvet utenfor rommet? Anonymkode: f348f...54f 5
Mezzosoprena Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Helt ærlig så klarer jeg å se at et hotell som fungerer som karantenehotell under en pandemi, ikke fungerer på samme måte da som når det opererer i vanlige tider. 13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Bare det å kalle det karantenehotell høres grusomt ut.. som et fengsel. Jeg er enig, ts. Anonymkode: 89d2f...b5c 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Jeg ville bare tenkt at de leverte en annen tjeneste de ukene/månedene dette stod på. Og booket som vanlig om reviews fra pre-korona var gode. Anonymkode: 1895e...dd0 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Angående mat på gulvet så kunne de ha skaffet brett og lagt maten på de. Anonymkode: b8d24...db6 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Poenget er ikke hva gjesten betaler. Fordi hotellet får resten av beløpet dekket av staten. Så du mener at det er lurt av hotellet å gi f.... fordi gjesten ikke har noe valg? Anonymkode: b6c65...332 Gjesten har valg. Å ikke reise til utlandet. Anonymkode: 6d611...9ea 12
Gjest ti10 Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 Ut fra det som står i media må jeg innrømme at jeg er mer bekymret over oppførselen til de som bor på karantenehotellene enn mangelen på luksus der. Meningen er å stoppe smittespredning, det virker ikke som at folk helt forstår det.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 ti10 skrev (Akkurat nå): Ut fra det som står i media må jeg innrømme at jeg er mer bekymret over oppførselen til de som bor på karantenehotellene enn mangelen på luksus der. Meningen er å stoppe smittespredning, det virker ikke som at folk helt forstår det. Da kan folk velge å ikke reise! Anonymkode: 6d611...9ea 6
MorTil2 Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 Det burde ikke komme som en bombe på noen at reglene strammes inn. Vi har nå i lengre tid hørt om økende smitte i Oslo og omegn, ulike virusvarianter, gjentatte oppfordringer om å unngå reiser som ikke kan defineres som helt nødvendige. Når man så, i sin døvhet og analfabetisme, velger å gjøre stikk motsatt, nemlig reise, kan man ikke rope opp om at det er urettferdig at det blir kaos og dårlige forhold. Man er jo med på å skape disse forholdene selv. 8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 Hvordan annen service skal de få? Jeg var på karantenehotell før jul og synes det var helt greit med tanke på pandemien. Vi fikk mat via roomservice tre ganger om dagen og de ansatte var behjelpelige med ting man lurte på eller kunne trenge under oppholdet. Mitt hotell hadde ikke kjøkkendrift, så de fikk mat utenfra, derfor fikk vi frokostpose og middag i takeawayboks. Tenkte ikke noe videre over presentasjon av maten eller at den sto på gulvet utenfor døra. Man skal jo ha minst mulig direkte kontakt. Man skal jo holde seg mest mulig på rommet og det var jo litt kjedelig i lengden, men det er sånn det må være. Synes de som trekker sammenligning med fengsel overdriver veldig. Anonymkode: b1b10...385 11
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 Så lenge rommet er rent syns jeg ikke det er noe å klage på. Anonymkode: 3a416...202 3
Jeffe Skrevet 27. mars 2021 #15 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva mener du de skal gjøre med maten i stedet for å sette den på gulvet utenfor rommet? Anonymkode: f348f...54f Kunne hevet det inn på rommet 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #16 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Da kan folk velge å ikke reise! Anonymkode: 6d611...9ea Alle kan ikke det. Anonymkode: 812c3...af8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #17 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Etter å ha lest om hvordan folk blir mottatt og behandler på karantenehotellene, er jeg litt sjokkert. Dette er hoteller som er "vanlige" hoteller også, altså skal de åpne for vanlig drift når pandemien er over. Jeg synes det er rart at de ødelegger så mye for sitt fremtidige rennomé ved å servere dårlig og simpel mat (noen ganger også mat som er gammel), satt på gulvet utenfor rommene. Jeg har sett bilder av frokosten på et av hotellene: Pappkrus med kaffe, 1 plastinnpakket rundtstykke (med ukjent pålegg) og 1 youghurt. Middag i isopor-takeaway-eske (også den satt på gulvet utenfor rommet), det så ut som den besto av en eller annen oransje gryteaktig greie med ris til. Det så ekstremt stusselig ut. Som om gjestene skal straffes ekstra. Ikke bare måtte være tvunget på hotell, men i tillegg få helt ræva service. Ser forøvrig også at det klages på at det vrimler av pizzabud som går inn og ut av disse hotellene nærmest døgnet rundt. Ikke så veldig rart egentlig. Folk som bor der, må jo være nesten desperate av sult. Jeg vet at hotellene og reiselivet sliter. Jeg vet at de selvfølgelig må tenke kostnader. Men tenker de ikke på tiden etter pandemien? Hadde jeg havnet på et av disse hotellene, og fått denne "grisematen", hadde jeg aldri noensinne satt mine bein på dette hotellet igjen. Hadde også vært naturlig skeptisk til andre hoteller i samme kjede. Og jeg hadde nok også fortalt alle jeg kjenner + noen flere om forholdene. Det sies at 1 negativ omtale teller mer enn 10 positive. Fordi de som er misfornøyde har en tendens til å fortelle det videre til mange flere. Hadde jeg vært sjef på et av disse hotellene, hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å gjøre oppholdet til gjestene best mulig. Jeg snakker ikke om hummer, kaviar og champagne, men i det minste fersk, innbydende og delikat mat i store nok mengder. Jeg ville prøvd å vise frem hotellet mitt fra sin beste side. Fordi mange av dem som må ha et ufrivillig opphold der, er folk som reiser til vanlig også og som benytter seg av hoteller. Noen tanker? Anonymkode: b6c65...332 Jeg vil også se bilder! Anonymkode: c446a...539
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #18 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle kan ikke det. Anonymkode: 812c3...af8 Hvem kan ikke? Anonymkode: c446a...539 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #19 Skrevet 27. mars 2021 Det er ikke sikkert at hotellet har noe særlig valg, hvis de får tilskudd fra staten. Da er det staten som legger føringer for pris/budsjett og regner med så billig som mulig. Ellers syns jeg folk kan la være å reise, hvis de frykter å måtte bo på karantenehotell. De som drar på unødvendige reiser, burde heller blitt satt på glattcella. Så får vi se om de lengter etter hotellopphold. Anonymkode: 1c94a...c39 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #20 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Alle kan ikke det. Anonymkode: 812c3...af8 90% kan Anonymkode: 6d611...9ea 2
Anbefalte innlegg