AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Til nå har jeg funnet sukkerfri gelé, agurk og tomat 🙈 men blitt litt lei 🙈 Noen flere tips? Anonymkode: ec855...a5f
sstinemor Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Lettbrus Sukkerfri gele: 1-10kcal pr 100g - spørs hvilken type Kålrotmos: Kok opp 300-350g kålrot, hell av vannet (hold igjen 1-1,5dl), stavmiks, spe på med vannet du holdt igjen til passe konsistens(jo mer vann, jo mindre kcal pr 100g), ha i salt og pepper = god porsjon for rundt 100kalorier (ca 30kalorier pr 100g) Toro grønnsakssuppe: 14 kalorier pr 100ml Salat, tomat, agurk, paprika ligger alt på rundt 10-20 kalorier pr 100g Jeg maulet tacosaus/salsa en periode, det er litt sært men inneholder bare rundt 30kcal pr 100g (spørs typen du velger da) Eggehvite = 17kcal pr eggehvite Double 0 yoghurt = rundt 50 kalorier pr beger (Dette har jeg svart i en tidligere tråd, som var matvarer med nesten 0 kcal og ikke snacks😅) 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Jeg foretrekker å heller ta et par biter av noe jeg faktisk har lyst på, som 2-3 biter melkesjokolade eller en liten neve chips I stedet for å prøve å spise noe jeg ikke egentlig har lyst på. Anonymkode: 0ee45...b8f 9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg foretrekker å heller ta et par biter av noe jeg faktisk har lyst på, som 2-3 biter melkesjokolade eller en liten neve chips I stedet for å prøve å spise noe jeg ikke egentlig har lyst på. Anonymkode: 0ee45...b8f Problemet er for de som ikke klarer å begrense seg. Anonymkode: 54a1f...953 12
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Oppskjærte grønnsaker, lettbrus, yoghurt naturell med bær.. Anonymkode: 3480a...f80
Blyana Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Grønnkålschips, ovnsbakte kikerter, eller cake in a cup(man kan lage selv også men blir opp mot 200 kalorier).
Milky Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 Lettbrus/saft, sukkerfrie pastiller for eks dent, ovnsbakte kikerter er dritgodt!! melonbiter, frossne druer, hjemmelaget bananis, riskaker 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Edamame er nokså kalorfattig mtp metthetsfølelsen man får av å spise ca 200 kalorier av dem. Jeg elsker podsene man kjøper som er ferdigsaltet, koker dem så vidt, og drysser over litt flaksalt og chiliflak Anonymkode: 41e82...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er for de som ikke klarer å begrense seg. Anonymkode: 54a1f...953 Dette er kanskje bare meg, men jeg tenker at en del av det å gå ned i vekt og å klare å holde vekta er nettopp det å lære seg å begrense seg. Å lære seg å si nei til kakestykke nr to, lære seg at en porsjon med favorittmiddagen er nok, og at det går fint å spise bare litt. Man må gi slipp på disse nesten maniske tankene om at mye må ha mer. Det går an å stoppe. Det er en ting man må øve på, så hvorfor ikke gjøre det mens man går ned i vekt og endrer på vaner? Skal man plutselig starte å gjøre det når man er ved målvekta, og forvente at det er enkelt? Hvis ikke man klarer å gjøre noe med den tankegangen om ingen begrensning kan det fort bli jojo slanking. Anonymkode: 0ee45...b8f 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Til nå har jeg funnet sukkerfri gelé, agurk og tomat 🙈 men blitt litt lei 🙈 Noen flere tips? Anonymkode: ec855...a5f Frosne druer Rista kikerter Friggs maiskaker med et tynt lag hjemmelagd nøttesmør Brokkolistilk med hummus Anonymkode: 73205...203
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 Venne seg av vanen med snack. Spiser man frokost-lunsj-middag fast, så vil kroppen aldri føle for mat utenom måltidene. Knakk koden for 10+ år siden. Og det er en fantastisk følelse. Å aldri tenke på mat, med mindre man er sulten rundt de faste tidspunktene for måltid. Og det er merkelig hvordan denne vanen forsterker seg selv. Jeg planla jo å alltid være med på kake-fredag på jobb, spise kake i bryllup, og alt det der. Men lysten på dette er helt borte, kan like så godt ta et tørt knekkebrød som et kakestykke. Anonymkode: 9303a...ea4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 Masse gode tips, tusen takk folkens 😍 Når det kommer til frotsing av mat så er jeg en stor synder der. Prøver å lære meg nye vaner. Men når jeg ikke klarer stå imot, så må jeg ha noe jeg bare kan dytte ned 😅 Jobber med saken! Det er verst for meg på kveldene, for jeg går på en type medisin som øker appetitten betraktelig!!! Blir som et sultent dyr i skogen og bare hiver meg over hva enn som er foran meg.... og når disse periodene med villmanns eting kommer, må jeg ha noe i skapet 🤣 Ellers spiser jeg bare opp alle middagene eller går amok på pålegget..... ts Anonymkode: ec855...a5f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 Jeg spiser nesten aldri snacks, dessert, is, kaker eller godteri. Det er i så fall bare hvis jeg er på besøk hos noen som serverer det. Jeg har ikke så lyst på, rett og slett, og er sikkert heldig. Det hjelper også å aldri ha noe i skapet. En rute mørk sjokolade og en liten skål popcorn kunne kanskje være noe? Anonymkode: e4bd7...423 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser nesten aldri snacks, dessert, is, kaker eller godteri. Det er i så fall bare hvis jeg er på besøk hos noen som serverer det. Jeg har ikke så lyst på, rett og slett, og er sikkert heldig. Det hjelper også å aldri ha noe i skapet. En rute mørk sjokolade og en liten skål popcorn kunne kanskje være noe? Anonymkode: e4bd7...423 Jeg prøvde først mørk sjokolade, og det funka i 3 mnd, men nå klarer jeg å sluke hele 2 plater med mørk sjokolade på rappen 😩 Jeg har enda ikke lært meg å kontrollere meg selv, prøvd å ha tomme hyller (for da spiser jeg ikke noe jeg ikke har - tankegang) men det endte bare med at jeg spiste opp frokoster og middager 😳 Så jeg må ha noe, til jeg lærer meg kontrollere meg selv 😂 Blitt bare enda vanskeligere i det siste pga en medisin jeg går på 😕 ts Anonymkode: ec855...a5f 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 Går du på Zyprexa eller noe? Kunne du i så fall bedt om å få en annen medisin? Det høres fælt ut å ha slik ulvehunger. Anonymkode: e4bd7...423
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #18 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg prøvde først mørk sjokolade, og det funka i 3 mnd, men nå klarer jeg å sluke hele 2 plater med mørk sjokolade på rappen 😩 Jeg har enda ikke lært meg å kontrollere meg selv, prøvd å ha tomme hyller (for da spiser jeg ikke noe jeg ikke har - tankegang) men det endte bare med at jeg spiste opp frokoster og middager 😳 Så jeg må ha noe, til jeg lærer meg kontrollere meg selv 😂 Blitt bare enda vanskeligere i det siste pga en medisin jeg går på 😕 ts Anonymkode: ec855...a5f Skjønner. Frosne druer synes jeg høres godt ut - men du kan ikke spise en kilo frosne druer, heller. Hjelper det å drikke vann, funlight eller sukkerfri brus? Gå en tur, danse, meditere, mindfullness? Får du noe behandling for dette her? Anonymkode: e4bd7...423 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 Paprika med kremost Anonymkode: 4492f...3c2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går du på Zyprexa eller noe? Kunne du i så fall bedt om å få en annen medisin? Det høres fælt ut å ha slik ulvehunger. Anonymkode: e4bd7...423 Quetapine / Seroquel 🙈 legen vil jeg egentlig skal gå på antidepressiva, men jeg nekter pga dårlig erfaring. Jeg er heller ikke deprimert, har problemer med søvn, og noen antidepressiva har en døsigende effekt. Er ikke noe annet jeg kan gå på som gir samme effekt som quetapinen 🙁 Anonymkode: ec855...a5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå