AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 En av mine næreste venninner er så aktiv på Facebook at jeg har begynt å 'hide' aktiviteten hennes. Hun deler ikke memes eller sånne ting, men deler bilder av seg selv og oppdaterer jevnlig forsidebildet og profilbildet. Dette er i all hovedsak selfies, gjerne litt små-seksualiserte med fingeren i munnviken eller lignende, og ofte med velvalgte 'dype' sitater i tillegg. På disse innleggene sanker hun likes og skryt fra menn i hopetall (selv om hun er i et forhold). Hun er ca 40 år, høyt utdannet og ellers 'veldig oppegående', så jeg syns denne oppførselen er ganske klein, barnslig og oppmerksomhetsøkende. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men hadde vel bare behov for å ventilere og benytte meg av sjansen til å bruke KG som klagemur Anonymkode: 38cd2...4a7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Jeg følger kanskje bare 1/5 av mine Facebook «venner». Avfølg er den beste funksjonen Facebook har når det gjelder disse folka som oversharer og spammer med alt mulig. Anonymkode: 59475...a54
Pipaluk Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Hva med å pause henne i 30 dager? Jeg gjør det jevnlig med en naturverner som legger ut innlegg og bilder om klimakriser og mishandlede dyr. Det blir bare too much 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Jeg «slumrer» en slektning av meg på fb. Han er 45 og helt enormt aktiv med herbalife (treningsbilder/videoer, før/etter bilder, quotes, «inspirasjon», hudpleie, herbashakes). Etter 30 dager vises han igjen, og det tar sjelden mer enn et par dager før jeg har gått lei og slumrer på nytt. Anonymkode: 29c72...23b 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: En av mine næreste venninner er så aktiv på Facebook at jeg har begynt å 'hide' aktiviteten hennes. Hun deler ikke memes eller sånne ting, men deler bilder av seg selv og oppdaterer jevnlig forsidebildet og profilbildet. Dette er i all hovedsak selfies, gjerne litt små-seksualiserte med fingeren i munnviken eller lignende, og ofte med velvalgte 'dype' sitater i tillegg. På disse innleggene sanker hun likes og skryt fra menn i hopetall (selv om hun er i et forhold). Hun er ca 40 år, høyt utdannet og ellers 'veldig oppegående', så jeg syns denne oppførselen er ganske klein, barnslig og oppmerksomhetsøkende. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men hadde vel bare behov for å ventilere og benytte meg av sjansen til å bruke KG som klagemur Anonymkode: 38cd2...4a7 Kan du ikke skrive 100% på ordentlig norsk, når du først skriver på norsk? Hide= gjemme. Anonymkode: 8478e...e0f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ikke skrive 100% på ordentlig norsk, når du først skriver på norsk? Hide= gjemme. Anonymkode: 8478e...e0f Enig, men tror det der allerede er en tapt kamp. Anonymkode: 22e1d...546
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 Gjør ofte det samme. Det er mange av vennene mine som deler masse jeg ikke er interessert i: politikk (også amerikansk politikk), dyrevern (ofte med bilder av mishandlede dyr osv), matbilder, innlegg om egen helse som jeg kjenner at er for mye for meg å vite, tusenvis av babybilder hver dag. Anonymkode: 15bd5...0e1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Slår meg som bra arrogant å skjule aktiviteten til en av sine nærmeste venninner fordi den ikke er interessant nok eller litt off. Hvor mye bryr man seg egentlig når det skal så lite til for å svartelistes av gode venner? Og er man egentlig noen venn andre trenger da? Litt av poenget med vennskap er vel å være glad i mennesker selv om de blant gjør dumme ting, har rare hang-ups, er usikre, ulykkelig, lykkelig osv, osv. Det hun gjør er typisk for kvinner som er i forhold der der er problemer. Det kanskje siste hun trenger er venninner som sitter å dømmer henne. Kvalmt! Hva med å heller sette deg som mål at du er der for henne selv om hun poster konspirasjonsteorier i stedet for å dømme henne for filleting. Anonymkode: 9aa26...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har ganske mange som jeg aktivt har skjult aktiviteten til. Mesteparten er riktignok slektninger som jeg kan holde kontakten med, men som popper opp altfor ofte, gjerne i tullete diskusjoner i kommentarfelt eller politisk motiverte poster. Har også et par venninner jeg har skjult, og noen som har begrenset tilgang til min profil. Ser ikke problemet. De vet jo ikke om det, og det er min feed. Anonymkode: b6b5c...be5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Slår meg som bra arrogant å skjule aktiviteten til en av sine nærmeste venninner fordi den ikke er interessant nok eller litt off. Hvor mye bryr man seg egentlig når det skal så lite til for å svartelistes av gode venner? Og er man egentlig noen venn andre trenger da? Litt av poenget med vennskap er vel å være glad i mennesker selv om de blant gjør dumme ting, har rare hang-ups, er usikre, ulykkelig, lykkelig osv, osv. Det hun gjør er typisk for kvinner som er i forhold der der er problemer. Det kanskje siste hun trenger er venninner som sitter å dømmer henne. Kvalmt! Hva med å heller sette deg som mål at du er der for henne selv om hun poster konspirasjonsteorier i stedet for å dømme henne for filleting. Anonymkode: 9aa26...0ed Er du litt vel sårbar eller? Bare fordi man ikke orker å ha hva som helst i feeden betyr det ikke at man dømmer sine venner, man bare slipper å se ting man ikke finner interessant. Man svartelister ikke venner bare fordi man ikke orker å bli møtt med seksualiserte bilder, mishandlede dyr, utleverende helseinnlegg og småbarnsbilder hver gang man åpner en app 🤦🏼♀️. De fleste ønsker ikke en feed man får dårlige følelser av. Er man faktisk venner sees man vel i det virkelige liv og kan engasjere seg dypere når man møtes. Anonymkode: 59475...a54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå