Gjest Acer Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 (endret) Mange lever nok med en belymret for at det skal oppstå brann eller innbrudd i hjemmet deres, og som eit ledd i forebygging intsallere ein innbruddsalarmer, brannvarslere, camera-overvåkning etc. Om uhellet skulle oppstå står ein ikkje bare overfor en stor krise, men også eit stort følelsesmessig tap, og i neste omgang eit forsikringsoppgjør. Som ved eit trafikkuhell så er det ofte "før" hendelsen som er avgjørende for skyld, og utfallet av forsikringsoppgjøret. Derfor er det mange som idag har installert camera i bilen som kan fange opp uønskede hendelser. Spørsmålet er om du / dere har tatt bilder av hjemmet, verdigjennstander av stor verdi i fall ein skulle vera så uheldig at det oppstår brann eller innbrudd i hjemmet deres. ? Fotografering kan selvsagt også brukes som eit ledd under eit samlivsbrudd. Endret 26. mars 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Ja. Det er også anbefalt fra forsikringsselskapene. Det er ikke så lett å huske alt man hadde når man står midt i en krise og har mistet alt. Bilder hjelper deg å huske: "åja, den vasen der ja, det bildet der ja, den gamle kista etter mormor", etc..." Anonymkode: 78f45...4e0
Milky Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Ja vi har tatt bilde av de «viktigste» tingene.. vi har også sikkerhetskameraer i de fleste rom så der ligger jo også bevis om noe skulle skjedd
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har ingen gjenstander som ikke kan erstattes, så har ikke tatt detaljbilder av noe. Huset er fullforsikret, innbo også. Ektepakt er skrevet og alt på stell. Brenner det, så får vi igjen nok på forsikringen til å sette opp tilsvarende hus og kjøpte tilsvarende innbo.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Vi har super innboforsikring, og god husforsikring. Den super innbo-forsikringen er uten øvre grense i verdier. Vi har tenkt å avfotografere ja, men er enda i prosessen med å pusse opp og flytte inn. Det står på lista over ting som må gjøres Bildene skal lastes opp på drive, og ligge på en minnepenn i svigers brannsikre safe. Skal også skaffe oss brannsikker safe på sikt som det også blir en kopi i, hvor alle viktige dokumenter skal oppbevares. Anonymkode: c85a9...a00
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har jo bilder av hjemmet mitt. Og så har jeg, som folk flest, digitalt kvitteringer på "dyre ting". Men jeg tenker nok at dette er enklere enn folk flest (og forsikringsselskaper flest) vil ha det til. Eier du ting i huset ditt du vet eller tror du ikke vil huske så bør de doneres eller selges umiddelbart, og du bør i alle fall ikke vurdere å erstatte dem. Hva skulle de erstattes av? Nye ting som skal ligge glemt i skuffen? Ja, jeg har jo eldre bilder og andre minner - brenner de så brenner de, og da er det jo per definisjon "uerstattelige". Men uerstattelig betyr ikke at det er krise at tingen går tapt. Lekebamsen fra barndommen er "uerstattelig" men ikke dermed noe en ikke tåler helt greit å miste. jeg er en ganske enkel sjel. Brenner det så berger jeg meg selv. Tingene har ingen egenverdi. Anonymkode: 5e477...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Nei, ikke avfotografert det, men avfilmet det. Anonymkode: 3169d...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå