AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Har merket at jeg blir en helt annen person, tenker annerledes og tar valg utifra hvordan jeg ser på meg selv. La oss si at alle rundt meg tror jeg er utrolig dyktig på alt jeg gjør - de tror jeg kommer til å ta en god utdanning, at jeg er flink i jobben min, at jeg er veldig attraktiv. Når de bekrefter slike ting overfor meg, så blir jeg den personen de tror jeg er. Jeg får et push og oppblomstring, og begynner å faktisk bli utrolig flink i jobben, finere og satser og jobber mot å ta en god utdanning. Er dette det de kaller «du blir hva du tenker?», og evt flere som har noe erfaring med sånt? Anonymkode: 99d61...004
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Et menneske bør jo handle etter indre verdier, men få gjør det. Men å bli boostet opp av andre kan jo ha en manipulerende effekt også, en god selger som lurer deg til å kjøpe noe for eks. Samme som å ha instagram, håpe på masse likes. Da føler du deg bedre, du fikk bekreftelse. Selv om du får et push eller blir balsamert fullstendig så betyr det ikke at det er riktig for deg. Selvfølelse er stikkordet her. https://no.wikipedia.org/wiki/Selvfølelse Anonymkode: 7b417...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå