AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Hei dere, Jeg skal snart begynne i ny jobb som sykepleier på en korttidsavdeling på sykehjem. Hva bør jeg lese meg opp på? Har dere andre tips? Takk for hjelpen :D Anonymkode: 95d16...ec2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Du burde lese om geriatri, akutt funksjonssvikt, eldre og infeksjoner, multimorbiditet, hjerte- og lungesykdommer. Les også gjerne prosedyrer som kateterisering/ andre prosedyrer. Viktig å lese om munnstell og om hvorfor man bør prioritere dette. Lykke til, det er variert og interessant å jobbe på sykehjem også. Hilsen sykepleier på langtidsavdeling på sykehjem. Anonymkode: dd3f8...bc2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Da jeg jobbet på korttidsavdeling fikk vi inn mye forskjellig. Det var noen få plasser med rullering og det var tunge somatiske pasienter. Men det var mye syke eldre som hadde vært innlagt på sykehuset og trengte et par uker ekstra for å klare seg selv. Folk som kom inn etter større operasjoner og var utskrivningsklare fra sykehuset, men hadde behov for hjelp, smertelindring ol. Noe opptrening etter brudd om rehabiliteringsavd. var full. Altså mye forskjellig, du får bruk for det meste av det du allerede kan. Anonymkode: 577ac...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå