AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Jeg kjøpte bolig for knapt 3,0 mill i fjor høst i trondheim. Ganske sentralt. I følge banken min, er verdien på boligen nå i overkant av 3,2 mill. Det er jo en økning på ca 7% på 6 mnd ish. Det er vel ganske urealistisk, selv for Oslo forhold ville det vært mye..... står at den tar utgangspunkt i kjøpsprisen og i utviklingen i kvm-prisen i området... Vet noen hvordan den kalkulatoren er sammensatt?? det er jo positivt for meg hvis det er sant, men tviler litt... Anonymkode: 0b464...552
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Kommer an på hva slags bolig det er, har vært på visninger i Trondheim nå hvor boligene går flere hundre tusen over prisantydning, så helt utenkelig er det ikke. Banken din bruker trolig et estimat basert på salg av lignende boliger i samme område som din, og da er det gjennomsnittsprisen pr kvm på salgene i området som gjelder. Anonymkode: c8a55...5be
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer an på hva slags bolig det er, har vært på visninger i Trondheim nå hvor boligene går flere hundre tusen over prisantydning, så helt utenkelig er det ikke. Banken din bruker trolig et estimat basert på salg av lignende boliger i samme område som din, og da er det gjennomsnittsprisen pr kvm på salgene i området som gjelder. Anonymkode: c8a55...5be selveierleilighet. 3 roms Anonymkode: 0b464...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå