AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Til frokost, lunsj og kvelds spiser jeg alltid det samme. Og det har jeg gjort hele mitt liv. Havregryn med melk og sukker, eller to brødskiver med hvitost. Til middag er det variert. Min venninne mener dette ikke er normalt. Jeg tror imidlertid at dette er veldig vanlig. Noen flere som meg, som spiser det samme år ut og år inn? Anonymkode: b4ba9...4dc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Jepp, jeg er som deg. Frokost er 3 knekkebrød med fisk eller ost. Lunsj er hjemmelagde proteinrundstykker med gulost. Det er enkelt, sunt og mettende. Er veldig glad i å lage mat, så legger innsats i god og solid middag. Anonymkode: 30a03...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Jeg var perioder der jeg spiser det samme. Men så blir jeg drittlei og spiser det ikke på 6mnd 😂 Anonymkode: 36343...38c 9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Jeg varierer nok litt mere enn deg, ts, men ellers gjentar jeg også alt hver dag, Anonymkode: e2981...aea 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Til frokost spiser jeg alltid det samme - brødskive med salami 😅men til middag er det variert å godt Anonymkode: 9fa07...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Klarer det bare ikke. Ser med fascinerende øyne på dem som klarer det. Tenker det må være noen skikkelig tørre mennesker. Anonymkode: 0e9c8...8b2 9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har lange perioder med det samme hver dag. Men så bytter jeg og har det nye samme hver dag i en lang periode Anonymkode: afd10...bf4 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Helt normalt i mine øyne. Knekkebrød med to avocado de siste to årene. Og nå har jeg vært så glad, av de 60 siste avocadoene har det kun vært to dårlige Ikke det billigste og mest bærekraftige pålegget da, men spiser bærekraftig til middag. Anonymkode: e2ddc...450 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 I perioder spiser jeg det samme til frokost, lunsj og kvelds. Men så blir jeg lei og bytter på. I det store og det hele så tror jeg det også er sunnere å spise det samme, så lenge man får i seg det man trenger i løpet av en dag. Hvis man spiser havregrøt til frokost, salat til lunsj, fisk/rent kjøtt med tilbehør til middag og frukt/yoghurt/nøtter til kvelds, så får man jo i seg det man trenger. Tror også man lettere holder vekten da, enn at man varierer og ikke helt har kontroll på kaloriene. Anonymkode: b395e...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har lange perioder der jeg spiser det samme. Jeg kan våkne om morran og mens jeg strekker meg litt før jeg står opp tenker jeg at jeg skal slå til men noe annet, kanskje til og med steke lapper eller noe, og ikke lenge etter sitter jeg og knasker på det samme som ellers fordi jeg gikk over på autopilot når jeg kom inn på kjøkkenet. Jeg bort alene, og har erfart litt for ofte at det å f.eks ha et godt utvalg av pålegg fører til at mye av det blir gammelt før det spises opp, så da funker det bedre for meg å variere hvert kvartal eller noe slikt. Anonymkode: bb1eb...184 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 Til frokost og lunsj spiser jeg det samme 2-3 dager i strekk, med unntak av i helgene der vi spiser ulikt hver dag. Jeg planlegger ukesmenyer for frokost og lunsj på samme måte som middag. Tror ikke jeg har spist det samme til lunsj mer enn tre ganger i hele år. Frokost repeterer jeg litt oftere, men går likevel en god del tid mellom hver gang jeg lager det samme. Anonymkode: e05ef...905 1
missLynch Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 Må le litt her; er akkurat likedan 😂 Til frokost er det alltid 2 knekkebrød med skinke, ost og div grønt. Uten unntak. Og til lunsj 2 egg og brødskive. Blir ikke lei heller. På middagsfronten er det variasjon- så man er jo ikke fullstendig sprø da...😆 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 Mange av oss er jo vanedyr, så syns ikke det høres rart ut å spise det samme hele tiden. Jeg er litt sånn selv, men noen ganger varierer jeg fordi jeg har lyst. Har dog spist samme lunsjen på jobb i snart 6 måneder, og er langt ifra lei. Anonymkode: 1b9b9...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 Spiser det samme. Hver dag. ALLE måltider. Også middag. Har lange perioder med det samme hver dag. Men så bytter jeg og har det nye samme hver dag i en lang periode. Middagen jeg spiser nå har jeg spist hver dag sikker det siste halve året. Med noen unntak noen lørdager. Anonymkode: 42af2...b55 1
Gjest ti10 Skrevet 26. mars 2021 #15 Skrevet 26. mars 2021 Det er da veldig normalt å spise det samme hver dag, i hvert fall i perioder. Hvem i alle dager er det som har forskjellig frokost/lunsj hver eneste dag. Hvis man skal variere for hvert eneste måltid, må det jo bli et enormt matsvinn.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #16 Skrevet 26. mars 2021 ti10 skrev (5 minutter siden): Det er da veldig normalt å spise det samme hver dag, i hvert fall i perioder. Hvem i alle dager er det som har forskjellig frokost/lunsj hver eneste dag. Hvis man skal variere for hvert eneste måltid, må det jo bli et enormt matsvinn. Hvorfor må det bli stort matsvinn? Jeg kaster så godt som aldri mat. Lager for eksempel chiagrøt med blåbær til frokost to dager. Tar så en chai latte med havremelk de neste tre, til lunsj (melk til grøt brukt opp). Og så smoothies på bær til frokost i to dager. Alt av frø holder seg fint til neste gang jeg lager kjøleskapsgrøt/knekkebrød/smoothies. Alt av ferskvarer er brukt opp. Tilsvarende om jeg lager frokostmuffins med grønnsaker noen dager. Da kan jeg gjerne ha fritatta de neste dagene, og både egg og grønnsaker er brukt opp. Eventuelt brukes grønnsaker i wok, eller andre middagsrester. Mens egg kan varieres i det uendelige, og holder seg i 1-2 måneder. Anonymkode: e05ef...905 2
Gjest ti10 Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må det bli stort matsvinn? Jeg kaster så godt som aldri mat. Lager for eksempel chiagrøt med blåbær til frokost to dager. Tar så en chai latte med havremelk de neste tre, til lunsj (melk til grøt brukt opp). Og så smoothies på bær til frokost i to dager. Alt av frø holder seg fint til neste gang jeg lager kjøleskapsgrøt/knekkebrød/smoothies. Alt av ferskvarer er brukt opp. Tilsvarende om jeg lager frokostmuffins med grønnsaker noen dager. Da kan jeg gjerne ha fritatta de neste dagene, og både egg og grønnsaker er brukt opp. Eventuelt brukes grønnsaker i wok, eller andre middagsrester. Mens egg kan varieres i det uendelige, og holder seg i 1-2 måneder. Anonymkode: e05ef...905 Men nå var det jo snakk om å variere, du gjør jo ikke det når du spiser det samme flere dager på rad? Det var vel det som var poenget? Så kan man jo diskutere hva man regner som variasjon osv., men jeg svarte altså ut fra at jeg oppfattet at venninnen til TS mente at man burde variere hele tiden, altså spise noe nytt hver dag.
Mynona Skrevet 26. mars 2021 #18 Skrevet 26. mars 2021 Nei jeg hadde vært dritt lei etter en uke. Jeg blir fort matlei og må ha variasjon. Spiser vanligvis brødskiver til lunsj, men må variere pålegget. Hadde jeg skullet ha ost på hver dag hadde jeg blitt kvalm etterhvert. Og jeg må variere hvilken type brød. Også har jeg yoghurt med musli innimellom, salat innimellom, Torilla wraps eller lomper innimellom. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 ti10 skrev (6 minutter siden): Men nå var det jo snakk om å variere, du gjør jo ikke det når du spiser det samme flere dager på rad? Det var vel det som var poenget? Så kan man jo diskutere hva man regner som variasjon osv., men jeg svarte altså ut fra at jeg oppfattet at venninnen til TS mente at man burde variere hele tiden, altså spise noe nytt hver dag. Var det ikke snakk om p spise det samme hver eneste dag i HI? Alltid. Ikke to dager på rad eller noe sånt. Anonymkode: 9c30d...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 ti10 skrev (7 minutter siden): Men nå var det jo snakk om å variere, du gjør jo ikke det når du spiser det samme flere dager på rad? Det var vel det som var poenget? Så kan man jo diskutere hva man regner som variasjon osv., men jeg svarte altså ut fra at jeg oppfattet at venninnen til TS mente at man burde variere hele tiden, altså spise noe nytt hver dag. Jeg spiser det samme 2-3 dager. Så går det måneder før jeg spiser det samme igjen. Vil kalle det variasjon? Anonymkode: e05ef...905 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå