Gå til innhold

tar aktiv fødsel lengre tid ved igansettelse eller bare ventetiden på at det skal starte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører mange si at igangsettelse tar lengre tid, men når fødselen faktisk setter i gang og du er 4 cm, tar den delen lengre tid en den ville gjort naturlig eller er det i hovedsak det at ventetiden på å komme i gang som tar tid? 

Anonymkode: 6ecc0...5c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på modning. Jeg fødte på 1 time ved igangsetting,for var så moden.

Anonymkode: 8526c...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i aktiv fødsel i åtte timer med første, det begynte av seg selv i uke 39. Med andremann nå i februar, ble jeg satt i gang. Var i aktiv fødsel i fire timer. Dette var også i uke 39, men jeg var veldig moden. 

Anonymkode: e2dfc...a24

Skrevet

Har blitt satt i gang to ganger. Begge gangene har tiden fra igangsettelse til aktiv fødsel tatt litt tid, men så fort det har kommet i gang har det gått raskt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for meg. Fra nr 2 har aktiv fødsel vært max 40min, uansett om fødsel har startet selv eller ikke. Med nr 5 tok det 20min aktiv fødsel, den startet selv. Med nr 6 var det igangsatt og bare små-murringer da de tok vannet. Riene kom 20min etter de tok vannet. Baby ute 55min etter de tok vannet. Så for meg har det vært det å faktisk få kroppen i gang. Når kroppen har fått med seg hva som skal skje, går det fort. Tok litt lenger tid med nr 1, men det er fordi pressingen tok lenger tid.

Anonymkode: a2561...c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...