Jajajane Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Jeg blir bare mer og mer sjokkert. En hastevaskine som nå skal testes på barn. Og som vi allerede vet, har kostet livet til friske mennesker. Jaja. Folk får bestemme selv, men skjønner ikke at noen tør å la barna sine gå igjennom denne testingen! 35
kaleidoskop Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Det tror jeg er mange. Folk stoler blindt på myndighetene. 28
Collan Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Vitenskapen, særlig medisin, har gjort viktige framskritt fordi folk har turt å ta risiko. Hvis ingen vil ta risikoen ved å prøve noe nytt vil vi ikke få framskritt, de vil i så fall skje mye saktere. Medisinsk innovasjonshistorie er ikke mitt fagfelt. Jeg leste en gang en artikkel om viktige oppdagelser som var gjort av folk som turte å eksperimentere. Jeg husker at oppdagelsen av at magesår skyldes bakterier og ikke stress ble gjort av en lege som spiste eller drakk de aktuelle bakteriene, og deretter fikk magesår. Hvis jeg ikke husker feil var det forholdsvis enkelt å behandle også på den tida, så det var ikke noen enorm risiko legen pådro seg. Derimot var det en annen sykdom, jeg husker ikke hvilken, der den aktuelle legen fikk rett i hva den skyldtes, dvs. klarte å påføre seg selv sykdommen. Behandling fantes imidlertid ikke, og legen døde. Nå er ikke vaksinen en sykdom, så risikoen for å dø er nok minimal. Det er en risiko for bivirkninger, det er det slike studier skal avdekke. Det er et problem i moderne tid i den vestlige verden at mange tror at vi kan leve risikofrie liv. Du tar en risiko når du tar en paracet eller en ibux, men du tenker antakelig ikke over det. Pandemien har forhåpentligvis gjort at en del har innsett at det ikke er mulig å leve et risikofritt liv, men at risiki for sykdommer og tidlig død (flertall av risiko) kan minimeres gjennom å følge vitenskapelig metode strengt. 33
Psilocybe Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Mange av brukerne her inne hadde gladelig tvunget barna sine til å delta i dette medisinske eksperimentet. 27
Gjest Rocka69 Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Vel de tester ut blant de fattigste i de fattigste strøkene i fattige land. Mot at de får en "pen" sum penger for hvert testbarn eller seg selv, La oss si gjennomsnitts års inntekt i en favela i Sao Paolo eller Rio er 3000 kroner, hvis noen tilbyr deg 1000-2000-3000 kroner per test per hode, så kan du plutselig doble eller mer års inntekten til familien. Det er et kynisk spill farmasiselskap spiller, eller kosmetisk industri spiller - når man ikke skal teste på dyr - da tester man f.eks kosmetikk på fattige mennesker i fattige land.
anonymLala Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 (endret) 27 minutter siden, Jajajane said: Jeg blir bare mer og mer sjokkert. En hastevaskine som nå skal testes på barn. Og som vi allerede vet, har kostet livet til friske mennesker. Jaja. Folk får bestemme selv, men skjønner ikke at noen tør å la barna sine gå igjennom denne testingen! Hvordan tenker du egentlig vaksiner kommer på markedet i det hele tatt? Skal vi bare stikke hodet i sanden og la pandemier kjøre sitt eget løp, uten å ‘’kjempe tilbake’’? Tror du medisin er risikofritt? Endret 26. mars 2021 av anonymLala 15
Fru Filifjonka Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 Nå kan man få ganske stygge ettervirkninger av å bli syk også, så det er heller ikke risikofritt. Nå viser det seg at man kan dø av både korona og den ene vaksinen. Men hvilket alternativ innebærer størst risiko? 8
Jajajane Skrevet 26. mars 2021 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2021 anonymLala skrev (13 minutter siden): Hvordan tenker du egentlig vaksiner kommer på markedet i det hele tatt? Skal vi bare stikke hodet i sanden og la pandemier kjøre sitt eget løp, uten å ‘’kjempe tilbake’’? Tror du medisin er risikofritt? Jeg tenker at man bør teste på voksne som kan ta eget ansvar for valgene sine. Ikke gi til sin 4 åring, som ikke skjønner bedre, og som vi håper overlever de neste 14 dagene... Ops, det gikk visst ikke bra. Hva da? Skal man da bare tenke at man tross alt bidro til å finne ut av ting? Jeg ofrer iallefall ikke mine barn til testing man ikke vet noenting om. 15
Jajajane Skrevet 26. mars 2021 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2021 Rocka69 skrev (18 minutter siden): Vel de tester ut blant de fattigste i de fattigste strøkene i fattige land. Mot at de får en "pen" sum penger for hvert testbarn eller seg selv, La oss si gjennomsnitts års inntekt i en favela i Sao Paolo eller Rio er 3000 kroner, hvis noen tilbyr deg 1000-2000-3000 kroner per test per hode, så kan du plutselig doble eller mer års inntekten til familien. Det er et kynisk spill farmasiselskap spiller, eller kosmetisk industri spiller - når man ikke skal teste på dyr - da tester man f.eks kosmetikk på fattige mennesker i fattige land. Penger rår, og det er motbydelig. Ikke så nøye om det skjer noe med de fattige, for det blir ingen konsekvenser. Tester man på barna til de rike, ville det blitt konsekvenser økonomisk! Er til å spy av... 9
Gjest Rocka69 Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 Jajajane skrev (1 minutt siden): Penger rår, og det er motbydelig. Ikke så nøye om det skjer noe med de fattige, for det blir ingen konsekvenser. Tester man på barna til de rike, ville det blitt konsekvenser økonomisk! Er til å spy av... Så sant så sant. Og så lenge det finns fattige, så vil denne kyniske businessen fortsette. Selv om FN skulle komme med en konvensjon som forbyr dette
Psilocybe Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 Fru Filifjonka skrev (11 minutter siden): dø av både korona og den ene vaksinen. Den ene vaksinen? Har du sjekket dødstallene for Pfizers vaksine? 10
Fru Filifjonka Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 Psilocybe skrev (Akkurat nå): Den ene vaksinen? Har du sjekket dødstallene for Pfizers vaksine? Nei. Har du statistikk?
Capt. Obvious Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 Jajajane skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at man bør teste på voksne som kan ta eget ansvar for valgene sine. Ikke gi til sin 4 åring, som ikke skjønner bedre, og som vi håper overlever de neste 14 dagene... Ops, det gikk visst ikke bra. Hva da? Skal man da bare tenke at man tross alt bidro til å finne ut av ting? Jeg ofrer iallefall ikke mine barn til testing man ikke vet noenting om. Men en voksen er ikke et barn, og ønsker man at det skal finnes vaksiner som barn kan ta eller trenger for mange typer sykdommer, så må man på et eller annet tidspunkt også teste dem på barn. Jeg skjønner godt at det ikke er for alle, men uten familier som tolererer et minimum av risiko, så går ikke verden veldig mye fremover heller. 8
Callisto83 Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 De gjør det sikkert for moro skyld, tror dere ikke det? 🙄 (Det kan være covid får en del konsekvenser for et barn også.) 3
infectedsopp Skrevet 26. mars 2021 #15 Skrevet 26. mars 2021 Stakkars barn! Jeg håper virkelig det går bra med de som blir utsatt for dette, at de ikke får alvorlige bivirkninger eller dør.. Hadde aldri i livet ofret mine barn for dette eksperimentet. 12
clyde Skrevet 26. mars 2021 #16 Skrevet 26. mars 2021 Psilocybe skrev (32 minutter siden): Mange av brukerne her inne hadde gladelig tvunget barna sine til å delta i dette medisinske eksperimentet. Ja, det tror faktisk jeg også. En trist tanke i grunn. 5
*luna* Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 Fru Filifjonka skrev (15 minutter siden): Nei. Har du statistikk? Se legemiddelverkets siste rapport om «Meldte mistenkte bivirkninger av koronavaksiner» side 4 tabell 3 «Fordeling av meldinger om mistenkte bivirkninger etter alvorlighetsgrad» https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210325 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf 2
Kågebruker Skrevet 26. mars 2021 #18 Skrevet 26. mars 2021 Det er farlig å leve. Du kan bli angrepet av en rev på Bygdøy. Du kan dø i søvne plutselig. 7
*luna* Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 https://www.nrk.no/norge/flere-legemiddelfirmaer-starter-testing-av-koronavaksiner-pa-barn-1.15211431
Marshmallow Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 Jajajane skrev (1 time siden): Jeg blir bare mer og mer sjokkert. En hastevaskine som nå skal testes på barn. Og som vi allerede vet, har kostet livet til friske mennesker. Jaja. Folk får bestemme selv, men skjønner ikke at noen tør å la barna sine gå igjennom denne testingen! Men hvordan tror du vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet har blitt testet? 21
Anbefalte innlegg