AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har egentlig drømt om småbruk hele livet! Jeg har elsket alt som har med dyr å gjøre og jeg har etter hvert som tiden har gått, begynt å elske alt som har med hage å gjøre. Jeg sluker alle programmer som handler om småbruk, og jeg syns det er helt fantastisk å se programmet om ekteparet Handelmann på Handelmanns gård. Det ser ut som et ekte paradis! Hvordan ser småbruk drømmen din ut? Ville du hatt dyr? grønnsaker? blomster? Bier? Skulle du forskt å leve av det, eller bare hatt det som bosted? Hvor i landet ville du hatt småbruket ditt? Anonymkode: 16840...3c8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Mandelmann mener du vel? Anonymkode: 58dfc...77e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Håhå! Jeg har planen klar. Mamma og pappa har også planlagt småbruket mitt (og samboer sitt, da). Jeg vil ha en liten, men (innvendig) moderne stall. Vaskespilt med varmtvann, utstyrsrom med varmekabler, tørkerom og industrivaskemaskin - blant annet. Innhegningen skal være stor og kunne deles av. Vil ha en del med gress, en godt drenert og oppgruset del, og aller helst en del med kupert terreng. Gjerne skog i den delen. Også vil ha en god, opplyst helårs-ridebane, da. Vi har inngått et kompromiss, så siden jeg da vil ha hesten min hjemme, skal samboer ha en geit som hevn (jeg er veldig redd for geiter etter en ubehagelig opplevelse med en killing med ferske horn som barn). Også vil vi ha høner, da. Mamma vil gjerne at vi skal ha et par sauer hun kan få ulla til (jeg får vel kanskje starte opp et spinneri der også), og pappa vil ha et par griser han kan få julemat fra hver jul. Han har også planlagt navn til dem. Jeg har veldig lyst til å ha en dam. Og frukttrær og kjøkkenhage. Oooog en snill nabo vi kan bestikke sånn at vi slipper å måke oss ut om vinteren. Anonymkode: abcae...01a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Ville hatt et mindre småbruk. Har hund fra før. Den takler ikke katter. Hadde det ikke vært for det ville jeg hatt et par puser også. Noen geiter som kan renske opp, høns så jeg får egg, ville banksjef forsøkt meg på noen få bikuber også. Ellers ville jeg dyrket litt. Urter, poteter, ville hatt ville bær/en del av hagen med busker av bringebær, rips, solbær. Ville prøvd meg frem med andre grønnsaker og satset på noen få, men hvert år forsøke noe nytt for læring og gøy. Ville hatt en bievennligdel av hagen med blomster. Også ville jeg forsøkt meg på noen snittblomster i drivhus. Ville også hatt bed rundt omkring. Roser. Vanskelig å leve av. Ville kanskje kombinert der. Jobber i helsevesenet. Kunne jobbet redusert, kanskje noen Grønnsaker og blomster kunne blitt solgt, litt honning. Kanskje åpen for besøk en gang innimellom eller avtaler hvor de som sliter litt på skolen kan komme og hjelpe, eller psykiske vansker, for ensomme eldre osv. Kunne jo ikke gjort noe gratis, men finnes vel noen støtteordninger kanskje. Hadde også vært artig å arrangere loppemarked og andre arrangement feks i påsken, 17mai, juletider osv. Anonymkode: f2c70...e16
Gjest Lunaris Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 23.03): Håhå! Jeg har planen klar. Mamma og pappa har også planlagt småbruket mitt (og samboer sitt, da). Jeg vil ha en liten, men (innvendig) moderne stall. Vaskespilt med varmtvann, utstyrsrom med varmekabler, tørkerom og industrivaskemaskin - blant annet. Innhegningen skal være stor og kunne deles av. Vil ha en del med gress, en godt drenert og oppgruset del, og aller helst en del med kupert terreng. Gjerne skog i den delen. Også vil ha en god, opplyst helårs-ridebane, da. Vi har inngått et kompromiss, så siden jeg da vil ha hesten min hjemme, skal samboer ha en geit som hevn (jeg er veldig redd for geiter etter en ubehagelig opplevelse med en killing med ferske horn som barn). Også vil vi ha høner, da. Mamma vil gjerne at vi skal ha et par sauer hun kan få ulla til (jeg får vel kanskje starte opp et spinneri der også), og pappa vil ha et par griser han kan få julemat fra hver jul. Han har også planlagt navn til dem. Jeg har veldig lyst til å ha en dam. Og frukttrær og kjøkkenhage. Oooog en snill nabo vi kan bestikke sånn at vi slipper å måke oss ut om vinteren. Anonymkode: abcae...01a Og hvordan løser dere dette? En fot per jul?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå