Gå til innhold

Jeg har idiot og sendte en pakke uten å ta betalt først. Mulig å stoppe pakke ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

JA jeg var dust. Kunne slått meg selv. Men jeg hadde så god en dialog med henne og hun skulle betale samme dag. Pakken gikk til utlandet USA, og jeg sendte den tirsdag. Prøvde å spore den for å stoppe den i dag og den ble selvfølgelig sendt ut av Norge igår ettermiddag... Posten sine sider tilbyr bare en idiotisk chatbot som ikke svarer på det jeg spør om. 

Det er ikke all verdens. Det ble 137 dollar inkl frakt. Det ruinerer meg ikke. Men det er litt prinsippet her. Hun svarer hverken på mails eller messenger nå. Det er natt i Denver for øyeblikket, men jeg har sendt mail over flere dager. 
Hun skulle betale via Paypal og jeg ser der at hun ikke har lagt inn noe. 

Er det noe mer jeg kan gjøre for å stoppe forsendelsen her?

Ikke fortell meg at jeg er en idiot - det vet jeg. 

Anonymkode: 8f846...513

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De pengene er nok tapt, så du bør slutten dvele ved dette. 

Vet kjøperen at pakken er sendt? Hvis ikke så burde du jo ha sagt at du sender den så snart pengene er på konto, for å få henne til å betale. Men dersom hun vet at pakken er på vei er nok sannsynligheten for at du får pengene dine tilnærmet lik null. 

Anonymkode: f80f7...be2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De pengene er nok tapt, så du bør slutten dvele ved dette. 

Vet kjøperen at pakken er sendt? Hvis ikke så burde du jo ha sagt at du sender den så snart pengene er på konto, for å få henne til å betale. Men dersom hun vet at pakken er på vei er nok sannsynligheten for at du får pengene dine tilnærmet lik null. 

Anonymkode: f80f7...be2

Ja er du gæren. Hun har sporing og alt.

vi snakket masse sammen og hun hadde bra reviews.

Håper de trasher pakken som faen i posten og at innholdet blir ødelagt

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter stoppkrav. Da stopper posten pakken og sender den i retur til deg. Sjekk nettsidene til posten. Det koster litt, så du må vurdere om det er verd pengene.

Anonymkode: 36ffd...43e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er noe som heter stoppkrav. Da stopper posten pakken og sender den i retur til deg. Sjekk nettsidene til posten. Det koster litt, så du må vurdere om det er verd pengene.

Anonymkode: 36ffd...43e

Tusen takk! Ja jeg stopper den av prinsipp om jeg må..

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på nett solgte du den? Kanskje du kan kontakte dem (etsy?)?

Anonymkode: baf9e...850

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Ja jeg stopper den av prinsipp om jeg må..

Si fra til henne at enten er pengene sendt innen sånn og sånn dato og klokke, ellers iverksetter du stoppkrav. Så bare gjør du det, og gjør det annerledes neste gang.

Anonymkode: 820cd...ff6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor på nett solgte du den? Kanskje du kan kontakte dem (etsy?)?

Anonymkode: baf9e...850

Nei ikke etsy. Jeg kommer til å melde ifra til dem sånn at de registrerer henne som usæriøs. Men hun skal få ett par dager til på seg. Det KAN jo ha skjedd noe.

Det er jo USA dette her. De skyter jo hverandre og dauer av corona som fluer, så jeg tenkte ikke gå til angrep med en gang. Kan være en grunn til at jeg ikke hører noe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si fra til henne at enten er pengene sendt innen sånn og sånn dato og klokke, ellers iverksetter du stoppkrav. Så bare gjør du det, og gjør det annerledes neste gang.

Jeg skrev det til henne i stad på messenger. Men det er midt på natta borti der så regner med hun sover

Gjest Chroma
Skrevet

Ville gjort det på denne måten. Og forstår deg godt ang prinsippet. 

AnonymBruker
Skrevet
Chroma skrev (2 minutter siden):

Ville gjort det på denne måten. Og forstår deg godt ang prinsippet. 

Ja, er hun så smålig at hun svindler meg over en tusenlapp så gjør jeg det asså. Jeg har råd til det. Men pakken er som sagt ute av landet nå så det er sikkert mye vanskeligere å stoppe. Skal gi henne ett døgn på seg før jeg prøver å få den stoppet. 
Innen da burde ha enten sjekket mail, sjekket messenger eller oppdaget forespørselen på paypal... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, er hun så smålig at hun svindler meg over en tusenlapp så gjør jeg det asså. Jeg har råd til det. Men pakken er som sagt ute av landet nå så det er sikkert mye vanskeligere å stoppe. Skal gi henne ett døgn på seg før jeg prøver å få den stoppet. 
Innen da burde ha enten sjekket mail, sjekket messenger eller oppdaget forespørselen på paypal... 

Ja, gi henne tid til å våkne, men si fra hvordan reglene blir nå. 

Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er frekt. Har opplevd det selv, på Finn. Håper det løser seg for deg! 

AnonymBruker
Skrevet
Chroma skrev (2 minutter siden):

Ja, det er frekt. Har opplevd det selv, på Finn. Håper det løser seg for deg! 

Jeg skal holde dere oppdatert ! 

AnonymBruker
Skrevet

kjerring! :angry:

Anonymkode: 15b9d...1e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde helt nøyaktig samme tabbe selv. Pakke til ei dame i California som falt pladask for tingene jeg hadde sydd og la oss på en facebookgruppe. Brukte rundt en tusenlapp på materiale og porto pluss en god del tid på å sy. Tror ikke du får penger tilbake,nei.  Snakker av erfaring.  Var helt umulig. Hun blokkerte meg på Facebook og nektet å betale. Refuserte alle krav på paypal og gjorde seg  fullstendig utilgjengelig. Før det skjedde, fant jeg ut at hun er en mental ustabil hoarder som ikke eier ansvarsfølelse. Rett etterpå blokkerte hun meg og jeg forsto at jeg bare kan glemme pengene  . Noen mennesker eier ikke skam. Jeg føler meg også som en idiot. Jeg kjenner så på den følelsen selv flere år etterpå.  Det er ikke tusenlappen som gir skamfølelse. Det er hvordan det er mulig å bli så inn i hampen naiv, dumsnill og tro altfor godt om fremmede. TS, jeg tror vi to aldri  sender til USA igjen  😉

Anonymkode: 1d85e...3ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Gjorde helt nøyaktig samme tabbe selv. Pakke til ei dame i California som falt pladask for tingene jeg hadde sydd og la oss på en facebookgruppe. Brukte rundt en tusenlapp på materiale og porto pluss en god del tid på å sy. Tror ikke du får penger tilbake,nei.  Snakker av erfaring.  Var helt umulig. Hun blokkerte meg på Facebook og nektet å betale. Refuserte alle krav på paypal og gjorde seg  fullstendig utilgjengelig. Før det skjedde, fant jeg ut at hun er en mental ustabil hoarder som ikke eier ansvarsfølelse. Rett etterpå blokkerte hun meg og jeg forsto at jeg bare kan glemme pengene  . Noen mennesker eier ikke skam. Jeg føler meg også som en idiot. Jeg kjenner så på den følelsen selv flere år etterpå.  Det er ikke tusenlappen som gir skamfølelse. Det er hvordan det er mulig å bli så inn i hampen naiv, dumsnill og tro altfor godt om fremmede. TS, jeg tror vi to aldri  sender til USA igjen  😉

Anonymkode: 1d85e...3ba

Så jævelig dårlig gjort. 
Jeg sender masse til USA. Har aldri hatt problemer. Det er samlefigurer jeg har solgt og jeg har kjøpt og solgt mange ganger uten problem. Men jeg poster ALDRI pakken før jeg har fått penge inn på paypalkonto enten rett inn i kontoen eller som "pending" hvis det er snakk om større beløp. 

Unntaket var denne ene gangen, fordi hun hadde bra reviews, god dialog og fordi hun hadde ganske åpen profil på fb og var lett for meg å finne. 

Jeg har funnet ut hvor hun jobber og hvor hun studerer og har en anelse om hvem moren er. Vurderer faktisk sende mora en melding 🙈🙈🙈

MEN det kan jo være noe ærlig som har skjedd her. At hun har knust mobilen, mista nettet, havnet på sykehus eller whatever. Men jeg er jo klar over det at sansynligheten er størst for at hun prøver og svindle meg 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det funker ikke når pakken allerede har forlatt lendet.

Anonymkode: 367a8...fb2

Ah. Har du prøvd ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...