AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #81 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du tenker at brutto og netto er ord som kun angår dem som er i jobb? Anonymkode: c3407...00f De som er uføre betaler 8% av penger de får gratis, mens lønnsmottagere betaler ofte 40% av penger de sliter hardt for. Hadde vi kun fått 8% vi også tror jeg ikke mange hadde klaget. Ville følt meg som en millionær med 8% skatt, det hadde utgjort 12-15 tusen mer utbetalt hver eneste måned. Anonymkode: 7672a...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #82 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De som er uføre betaler 8% av penger de får gratis, mens lønnsmottagere betaler ofte 40% av penger de sliter hardt for. Hadde vi kun fått 8% vi også tror jeg ikke mange hadde klaget. Ville følt meg som en millionær med 8% skatt, det hadde utgjort 12-15 tusen mer utbetalt hver eneste måned. Anonymkode: 7672a...9a9 Å herregud..penger de får gratis?? Anonymkode: a07c5...2b6
Leo Skrevet 26. mars 2021 #83 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som er uføre betaler 8% av penger de får gratis, mens lønnsmottagere betaler ofte 40% av penger de sliter hardt for. Hadde vi kun fått 8% vi også tror jeg ikke mange hadde klaget. Ville følt meg som en millionær med 8% skatt, det hadde utgjort 12-15 tusen mer utbetalt hver eneste måned. Anonymkode: 7672a...9a9 Og sånn går nu dagan i uføretrådene på KG. Folk diskuterer ting de overhodet ikke kan noe om så busta fyker! God Påske!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #84 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De som er uføre betaler 8% av penger de får gratis, mens lønnsmottagere betaler ofte 40% av penger de sliter hardt for. Hadde vi kun fått 8% vi også tror jeg ikke mange hadde klaget. Ville følt meg som en millionær med 8% skatt, det hadde utgjort 12-15 tusen mer utbetalt hver eneste måned. Anonymkode: 7672a...9a9 Du utviser veldig lite kunnskap om hvordan dette med skatt fungerer 🤔 Anonymkode: c3407...00f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #85 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Utbetalt? Vet du hva utbetalt betyr? Brutto og netto er to meget forskjellige ting for folk som jobber 😊 Anonymkode: 7672a...9a9 Jeg vet absolutt det! Med en lønn på 44K (medianlønn 2020) vil man med ca høyeste skattetrekk få utbetalt 30 K Dette uten fradrag etc. Anonymkode: 514a6...769
Gjest Wanda1984 Skrevet 26. mars 2021 #86 Skrevet 26. mars 2021 Jeg fikk innvilget barnetilskudd på 0 kr for inntekta var for høy, 60% trygd og 40% jobb. Så nei, tjente ikke no der gitt😂
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #87 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): mens lønnsmottagere betaler ofte 40% av penger de sliter hardt for. Er du fjern? En gjennomsnittlig inntekt gir en skatteprosent på godt under 30 prosent. Dette gjelder hvis du ikke har noen fradrag (utover standardfradrag) eller andre påslag i inntekten. En lønnsinntekt på for eksempel 550.000 kroner gir en skatteprosent på 26,2 prosent i 2021. https://www.smartepenger.no/skatt/653-skatteprosenter-pa-lonnsinntekt Anonymkode: 514a6...769
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #88 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja jeg vet mye om hva folk får i uførelønn da jeg har flere i min omgangskrets som er uføre. Og jeg synes ikke det er rett at dem skal få dobbelt opp med både uførelønn og emgangstønad når dem får barn Dem er for syk til å ha jobb, men frisl nok til å oppdra mange barn? Hvor er logikken? Anonymkode: db577...b68 Nå fikk ikke jeg engangsstønad da jeg fikk barn, fikk ikke innvilget uføretrygd før tre år etterpå, men jeg var minst like syk da som nå uansett. Og å være sammen med ungen min er ikke i nærheten av så belastende for kroppen som å stå i jobb dessverre. Jeg må ikke opp til et fast tidspunkt, stelle meg så jeg er presentabel, forlate huset og komme meg til et annet sted og så være der i flere timer mens jeg presterer og helt oppfattes noenlunde intelligent. Jeg har sørget for å oppdra barnet mitt, det må til for at det skal fungere. Jeg har nok vært heldig også, når jeg ser på de bråkete uoppdragne drittungene 90 % av bekjentskapskretsen har, skjønner jeg ikke at jeg tok sjangsen på å få barn, men jeg kjente egentlig ingen barn før jeg fikk selv, så jeg var ikke klar over hvor ille mange barn er. Jeg kan si til ungen at nå må du leke selv en time eller to mens mamma hviler, det kan jeg ikke si på en jobb. Jeg må lage mat selvsagt, men jeg må ikke alltid lage komplisert mat, og jeg kan bruke 7 timer på å få laget den middagen om det må til. Jeg kan legge meg med på gulvet og hvile, og hun legger seg sammen med mens vi hører på lydbok, men jeg tror ikke noen arbeidsgiver ville betalt meg for å gjøre det i tre timer per dag? ai tillegg - de fleste jeg kjenner som har barn jobber jo 7,5-8 timer per dag, og har i tillegg kjørevei. Henter man ungen i barnehage klokka halv fem og ungen legger seg sju, noe som ser ut til å være ganske vanlig, så bruker man ca 2,5 timer per dag på å ha barn. La oss legge til en halvtime på morgenen også, så tilsvarer det fortsatt ikke engang en halv stilling. Anonymkode: 52773...6d4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #89 Skrevet 26. mars 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: De som er uføre betaler 8% av penger de får gratis, mens lønnsmottagere betaler ofte 40% av penger de sliter hardt for. Hadde vi kun fått 8% vi også tror jeg ikke mange hadde klaget. Ville følt meg som en millionær med 8% skatt, det hadde utgjort 12-15 tusen mer utbetalt hver eneste måned. Anonymkode: 7672a...9a9 Det er feil. Ei bekjent som har unguføretrygd ma skatte 36% gun skatter 8000 I mnd. Hun har også jobbet mye før hun ble uføre så hun får ikke akk trygdet sin gratis. Hun har forresten 3 barn og er en supermamma. 20 minutter siden, AnonymBruker said: Disse som snylter...hvor mange de enn måtte være, hvordan passer dette sammen med din påstand her? Anonymkode: a1159...3d1 Vel nå handler HI om de som er uføretrygde og ikke de som snylter. Ingen får uføretygd paga latskap og feil valg. Anonymkode: 10e43...ee6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #90 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): De som er uføre betaler 8% av penger de får gratis, mens lønnsmottagere betaler ofte 40% av penger de sliter hardt for. Hadde vi kun fått 8% vi også tror jeg ikke mange hadde klaget. Ville følt meg som en millionær med 8% skatt, det hadde utgjort 12-15 tusen mer utbetalt hver eneste måned. Anonymkode: 7672a...9a9 Uføre skatter etter inntekt som alle andre Anonymkode: 0be27...51d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #91 Skrevet 26. mars 2021 Slutt å klag. Skaff deg en 100% stilling istedenfor å sitte her å klage over uføretrygdede. Du skal være glad for at du KAN jobbe. Anonymkode: fced7...de2 2
SuperVandreren Skrevet 26. mars 2021 #92 Skrevet 26. mars 2021 Samfunnet tjener på at uføre får barn. Det er disse barna som vil hjelpe deg når man blir gammel 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #93 Skrevet 26. mars 2021 15 minutter siden, SuperVandreren said: Samfunnet tjener på at uføre får barn. Det er disse barna som vil hjelpe deg når man blir gammel Når de som jobber ikke "gidder og få barn" paga at jobben er viktigere en familie så er det jo bra at andre velger og stifte familie. Anonymkode: 10e43...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #94 Skrevet 26. mars 2021 SuperVandreren skrev (49 minutter siden): Samfunnet tjener på at uføre får barn. Det er disse barna som vil hjelpe deg når man blir gammel Så sant de kommer seg i jobb. Uføre avler uføre som kjent. Anonymkode: 7672a...9a9 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #95 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så sant de kommer seg i jobb. Uføre avler uføre som kjent. Anonymkode: 7672a...9a9 Vel, tanta mi er ufør og har 3 barn som alle har jobber med lønn over 800 000. Anonymkode: 793d6...c20
Gjest Smeltemann Skrevet 26. mars 2021 #96 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jepp. Kjenner ei som er ung ufør og har fått nesten 300 000 på 3 år. Hun har født 3 barn på 3 år. I tillegg får hun barnetrygd på ca. 3 000 i mnd. Anonymkode: 05576...b36 Hun går vel ikke i pluss for det.
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 26. mars 2021 #97 Skrevet 26. mars 2021 Det er mye uvitenhet og misunnelse ute og går her. Du som er frisk har nå en god mulighet til å begynne på utdannelse eller bygge videre på den du har. En av mine tidligere kolleger gjorde ferdig sin revisorutdannelse mens hun hadde barselpermisjon. Det er jo en fordel å utdanne seg innen noe som gir jobbmuligheter da. Håndverkeryrker og IKT, og hva ned butikkfag? Må også vurdere om den aktuelle utdannelsen kan være mulig ved siden av deltidsjobben eller om du kan ta studielån.
HoDer Skrevet 26. mars 2021 #98 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du fjern? En gjennomsnittlig inntekt gir en skatteprosent på godt under 30 prosent. Dette gjelder hvis du ikke har noen fradrag (utover standardfradrag) eller andre påslag i inntekten. En lønnsinntekt på for eksempel 550.000 kroner gir en skatteprosent på 26,2 prosent i 2021. https://www.smartepenger.no/skatt/653-skatteprosenter-pa-lonnsinntekt Anonymkode: 514a6...769 Det er tull, tjener rett over det å betaler 32%
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #99 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå fikk ikke jeg engangsstønad da jeg fikk barn, fikk ikke innvilget uføretrygd før tre år etterpå, men jeg var minst like syk da som nå uansett. Og å være sammen med ungen min er ikke i nærheten av så belastende for kroppen som å stå i jobb dessverre. Jeg må ikke opp til et fast tidspunkt, stelle meg så jeg er presentabel, forlate huset og komme meg til et annet sted og så være der i flere timer mens jeg presterer og helt oppfattes noenlunde intelligent. Jeg har sørget for å oppdra barnet mitt, det må til for at det skal fungere. Jeg har nok vært heldig også, når jeg ser på de bråkete uoppdragne drittungene 90 % av bekjentskapskretsen har, skjønner jeg ikke at jeg tok sjangsen på å få barn, men jeg kjente egentlig ingen barn før jeg fikk selv, så jeg var ikke klar over hvor ille mange barn er. Jeg kan si til ungen at nå må du leke selv en time eller to mens mamma hviler, det kan jeg ikke si på en jobb. Jeg må lage mat selvsagt, men jeg må ikke alltid lage komplisert mat, og jeg kan bruke 7 timer på å få laget den middagen om det må til. Jeg kan legge meg med på gulvet og hvile, og hun legger seg sammen med mens vi hører på lydbok, men jeg tror ikke noen arbeidsgiver ville betalt meg for å gjøre det i tre timer per dag? ai tillegg - de fleste jeg kjenner som har barn jobber jo 7,5-8 timer per dag, og har i tillegg kjørevei. Henter man ungen i barnehage klokka halv fem og ungen legger seg sju, noe som ser ut til å være ganske vanlig, så bruker man ca 2,5 timer per dag på å ha barn. La oss legge til en halvtime på morgenen også, så tilsvarer det fortsatt ikke engang en halv stilling. Anonymkode: 52773...6d4 Hva skal du frem til med dette? At det er mye bedre å bli uføretrygdet fordi man da har mye mer tid med barna sine? Anonymkode: db577...b68 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #100 Skrevet 26. mars 2021 HoDer skrev (1 time siden): Det er tull, tjener rett over det å betaler 32% 🙄 fordi du ikke forstår deg helt på skatt.... les linken en gang til , hint! Skroll til : Skatteprosenter 2021 å les deg igjennom Anonymkode: 514a6...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå