AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Opplevde noe litt rart her. Datteren min har en liten klasse med bare 6 jenter. Så vi har en egen gruppe på Facebook. De går bare i 1.klasse, så jeg kjenner ikke de andre så godt. Flere av de andre har vokst opp sammen, og bodd her i bygda lenge. En av mødrene spurte om hjelp til noe praktisk som mennene vanligvis fikser, men akkurat dette er jeg god på også. Så jeg skrev at hvis de stilte med verktøyet kunne jeg gjerne gjøre det (jeg vet de har verktøyet). Ingen svarte på min kommentar, før det senere på dagen ble kommentarer om hvor dårlige de selv var til å sette opp dette, og at de ikke klarte på egenhånd. Så kommer enda en person og sier at "jeg og mannen kan komme". Alle liker denne kommentaren, og takker så mye for hjelpen og sier det er så fint at hun tilbyr seg. Jeg sitter litt som et spørsmålstegn og skjønner veldig lite.. Jeg føler selv at mitt tilbud ikke var bra nok. At de ville ha en mann? Men de har ikke sagt noe, bare fullstendig oversett meg. Og det gir meg en merkelig følelse av jeg er mindre verdt? Jeg vet man ikke skal henge seg opp i slike ting, men når flertallet i gruppa plutselig kollektivt overser meg, så blir jeg så redd for at jeg har sagt eller gjort noe galt.. Synes det er litt sårt. Bør man si noe tilbake for å ta brodden av slike ting, altså spøke med at "haha, nei dere har ikke troen på meg nei " eller et eller annet for at det ikke skal bli en "sak"? Eller bare være stille og ikke si noe? Anonymkode: 6745f...b45 5 1
Gjest O.G. Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Vær glade de ignorerte det der og ikke tilby hjelp igjen.
Nymerïa Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "haha, nei dere har ikke troen på meg nei " dette synes jeg du kunne ha sagt hvis du sa det samtidig som det skjedde, det blir kanskje litt rarere å komme med det i etterkant. Jeg håper ikke du bryr deg om disse merkelige menneskene. Jeg synes du høres kjempegrei ut og hadde gladelig tatt i mot din hjelp og vært takknemlig. 9
Gjest TheCatLady Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Jeg ville ikke skrevet "haha, dere har ikke troen på meg nei". Det virker passivt aggressivt, men du kunne skrevet noe om hvorfor de ikke ville ta imot din hjelp på en mer saklig måte. Ville gjort det der og da. Nå er det nok litt sent å si noe. Dessverre kan det være litt sånn med folk som kjenner hverandre veldig godt. Da kan det være vanskelig å komme inn som ny. Jeg hadde nok ikke giddet å tilby hjelp igjen. Det er veldig sært å kollektivt ignorere noen totalt på den måten. Det har ingenting med deg å gjøre, så det er de som er sære her.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 NymeriaRhoynar skrev (4 timer siden): dette synes jeg du kunne ha sagt hvis du sa det samtidig som det skjedde, det blir kanskje litt rarere å komme med det i etterkant. Jeg håper ikke du bryr deg om disse merkelige menneskene. Jeg synes du høres kjempegrei ut og hadde gladelig tatt i mot din hjelp og vært takknemlig. Takk! TheCatLady skrev (14 minutter siden): Jeg ville ikke skrevet "haha, dere har ikke troen på meg nei". Det virker passivt aggressivt, men du kunne skrevet noe om hvorfor de ikke ville ta imot din hjelp på en mer saklig måte. Ville gjort det der og da. Nå er det nok litt sent å si noe. Dessverre kan det være litt sånn med folk som kjenner hverandre veldig godt. Da kan det være vanskelig å komme inn som ny. Jeg hadde nok ikke giddet å tilby hjelp igjen. Det er veldig sært å kollektivt ignorere noen totalt på den måten. Det har ingenting med deg å gjøre, så det er de som er sære her. Ja, jeg har oppfattet de som veldig hyggelige, oppegående damer, så jeg ble litt satt ut. Føler meg virkelig forvirret! Om dette var noe internt jeg ikke tok eller hva greia var? Men, men.. Jeg skal prøve å ikke tenke at det er min skyld. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 6745f...b45 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Synes du overdriver litt her, overanalyserer. Ville bare oversett dette, men ikke tilby noe senere om noen spør om "manneting". Du sliter med lav selvfølelse. Anonymkode: 8261e...5cc
Gjest ti10 Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes du overdriver litt her, overanalyserer. Ville bare oversett dette, men ikke tilby noe senere om noen spør om "manneting". Du sliter med lav selvfølelse. Anonymkode: 8261e...5cc Jeg synes ikke hun overdriver, hun reagerer helt normalt som tilflytter som prøver å hjelpe og bli kjent med folk. Men TS, hvis de kjenner hverandre så godt, har de vel kommunisert utenfor gruppa og blitt enige om å prøve selv. Og så har de kanskje tenkt at det var pinlig å spørre deg i ettertid når de så de ikke fikk det til likevel. Skjønner at du reagerer, men det trenger ikke å være bevisst ignorering.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Det er veldig rart nor folk gjør sånn. Jeg har opplevd det samme. Det satt deg i en creepy posisjon, det skjønner dem fleste med halv sosial antenne. I gamledager ville vi kaldt det ufint, eller dårlig oppdragelse. ❤️ Klem til deg Anonymkode: 1203d...12f 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 Det er veldig rart når folk gjør sånn. Jeg har opplevd det samme. Det satte deg i en creepy posisjon, det skjønner dem fleste med halv sosial antenne. I gamledager ville vi kaldt det ufint, eller dårlig oppdragelse. ❤️ Klem til deg Anonymkode: 1203d...12f 1
Illuminatum Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 Du tror ikke at det er det at du mangler verktøy som er problemet?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 Hei TS Skulle vær grei med en på jobb og dette blei misforstått og vedkomne ignorerte meg i noen uker. Visste ikke hva jeg hadde gjort gale. Har en i slekta som ignorere meg nå. Det er ubehagelig. Hadde gitt blaffen og tenkt at det er noe «galt» med de og ikke deg. Du hører veldig grei ut så ikke prøv å bry deg og god klem til deg TS ☺️🥰🐥🐣 Anonymkode: 76828...eff
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 Velkommen til bygda, Ts. Ja, den er sånn. Anonymkode: 5a908...900 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 Det skal gå lang tid før en er inni miljøet på bygda. Folk på bygda er livredd folk utenfra, og må ha lang tid for å ta noen inn i varmen. Bor selv på bygda og er inkludert, men ovserverer de nye som kommer inn.. ikke lett Anonymkode: b3092...4e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå