Gå til innhold

Hvor fort strikker du? Hvor mange masker pr 30 minutt? Jeg tror at jeg strikker veldig sakte. Noen ganger sitter jeg og strever og har fått


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor fort strikker du? Hvor mange masker pr 30 minutt? Jeg tror at jeg strikker veldig sakte. Noen ganger sitter jeg og strever og har fått strikket kun 320 masker på 30 minutter. Det er vel veldig lite, på strømpepinner og vrangbordstrikking?

Anonymkode: faf5d...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri målt og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg er et enkelt menneske som liker å strikke, jeg slapper av med det og blir ferdig når jeg blir ferdig. Alt skal foregå rolig og trivelig. Har sett "strikkemaskiner" av det menneskelige slaget, fint for dem at de får ting fort ferdig, men det er ikke mitt mål og jeg strikker langsomt videre i sneglefart. :) Ikke noe galt i det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker fordi jeg synes det er hyggelig, ikke for å bli raskest mulig ferdig. Har aldri målt, men er ganske sikker på at jeg strikker saktere enn gjennomsnittet. Synes ikke det gjør noe. Hvorfor sånt hastverk?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker ikke for å ha hastverk. Noe går automatisk fortere, men jeg kommer aldri til å telle masker på tid :) det er ikke noe poeng i å sammenligne seg med andre :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på garn, mønster osv. På vanlig ensfarget glattstrikk med ullgarn og pinner nr. 3-4 regner jeg ca 1 maske i sekundet. Det tar lenger tid hvis garnet er veldig tynt eller veldig tykt, eller veldig glatt. 

Anonymkode: b4e3e...e1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres sakte ut, men gjør det noe om du strikker sakte da? 

Jeg har varierende strikkehastighet. Glattstrikk på tynne pinner er nok det som går aller fortest for meg. Kompliserte lace-mønster går jo en del saktere.

Anonymkode: 0fd84...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma

Det har jeg aldri sjekket, og det varierer. Noen ganger er jeg ivrig og strikke raskt, andre ganger saktere. Ser jeg på tv mens jeg strikker går det litt saktere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord! :kghjerte:

Anonymkode: faf5d...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri

Det er ikke noe poeng å strikke fortest mulig. 

Jeg strikker alt for fort og strikkeprosjektene varer ikke særlig lenge, men jeg klarer ikke å strikke saktere. Bruker et par minutter på en omgang på bolen (ca. 280 masker på genser jeg holder på med nå)

Endret av Føsleguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor fort jeg strikker, men om det er sakte så er jo det bare bra for da varer garnet lenger. :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri målt dette. Jeg strikker sakte med vilje og koser meg for hver maske som blir fin.

Cata skrev (7 timer siden):

Aner ikke hvor fort jeg strikker, men om det er sakte så er jo det bare bra for da varer garnet lenger. :fnise: 

Jeg har det problemet. Når det nærmer seg slutten på nøstet, strikker jeg fortere fordi jeg må jo strikke fort slik at garnstubben rekker til de neste maskene.

Er vel i en slags strikkepsykose når dette skjer tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (På 27.3.2021 den 11.17):

Aner ikke hvor fort jeg strikker, men om det er sakte så er jo det bare bra for da varer garnet lenger. :fnise: 

Er du en pirkepetter som meg, som nettopp prøvde på en halvferdig genser og tok opp en god del cm bol for å legge opp to masker til under hvert erme, får du til og med brukt samme garnet to ganger! Det går sakte, det. Prosjektet kan potensielt vare i det uendelige...🙃 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har sagt: det kommer an på pinner, garn og mønster. Jeg strikker sjelden 30 minutter effektivt i strekk, men sånn i snitt strikker jeg nok 40-50 masker i minuttet hvis det er enten umønstret eller veldig enkelt mønster med lite telling. Om du strikker fort eller sakte spiller jo egentlig ikke så stor rolle så lenge du driver med noe du liker. :) Hvor fort andre strikker har forresten ofte forundret meg. Særlig på strikkegruppene på Facebook, for der kan det virke som at mange er ekstremt kjappe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...