AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Har måttet ta på meg ekstraarbeid på deltidsjobben, 1-2 t/uka. Det blir presentert som frivillig, men er ikke det i realiteten, da det i prinsippet ikke er andre til å ta det, forrige som gjorde det var også tvunget/pålagt. Var naiv nok til å tro at dette ble fordelt/rullert på alle ansatte og ikke belastet èn person. Det reduserer motivasjon for å fortsette, da jeg har nok arbeid ellers som det er, men «må ta en for laget» da det ikke er andre til å ta det. Er det jeg som er urimelig? Anonymkode: 0e1ba...f3a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Nei, du er langt fra urimelig. Dette hadde jeg nektet å godta. Er du med i fagforening? Anonymkode: 2887c...77e 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Be om lønnsforhøyelse. Da regner jeg med du får jobbe timene som står i kontrakten din. Anonymkode: adfa3...f4b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 ts her Det går under samme timelønn jeg allerede har, så blir jo ikke gratis. Ble fortalt jeg har lov å ombestemme meg, men problemet er at det i grunn ikke er noen til å ta det hvis de ikke leier inn folk og det er vel ingen som er interessert i 1.5t jobb. Er en liten bedrift så jeg skjønner de har ordnet det på den måten, men er litt lei av å måtte steppe opp alltid fordi jeg er singel og barnløs. Anonymkode: 0e1ba...f3a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): ts her Det går under samme timelønn jeg allerede har, så blir jo ikke gratis. Ble fortalt jeg har lov å ombestemme meg, men problemet er at det i grunn ikke er noen til å ta det hvis de ikke leier inn folk og det er vel ingen som er interessert i 1.5t jobb. Er en liten bedrift så jeg skjønner de har ordnet det på den måten, men er litt lei av å måtte steppe opp alltid fordi jeg er singel og barnløs. Anonymkode: 0e1ba...f3a Si at du ombestemmer deg. Hvis de kan leie inn folk og betale dem for jobben, kan de også betale deg for den ekstra jobben. Anonymkode: dfe2f...0dc
Sunshineyellow Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Hadde ikke jeg orket. Greit man kan gjøre det av og til, men ikke ofte.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Urimelig er du vel ikke, men når du får betalt ser jeg ikke helt det store problemet med to timer ekstra i uka. I den store sammenhengen et lite offer og det er mange som ville gjort hva som helst for i det hele tatt å ha en jobb i disse dager. Personlig synes jeg det vitner om lav arbeidsmoral og latskap å kverulere på det lille timetallet. Stå-på-vilje er det som skiller klinten fra hveten og hvis man kan bidra med litt ekstra innsats for å redusere lønnskostnadene (som en vikar vil medføre) til bedriften så viser det at man har forstått hva det handler om. Spesielt i en tid der mange bedrifter sliter og folk blir permitert. Anonymkode: 145c0...be3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Si nei. Det er ingen som takker deg for det der. Det går kun utover deg selv Anonymkode: 2e53c...22a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Urimelig er du vel ikke, men når du får betalt ser jeg ikke helt det store problemet med to timer ekstra i uka. I den store sammenhengen et lite offer og det er mange som ville gjort hva som helst for i det hele tatt å ha en jobb i disse dager. Personlig synes jeg det vitner om lav arbeidsmoral og latskap å kverulere på det lille timetallet. Stå-på-vilje er det som skiller klinten fra hveten og hvis man kan bidra med litt ekstra innsats for å redusere lønnskostnadene (som en vikar vil medføre) til bedriften så viser det at man har forstått hva det handler om. Spesielt i en tid der mange bedrifter sliter og folk blir permitert. Anonymkode: 145c0...be3 Hvorfor skal man jobbe gratis? Hvorfor kan ikke bedriften betale for det dersom det er snakk om så lite? Anonymkode: dfe2f...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor skal man jobbe gratis? Hvorfor kan ikke bedriften betale for det dersom det er snakk om så lite? Anonymkode: dfe2f...0dc Har ikke skrevet at man skal jobbe gratis. Anonymkode: 145c0...be3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal man jobbe gratis? Hvorfor kan ikke bedriften betale for det dersom det er snakk om så lite? Anonymkode: dfe2f...0dc Hun får jo betalt. Anonymkode: d88f0...f60 3
Glitnir Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 Du blir spurt - ikke pålagt - å jobbe 1-2 timer ekstra i uka, og du får også betalt for det. Og som følge av det føler du på urimelighet og redusert motivasjon? Er det bare jeg som ikke skjønner problemet? 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 Med mindre du har sterke velferdsmessige grunner til å ikke jobbe ekstra i det hele tatt, så ville jeg ikke laget styr over 1-2 timer ekstra i uka, og du får jo også betalt for det. Men man skal selvsagt følge med fremover hvis du blir pålagt ytterligere jobb (Titt og ofte hender det at arbeidsgiver tar hele hånda og armen også hvis h*n ser du er litt fleksibel). Det derimot, skal du ikke godta sånn uten videre. Anonymkode: 4a613...b92
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Urimelig er du vel ikke, men når du får betalt ser jeg ikke helt det store problemet med to timer ekstra i uka. I den store sammenhengen et lite offer og det er mange som ville gjort hva som helst for i det hele tatt å ha en jobb i disse dager. Personlig synes jeg det vitner om lav arbeidsmoral og latskap å kverulere på det lille timetallet. Stå-på-vilje er det som skiller klinten fra hveten og hvis man kan bidra med litt ekstra innsats for å redusere lønnskostnadene (som en vikar vil medføre) til bedriften så viser det at man har forstått hva det handler om. Spesielt i en tid der mange bedrifter sliter og folk blir permitert. Anonymkode: 145c0...be3 Jeg jobber allerede over 100%, i tillegg til å hjelpe et aldrende familiemedlem i dens bedrift helg/kveld, så om folk mener jeg har lav arbeidsmoral får de bare gjøre det. Jeg er fullt klar over at 2 t uka er lite, og det er ikke gøy å gjøre et problem ut av det, men når man har flere jobber å sjonglere så er det ikke bare å avse mer tid. Jeg får si opp den ene deltidsjobben med minst timer, så løser deg seg vel. ts Anonymkode: 0e1ba...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå