Gå til innhold

Før var jeg sosial tre ganger i uka. Jeg har bare møtt to venner siden pandemien startet. Begynner å bli småsprø

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får dere til å møte flere? Det er så mye styr og logistikk for å få det til. Skal nevnes at de fleste vennene mine jobber i helsevesenet og at vi bor i Oslo

Anonymkode: 695b2...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor det blir styr med logistikk for deg?

Vi har møttes en del ute og har hatt små sammenkomster hjemme hos hverandre.

Men nå er det veldig strengt igjen da...Det går heldigvis mot lysere og varmere tider, det gjør det enklere.

Men alt i alt så har det sosialt sett vært et ganske kjedelig år for de fleste av oss.

Men virker som om du har vært ekstremt isolert? Du må nok være litt pådriver!

Gå tur, sois matpakke i en park, Prøv Frisbeegolf, drikk vin sammen på Zoom..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trøst deg med at vi er mange i samme båt💛 Jeg er singel og barnløs, og møter svært sjeldent venner og familie nå, sitter for det meste alene. Begynner nok å bli litt smårar jeg også, samtidig som jeg nesten har vendt meg til det. Gleder meg veldig til normalen er her igjen! Klem til deg😊

Anonymkode: 376ea...90b

• Liker 3
Skrevet

Slik er det nå. Og det begynner å tære på! Jeg savner å være med venninnene mine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det styr? Dere kan gå på besøk til hverandre, èn om gangen. Da er det lett å sitte 1-2 meter fra hverandre. Dere kan møtes ute på kafe/restaurant (de som er åpne) eller gå en tur.

Anonymkode: eebac...777

AnonymBruker
Skrevet

Dette er det jo bare dere selv som velger. Fullt mulig å møte flere mye oftere enn det. I sommer var det nesten ikke smitte og få tiltak. Satt du isolert da?

Anonymkode: efe7c...0de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mye gåturer 🙂 jeg og alle mine venner har hunder, så det er veldig naturlig for oss å gå tur, pandemi eller ikke. Det gjør det litt enklere. 

Anonymkode: 8394f...212

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan får dere til å møte flere? Det er så mye styr og logistikk for å få det til. Skal nevnes at de fleste vennene mine jobber i helsevesenet og at vi bor i Oslo

Anonymkode: 695b2...15e

Det er mange i andre land som ikke har sett verken familie eller venner på et år nå. Det er en pandemi på gang, da skal vi faktisk ikke mingle rundt men folk. Vi bør alle være hjemme alene, og møtes online om man ønsker å treffe noen.

Anonymkode: 6acea...f98

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lager folk problemer ut av dette? Er jo bare å møtes utendørs som vanlig, med litt avstand evt.

Folk må slutte med hysteriet, blir ikke smittet av å møte et menneske!

Noe som er heter normal hygiene, man nyser ikke eller hoster ut av munnen. Da holder man seg for munnen med armkroken.

Null problem! Lei av å lese om de som syter og klager.

Anonymkode: 5ba55...4e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor lager folk problemer ut av dette? Er jo bare å møtes utendørs som vanlig, med litt avstand evt.

Folk må slutte med hysteriet, blir ikke smittet av å møte et menneske!

Noe som er heter normal hygiene, man nyser ikke eller hoster ut av munnen. Da holder man seg for munnen med armkroken.

Null problem! Lei av å lese om de som syter og klager.

I Bodø har en sett at folk blir smitta av den engelske mutasjonen kun ved å møte andre mennesker og snakke litt i vanlig snakkeavstand.

Viktig å holde 2-meter’n nå! 

Anonymkode: 5d746...c77

AnonymBruker
Skrevet

Har sterk psyke til vanlig og gråt som en unge i går. Er dritt lei av å gå hjemme, kjede meg hver dag og ingenting å gjøre på jobben. Forstår at det er kjedelig og tungt. Det er like dager for mange.

Anonymkode: 1fbc2...5fe

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har sterk psyke til vanlig og gråt som en unge i går. Er dritt lei av å gå hjemme, kjede meg hver dag og ingenting å gjøre på jobben. Forstår at det er kjedelig og tungt. Det er like dager for mange.

Anonymkode: 1fbc2...5fe

Ja. Hva man tåler går litt i bølger.

Det tærer på oss. Vi må kunne si det uten å bli påført skamfølelse.

Livet er veldig stille...

Endret av Rotemor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

I Bodø har en sett at folk blir smitta av den engelske mutasjonen kun ved å møte andre mennesker og snakke litt i vanlig snakkeavstand.

En har ikke sett det, nei. Smittesporing er ingen eksakt vitenskap selv om helsemyndighetene liker å fremstille det sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tull, har ingenting med det å gjøre. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En har ikke sett det, nei. Smittesporing er ingen eksakt vitenskap selv om helsemyndighetene liker å fremstille det sånn.

Smittetall-tullet er jo helt ute av kontroll. Kanskje 50% av svarene er feil. Folk blir satt i karantene av hysteri.

Så har man en vanlig influensa som er helt NORMALT!

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig kjedelig å ikke treffe andre mennesker. Jeg bor også i Oslo. Det har vart et år. Jeg tar ingen sjanser nå siden jeg snart skal føde. Treffer ingen utenfor samboer og barn. Savner å reise, gå på restaurant, gå på jobb osv. Håper på bedre tider etterhvert! Skjønner godt at folk kan bli deprimerte. 

Anonymkode: b20c9...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er mange i andre land som ikke har sett verken familie eller venner på et år nå. Det er en pandemi på gang, da skal vi faktisk ikke mingle rundt men folk. Vi bør alle være hjemme alene, og møtes online om man ønsker å treffe noen.

Anonymkode: 6acea...f98

Hvilke land er dette? 

Anonymkode: 5990d...591

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er ganske enkelt å treffe folk nå, de fleste har mer tid og vi møtes ofte spontant.

Anonymkode: 5990d...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...