Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #1 Del Skrevet 26. august 2005 Er en ung mann på 23 år som jobber som omsorgsarbeider.... Hva syntes dere jenter om at menn velger slike jobber som før gjerne var kvinneyrker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. august 2005 #2 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg synes det er fint. Jeg har i flere år hatt sommerjobb i Hjemmesykepleien og truffet mange menn som er omsorgsarbeidere e.l. Et friskt pust i et kvinnedominert yrke, og jeg vet mange mannlige pleietrengende setter pris på det også. Merker at stemningen på jobb blir annerledes også, på en positiv måte altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #3 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg synes ikke det gjør noe, fint med litt variasjon. Selv er jeg jente i et typisk mannsdominert yrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #4 Del Skrevet 26. august 2005 Er en ung mann på 23 år som jobber som omsorgsarbeider.... Hva syntes dere jenter om at menn velger slike jobber som før gjerne var kvinneyrker? ← Som pasient på 30 år, så fikk jeg en hjelpepleier på min egen alder på sykehus. ikke særlig kjekt å bli stelt vasket og skiftet bind på.... hadde jeg vert "friskere" skulle jeg takket nei og bedt om en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kafka Skrevet 26. august 2005 #5 Del Skrevet 26. august 2005 Er en ung mann på 23 år som jobber som omsorgsarbeider.... Hva syntes dere jenter om at menn velger slike jobber som før gjerne var kvinneyrker? ← Det syns jeg (er mann selv) høres veldig bra ut! Skulle jeg velge igjen så kansje jeg ville gjort det? Flott valg du har tatt der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeleine Skrevet 28. august 2005 #6 Del Skrevet 28. august 2005 Er en ung mann på 23 år som jobber som omsorgsarbeider.... Hva syntes dere jenter om at menn velger slike jobber som før gjerne var kvinneyrker? ← Det syns jeg er kjempeflott! Kjempetøft med menn som velger disse yrkene, det gjør godt for alle at det ikke kun er damer i slike jobber. Trenger mange flere menn etter min mening, så derfor syns jeg det er kjempefint at du har valgt dette yrket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #7 Del Skrevet 28. august 2005 Som pasient på 30 år, så fikk jeg en hjelpepleier på min egen alder på sykehus. ikke særlig kjekt å bli stelt vasket og skiftet bind på.... hadde jeg vert "friskere" skulle jeg takket nei og bedt om en annen. ← Hvorfor det da? Det er faktisk profesjonelle folk som har dette som en jobb. Tror neppe de la mer merke til din kropp enn de 100'vis av andre de ser i jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 28. august 2005 #8 Del Skrevet 28. august 2005 Syns det er kjempepositivt. Hadde en gutt i klassen og det var godt for alle oss jentene Det er ofte mye hyggligere at det finns noen menn i disse kvinneyrkene også. Så stå på du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Mina- Skrevet 29. august 2005 #9 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg synes det er kjempe fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 29. august 2005 #10 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg syns det er kjempefint med menn i omsorgsyrker. Og som Arkana nevnte, det kan gjøre godt for arbeidsmiljøet. I tillegg vet jeg at en del menn (pasienter) setter pris på å møte en mann av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2005 #11 Del Skrevet 29. august 2005 Helt topp! Etter min mening kunne det godt ha vært flere menn i denne typen yrke...så bare stå på du - du har gjort et godt valg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzo Skrevet 29. august 2005 #12 Del Skrevet 29. august 2005 Det var altså jeg som skrev innlegget foran... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 29. august 2005 #13 Del Skrevet 29. august 2005 Synes det er kjempe fint med flere gutter/menn i omsorgsyrkene. Da kullet hadde praksis på sykehjem, på avd jeg var på, var vi 6 jenter og to gutter. Det var et friskt pust. Vi (jentene) lærte så mye om hvordan menn (dere får unnskylde generaliseringa), tenker og føler. Guttene klarte å peke på problemer som vi som jenter aldri hadde tenkt på. Ønsker mer menn i omsorgsyrkene. De har mye å bidra med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 30. august 2005 #14 Del Skrevet 30. august 2005 Det synest jeg er helt topp. Jeg beundrer mannen min masse. Han startet på sykepleierutdanningen som 40-åring, og han har bare fått positive tilbakemeldinger på valget av yrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå