Populært innlegg Javeljavel Skrevet 25. mars 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 25. mars 2021 «Vi er vaksinerte og har ikke dårlig samvittighet» Magne (72) og Nina (68). Denne fikk blodet til å koke. Spesielt med tanke på at 9 unge mennesker ble anmeldt og bøtlagt for fest. Men å sitte på fly og reise til Spania når alle vi unge må bli her og vente til alle disse pensjonistene har blitt vaksinert det er lov?! For å ikke nevne politikere som slipper unna med alt. Hvorfor vaksinerer vi ikke arbeidstyrken først også kan de jævla pensjonistene isolere seg til alle vi har blitt vaksinert? Hva får vi tilbake for å ofte oss for for de gamle? Bortsett fra dyre leiligheter og elendig pensjon? Når skal de gamle ofre seg for oss? De gamle og ubrukelige i vikingtiden tok en for laget og hoppet fra en klippe. Just saying. Faen meg dritt lei. Fuck korona. Fuck Erna. Fuck de rike 56
clyde Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 De gamle gir faen, flesteparten av dem tenker kun på seg selv. 25
øyne_lyver_aldri Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Javeljavel skrev (22 minutter siden): «Vi er vaksinerte og har ikke dårlig samvittighet» Magne (72) og Nina (68). Denne fikk blodet til å koke. Spesielt med tanke på at 9 unge mennesker ble anmeldt og bøtlagt for fest. Men å sitte på fly og reise til Spania når alle vi unge må bli her og vente til alle disse pensjonistene har blitt vaksinert det er lov?! For å ikke nevne politikere som slipper unna med alt. Hvorfor vaksinerer vi ikke arbeidstyrken først også kan de jævla pensjonistene isolere seg til alle vi har blitt vaksinert? Hva får vi tilbake for å ofte oss for for de gamle? Bortsett fra dyre leiligheter og elendig pensjon? Når skal de gamle ofre seg for oss? De gamle og ubrukelige i vikingtiden tok en for laget og hoppet fra en klippe. Just saying. Faen meg dritt lei. Fuck korona. Fuck Erna. Fuck de rike ingen som stopper deg fra og dra til spania heller. Pust dypt 18
Javeljavel Skrevet 26. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2021 1 minutt siden, øyne_lyver_aldri said: ingen som stopper deg fra og dra til spania heller. Pust dypt Ingen som stopper meg fra å stikke på rave i skogen med 80 personer til sommeren heller. Poenget er at vi er i en pandemi som bare de gamle dør av men det er vi unge som må ta støyten og i tillegg gir de faen og setter seg på fly, tettpakka med mennesker. 18
øyne_lyver_aldri Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Javeljavel skrev (1 minutt siden): Ingen som stopper meg fra å stikke på rave i skogen med 80 personer til sommeren heller. Poenget er at vi er i en pandemi som bare de gamle dør av men det er vi unge som må ta støyten og i tillegg gir de faen og setter seg på fly, tettpakka med mennesker. 🤷♂️ la folk gjøre som de vil tenker jeg 4
Ukjent. Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Dette er nøyaktig det en bruker her inne har advart mot: de vi har ofret alt for får vaksinen først og stikker fra dugnaden. Selvsagt svært dårlig for moralen og for tilliten til myndighetene. Men den tilliten er vel på bunn nå uansett, med Ernas fest og Guldvog som ber oss droppe å forstå reglene. 35
Tvist Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 Et ikke poenget at når vi er vaksinerte så skal vi få reise igjen? Synes det er ok. 14
2ro Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Jeg finner ikke artikkelen men mange i den alderen bruker å være i varmere strøk når Norge er på sitt verste. Det er ikke utenkelig at mange av de som drar gjør dette for helsen sin del. Det har jeg full forståelse for. 9
Vera Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har et familiemedlem som akkurat nå ligger alvorlig syk på sykehuset og planlegger hvem som kan komme i begravelsen hennes. Hun er under 60 år gammel. Det er kun lov med maks 50 stk i en begravelse. Men det er lov å reise til Spania.. 30
Gjest Sprettballen Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 Javeljavel skrev (7 timer siden): «Vi er vaksinerte og har ikke dårlig samvittighet» Magne (72) og Nina (68). Denne fikk blodet til å koke. Spesielt med tanke på at 9 unge mennesker ble anmeldt og bøtlagt for fest. Men å sitte på fly og reise til Spania når alle vi unge må bli her og vente til alle disse pensjonistene har blitt vaksinert det er lov?! For å ikke nevne politikere som slipper unna med alt. Hvorfor vaksinerer vi ikke arbeidstyrken først også kan de jævla pensjonistene isolere seg til alle vi har blitt vaksinert? Hva får vi tilbake for å ofte oss for for de gamle? Bortsett fra dyre leiligheter og elendig pensjon? Når skal de gamle ofre seg for oss? De gamle og ubrukelige i vikingtiden tok en for laget og hoppet fra en klippe. Just saying. Faen meg dritt lei. Fuck korona. Fuck Erna. Fuck de rike Dette er artikkelen det snakkes om. Jeg synes det blir veldig feil at du kritiserer "de gamle" som en gruppe for hva disse to gjør. Plasser sinnet ditt der det hører hjemme, ikke hos de som ikke reiser. Disse som står frem i denne artikkelen er ikke representative for "de gamle" som skulle beskyttes frem til vaksinen kom. https://www.dagbladet.no/nyheter/40-000-planlegger-utenlandspaske/73564729 Sitat 72 prosent svarer i Ipsos sin undersøkelse for Gjensidige at de holder seg hjemme i påsken, mens 26 prosent skal på hytta. 3 prosent av ungdommen, og like mange i gruppen med høyest inntekt, planlegger å dra utenlands. Hvem som reiser til utlandet på ferie er ganske likt fordelt mellom ungdommer, og gruppen med høyest inntekt. Disse to er begge over 65 år, men de tilhører også gruppen "de med høyest inntekt" (siden de sier at de skal ned for å sjekke forretningene, og besøker familie i samme slengen). Hva med ungdommene som i følge undersøkelsen planlegger en utenlandsreise i påsken? Skal alle ungdommer straffes fordi ca 1000 stykker som tilhører denne aldersgruppen velger å reise til utlandet i ferien?
GrønnNellik68 Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 Sprettballen skrev (1 minutt siden): Dette er artikkelen det snakkes om. Jeg synes det blir veldig feil at du kritiserer "de gamle" som en gruppe for hva disse to gjør. Plasser sinnet ditt der det hører hjemme, ikke hos de som ikke reiser. Disse som står frem i denne artikkelen er ikke representative for "de gamle" som skulle beskyttes frem til vaksinen kom. https://www.dagbladet.no/nyheter/40-000-planlegger-utenlandspaske/73564729 Hvem som reiser til utlandet på ferie er ganske likt fordelt mellom ungdommer, og gruppen med høyest inntekt. Disse to er begge over 65 år, men de tilhører også gruppen "de med høyest inntekt" (siden de sier at de skal ned for å sjekke forretningene, og besøker familie i samme slengen). Hva med ungdommene som i følge undersøkelsen planlegger en utenlandsreise i påsken? Skal alle ungdommer straffes fordi ca 1000 stykker som tilhører denne aldersgruppen velger å reise til utlandet i ferien? Åpne Norge så blir ikke dette noe problem. Det vil tvinge seg frem selv. Folk må få gjøre som de vil. Regjeringen kan ikke holde på messe i evigheter med det de gjør. Mange snakker om dugnaden og sksl være hjemme. Tror mye er redsel for viruset også som gjør at folk er med på dugnaden ikke at de tror det vil hjelpe men de tør ikke annet. De som tør noe annet som ikke er livredd virus er vel de som tør å reise og. 8
youcancallmejune Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 Jeg synes ikke det grann synd på dem fordi de må på karantenehotell når de kommer hjem. Det er vel mest det sydenfarerne syter om nå? Det skulle bare mangle at de må på karantenehotell. Alle andre voksne som tar sjansen på å dra på ferietur må jo det, og det er et bra tiltak for å hindre at de som gir faen og reiser midt i en pandemi drar med seg mer smitte hjem. Når man har råd til å reise har man råd til karantenehotell også, og har man det ikke får man holde seg hjemme. Enkelte virker ikke å være klar over at de både kan bli smittet og smitte andre selv om de er fullvaksinert. Tror dette bør kommuniseres tydeligere. 14
Gjest Føsleguri Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 Selskapet han eier har et byggeprosjekt pågående i Spania som han skal ned å sjekke + at barnebarnet som bor der skal konfirmeres.
Enmanelskeråhate Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 Hva er problemet med dette? De er pensjonerte og vaksinerte, drar til et land med vesentlig mindre smitte. Kan bli der lenge som de sier, skal jobbe og i konfirmasjon. Kommer de hjem snarlig må de 10 dager på karantenehotell, ingen fare for oss andre. Er det misunnelse som gjør folk forbannet på dette? 17
Gjest89754 Skrevet 26. mars 2021 #15 Skrevet 26. mars 2021 Hvordan er de fullvaksinerte allerede? Jeg bare lurer, for Bergen har vel bare kommet til aldersgruppen 75-79 år for dose 1 og 80-84 år for dose 2 ifølge nettsidene sine? Og siden de sier at de er friske, så burde det vel ikke vært noen unntak for dem? 🤔 Dette er ikke ment som hat mot dem altså, jeg bare lurer helt oppriktig på hvordan de kan være vaksinert nå når de er 68 og 72 år... 15
Enmanelskeråhate Skrevet 26. mars 2021 #16 Skrevet 26. mars 2021 Gjest89754 skrev (27 minutter siden): Hvordan er de fullvaksinerte allerede? Jeg bare lurer, for Bergen har vel bare kommet til aldersgruppen 75-79 år for dose 1 og 80-84 år for dose 2 ifølge nettsidene sine? Og siden de sier at de er friske, så burde det vel ikke vært noen unntak for dem? 🤔 Dette er ikke ment som hat mot dem altså, jeg bare lurer helt oppriktig på hvordan de kan være vaksinert nå når de er 68 og 72 år... Stusset også litt på dette, men som vanlig tipper jeg det offentlige har forholdsvis liten kontroll på hvem de egentlig vaksinerer 3
Pinkee Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 At de reiser er helt ok! Men, kommer de tilbake, er det ikke greit. Akkurat som disse gamlingene som nå har tilbrakt vinteren i Spania, hold dere der, til vi har en bedre situasjon her i landet. Ikke sutre over å måtte på karantene hotell iallefall. 7
Drizzt Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 Føsleguri skrev (1 time siden): Selskapet han eier har et byggeprosjekt pågående i Spania som han skal ned å sjekke + at barnebarnet som bor der skal konfirmeres. Det første kan delvis forsvares som nødvendig reise, men det andre - helt unødvendig reise. 7
GrønnNellik68 Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 Enmanelskeråhate skrev (1 time siden): Hva er problemet med dette? De er pensjonerte og vaksinerte, drar til et land med vesentlig mindre smitte. Kan bli der lenge som de sier, skal jobbe og i konfirmasjon. Kommer de hjem snarlig må de 10 dager på karantenehotell, ingen fare for oss andre. Er det misunnelse som gjør folk forbannet på dette? Tror det er mest det ja😂. Blandet med redsel 3
Anbefalte innlegg