SuperVandreren Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Mannen min har en kamerat i vennegjengen som skal gifte seg. Han har alltid vært notorisk utro og har derfor mange ødelagte forhold bak seg. Nå har denne mannen funnet en dame på internett fra et annet sted i landet og de skal gifte seg til sommeren. Hun vet ingenting om mannen sitt utroskap. Mannen skjuler heller ikke utroskapen (han virker stolt). Jeg har sett bilder som han har tatt selv av seg selv med en dame i senga hvor hun og han er toppløse. Alle vet det utenom bruden og familien. Mannen min vil ikke si noe til bruden. Jeg og mannen min er innvitert til bryllupet. Burde jeg fortelle at mannen hennes er utro?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Jeg ville gjort det. Anonymkode: 18072...fac 30
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Skulle jeg giftet meg med noen hadde jeg satt pris på å vite om partneren var utro før jeg giftet meg. Jeg syns du skal si det. Hvorfor skal du skåne en utro mann, når han kan ødelegge livet til et annet menneske. Anonymkode: e392a...ee3 23
SuperVandreren Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle jeg giftet meg med noen hadde jeg satt pris på å vite om partneren var utro før jeg giftet meg. Jeg syns du skal si det. Hvorfor skal du skåne en utro mann, når han kan ødelegge livet til et annet menneske. Anonymkode: e392a...ee3 Jeg er redd for konflikter
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 SuperVandreren skrev (Akkurat nå): Jeg er redd for konflikter Bedre med konflikt nå, enn konflikt senere når ekteskapet går i oppløsning og hun finner ut at du visste det før de giftet seg. Ha litt ryggrad og si fra. Litt ubehag er virkelig ikke en grunn til å holde kjeft når du faktisk kan redde noen fra et forferdelig ekteskap. Anonymkode: e392a...ee3 6
SuperVandreren Skrevet 26. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2021 Alle i vennekretsen til mannen som skal gifte seg vet at han er utro. Bruden vet ingenting om X-antall tilfeller utroskap. Mannen som skal gifte seg har masse forhold bak seg hvor han har lånt penger av samboer uten å tilbakebetale. Han sier at damer er dumme horer og tror han er tøff. Hvis jeg forteller henne dette så vil han sikkert bare si at det ikke er sant. Siden vennekretsen hans ikke sier noe så vil jeg fremstå som en som forsøker å ødelegge bryllupet. Mannen har også store gjeldsproblemer noe bruden ikke vet. Mannen som skal gifte seg har sagt til venner at bruden er dum og godtroende. Bruden kommer fra et annet sted i landet og kjenner ikke vennekretsen hans. Er det noen som erfaringer på det å si ifra?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Hun fortjener å vite hva hun får. Helst før de får barn også. Gjør det anonymt. Send et brev eller noe. Anonymkode: e57cb...d3b 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 Ja, man fortjener å vite hva man gifter seg med. Eksmannen holdt på hemmeligheten om at han var homofil, han. Det var lite kjekt å finne ut av noen år inn i ekteskapet. Man lever på en løgn. Samme med utroskap, hadde ønsket å vite om det store røde flagget der før jeg valgte å tilbringe resten av livet med noen. Kortene skal på bordet før man blir gift. Anonymkode: 297cf...7f5 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 (endret) Er det kun snakk om utroskap mot andre damer tidligere, før den han skal gifte seg med nå kom inn i bildet, eller er han utro mot henne nå? Hvis det er det første, ville jeg latt være å blande meg. Folk kan ha gjort mye rart i livet, det må være lov til å begynne på nytt uten at andre folk skal drive å "advare". Hvis det er snakk om det andre bør hun få vite det, men helst fra ham selv. Konfronter ham med det og be ham om å fortelle henne det. Få mannen din til å gjøre det, siden det er hans kamerat. Endret 26. mars 2021 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 Herregud, hva slags menneske er du som er i tvil om hva du skal gjøre her?? Fy faen for en verden vi lever i. Anonymkode: eecc5...1d1 8
Aureka Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 (endret) SuperVandreren skrev (56 minutter siden): Alle i vennekretsen til mannen som skal gifte seg vet at han er utro. Bruden vet ingenting om X-antall tilfeller utroskap. Mannen som skal gifte seg har masse forhold bak seg hvor han har lånt penger av samboer uten å tilbakebetale. Han sier at damer er dumme horer og tror han er tøff. Hvis jeg forteller henne dette så vil han sikkert bare si at det ikke er sant. Siden vennekretsen hans ikke sier noe så vil jeg fremstå som en som forsøker å ødelegge bryllupet. Mannen har også store gjeldsproblemer noe bruden ikke vet. Mannen som skal gifte seg har sagt til venner at bruden er dum og godtroende. Bruden kommer fra et annet sted i landet og kjenner ikke vennekretsen hans. Er det noen som erfaringer på det å si ifra? Er det mulig å få sagt i fra uten å røpe identiteten din? Men på en annen side så kan hun jo da tro at noen bare er sjalu. Hva om du i tillegg tipser henne om at hun bør få innsyn i økonomien hans? Den mannen er ikke et scoop og hun bør bli advart. Hvis du sier hvem du er, så kan du og samboer risikere å bli ekskludert fra gjengen, eller? Synes forøvrig at den vennegjengen er veldig lojal mot den kompisen. Han skylder penger, har et nedlatende kvinnesyn og fremstår som en skikkelig rotekopp. Endret 26. mars 2021 av Aureka 5
MollyJones Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 Ville du gjerne ha visst dette om det var du som skulle gifte deg med denne mannen? 3
Gjest Chroma Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 Vet du at han har vært utro i nåværende forhold? Eller er det kun snakk om fortiden?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #15 Skrevet 26. mars 2021 Absolutt si ifra. Og selvfølgelig takk nei til invitasjon. Det handler å ikke støtte opp om andres luftslott slik jeg ser det, noen må representere virkeligheten. Man trenger ikke blande seg eller henge seg opp i detaljer, bare gjøre det klart for den utro mannen at man ikke ønsker å støtte opp om den slags oppførsel eller en falsk ekteskapsinngåelse, og opplyse den kommende bruden om at det dessverre kan være hun har blitt lurt, og kort forklare at her er det en historie og en mann som ikke har vist endringsvilje. Deretter trekke seg unna. Anonymkode: bee7e...c9c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #16 Skrevet 26. mars 2021 Jeg hadde tatt skjermdump av bildet han la ut av seg og damene og passet på at du får med dato for når bildet er tatt. Og så hadde jeg sendt det til dama. Enten som brev eller en anonym e-post. Da har du gjort ditt. Men du kan ikke la være å gjøre noe? Anonymkode: e57cb...d3b 3
Alauda Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 Om det er snakk om fortid ville jeg latt det ligge.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 Du burde jo ikke fortelle det etter bryllupet. Anonymkode: b6a09...33c 1
brandi90 Skrevet 27. mars 2021 #20 Skrevet 27. mars 2021 Kan hende hun vet om det fra før og ikke vil høre om det, men lever fint med det (trist). Derfor kan du sende det som anonym, skriv en mail fra en ny mailadresse, det lager du på to sek, eller skriv det ut og send det som brev:) Så får hun vite om det, hun står ikke svarskyldig om hun allerede vet om det og ikke ønsker at folk skal prate om det, og du får ikke skylda om hun ikke vet om dette. Uansett vil hun få mulighet til å håndtere dette videre, enten ved å grave mer i det eller ignorere det eller...eller...eller.. Hun har uansett rett til å velge om hun vil gifte seg basert på all fakta. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå