Gå til innhold

Melde bekymring til barnevernet når den det gjelder er bekjent som jobber i barnevern selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man/ville dere gått frem?

Anonymkode: d52b2...0c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sender brevet eller e-post direkte til lederen i bv, eller du tar kontakt med hen direkte.

Anonymkode: 3a9ca...171

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan kan man/ville dere gått frem?

tror du kan ringe inn anonymt

Anonymkode: 07b23...366

AnonymBruker
Skrevet

Min bror jobbet i barnevernet og hadde rusproblemer, og jeg skrev e-post til barnevernskontoret i min bydel og fortalte om min bekymring.

De gjorde ikke så veldig mye, for de forstod ikke at en mann som jobbet i barnevernet hadde rusproblemer.

Etter mange møter der han fortalte at han drakk i fritiden (når han hadde samvær) var det ingen reaksjon fra barnevernet.

En kveld ringte jeg politiet og de kom sammen med barnevernsvakten og tok affære.

Han jobber ikke lengre i barnevernet, og har heller ikke samvær fordi barnet vil ikke ha kontakt med han.

Anonymkode: 0bd7f...e94

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min bror jobbet i barnevernet og hadde rusproblemer, og jeg skrev e-post til barnevernskontoret i min bydel og fortalte om min bekymring.

De gjorde ikke så veldig mye, for de forstod ikke at en mann som jobbet i barnevernet hadde rusproblemer.

Etter mange møter der han fortalte at han drakk i fritiden (når han hadde samvær) var det ingen reaksjon fra barnevernet.

En kveld ringte jeg politiet og de kom sammen med barnevernsvakten og tok affære.

Han jobber ikke lengre i barnevernet, og har heller ikke samvær fordi barnet vil ikke ha kontakt med han.

Anonymkode: 0bd7f...e94

Dette er problemet. Som oftest blir saksbehandlerne beskyttet av avdelingen de jobber i. Jeg vet om minst to som jobber i bv som burde bli meldt inn pga hvordan de er med egne barn. Men vet at deres bv-kontor garantert henlegger saken likevel.

Anonymkode: 3b6ca...7db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hva dette dreier seg om, anbefaler deg å stoppe nå. Politiet og barnevern informeres. 

Anonymkode: 7f3fc...85b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du sender brevet eller e-post direkte til lederen i bv, eller du tar kontakt med hen direkte.

Anonymkode: 3a9ca...171

men er det lurt å ha vitne? som får samme melding og kan bekrefte at melding finnes

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vet hva dette dreier seg om, anbefaler deg å stoppe nå. Politiet og barnevern informeres. 

rar melding her? tror ikke du forstår meg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

rar melding her? tror ikke du forstår meg

Hva snakker du om?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spør hvor i landet dette er? Litt på følelsen at dette er et lite hevn oppgjør. Husk at barnevernet er der for barna og ansatte i bv kan også meldes som alle andre foreldre. Det er likevel mye som skal til for at det er grunnlag for sånt.

Anonymkode: 4a853...aaa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er man bekymret for barn melder man til barnevernet uansett hvilken jobb foreldre har. Jeg har aldri meldt selv, men dette er helt sikkert godt forklart på nettsiden deres. 

Men man bruker ikke barnevernet som hevn etc. De har nok å gjøre og mange barn har behov for hjelp.

Anonymkode: 49c8f...61e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så fra den lille informasjonen, så klarte du liksom å gjette hvem dette omhandler? 

Bra jobba i så fall, er vel ganske mange tusen som jobber i barnevernet, landet rundt. 

Anonymkode: fcdc1...1cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er man bekymret for barn melder man til barnevernet uansett hvilken jobb foreldre har. Jeg har aldri meldt selv, men dette er helt sikkert godt forklart på nettsiden deres. 

Men man bruker ikke barnevernet som hevn etc. De har nok å gjøre og mange barn har behov for hjelp.

Anonymkode: 49c8f...61e

selvfølgelig ville aldri misbrukt på den måten, barna er viktigst. enig selvfølgelig men bare har lest i andre tråder at det kan være vanskelig å bli tatt seriøst 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

selvfølgelig ville aldri misbrukt på den måten, barna er viktigst. enig selvfølgelig men bare har lest i andre tråder at det kan være vanskelig å bli tatt seriøst 

Hva handler dette om?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg spør hvor i landet dette er? Litt på følelsen at dette er et lite hevn oppgjør. Husk at barnevernet er der for barna og ansatte i bv kan også meldes som alle andre foreldre. Det er likevel mye som skal til for at det er grunnlag for sånt.

MILDE MÅNE! Snakk om å være PARANOID!!

Anonymkode: b6f82...b9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ansatte i barnevernet er nok både like gode og dårlige som andre foreldre i dette landet. Hvorfor er du bekymret for vedkommendes barn?

Anonymkode: 5591a...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Flere muligheter:

-Du kan kontakte barnevernleder direkte.

-Du kan ringe enten aktuell barneverntjeneste, barneverntjenesten i en nabokommune eller Statsforvalteren (Fylkesmannen) og spørre hvilken barneverntjeneste som er settebarnevern for din kommune og kontakten den barneverntjenesten direkte. 

Når en barneverntjeneste er inhabil blir det oppnevnt settebarnevern, og saken behandles av denne. Det er vanligvis en fast ordning på hvem det er, typisk en nærliggende nabokommune/-bydel. Benyttes i situasjoner der en hel tjeneste eller ledelsen i en tjeneste er å anse som inhabile, som de vil være ved melding på en kollegas barn. Jeg har aldri vært borti akkurat det, men har jobbet i barneverntjenester hvor vi har fått meldinger der enkelte saksbehandlere eller hele ledelsen har vært inhabile. Når det er kun enkelte saksbehandlere (i store tjenester vel og merke), behandles saken der men uten at disse har innsyn - dersom det er ledelsen eller hele tjenesten går den til annen barneverntjeneste. Typiske eksempler er at saksbehandler har barn på samme barnehageavdeling som barn det meldes på, at melding kommer inn på barna til studiekamerat av barnevernleder, at det meldes på barn av advokat som har tatt oppdrag for barneverntjenesten etc. 

Anonymkode: d4dd2...1e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...