Gå til innhold

Luftseng/oppblåsbar madrass

NenehGoji

Anbefalte innlegg

Har lyst på en som min faste seng for en periode! 

Vil gjerne finne ut av hvilke som er best å ligge på, men også hvilke som holder lengst og tåler mest!

Ser ut som at de fleste produsentene/butikkene opererer med flere størrelser, men for ordens skyld så forteller jeg at det er 120 eller dobbelseng jeg er ute etter.

Noen her med faringer med slike luftsenger? 

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare sovet på sånne når jeg har vært på besøk og syns det er helt forferdelig å ligge på for det blir så veldig klamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sov på denne i et halvt år. Jeg sover generelt dårlig, men ikke dårligere på denne. Fylte på litt luft med den elektriske pumpen ca annen hver uke, da litt siver ut. Hadde et frote-laken tredd over, ble ikke klam. Om sommeren er den perfekt, da det er kjøligere nede ved gulvet enn oppe i en seng.

https://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-comfort-152x203x42-47?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMI8cf1jr3M7wIVCU4YCh2FiAXSEAQYASABEgJ0evD_BwE

Anonymkode: 095d0...747

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også interessert i tips!

Dater en fyr som bor langt unna, og som jeg besøker i helgene. Han har en seng som er 90 cm bred, så når jeg kommer på besøk legger vi madrassen på gulvet i stua.  Men to voksne personer på en madrass som er 90 cm bred er litt knapt... I praksis blir jeg liggende halvveis ut på gulvet / må gå å legge meg på sofaen for å få sove.

Han får ikke byttet ut den senga han har fordi han leier leiligheten.

Tenkte kanskje at en slik oppblåsbar dobbeltseng kunne løse problemet, han kunne ha hatt den i garderobeskapet når jeg ikke var på besøk. Men han virket litt lunken til idéen.

Er det virkelig så ille å sove to personer på en slik oppblåsbar madrass?

Anonymkode: b0b4c...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sov på denne i et halvt år. Jeg sover generelt dårlig, men ikke dårligere på denne. Fylte på litt luft med den elektriske pumpen ca annen hver uke, da litt siver ut. Hadde et frote-laken tredd over, ble ikke klam. Om sommeren er den perfekt, da det er kjøligere nede ved gulvet enn oppe i en seng.

https://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-comfort-152x203x42-47?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMI8cf1jr3M7wIVCU4YCh2FiAXSEAQYASABEgJ0evD_BwE

Anonymkode: 095d0...747

Vi brukte samme på hytta en stund, og flere har brukt den senere. Veldig god madrass.

en gang var jeg litt uheldig. Blåste den opp og redde på. Gjesten la seg, men våknet ganske hardt etter en stund.  Jeg hadde glemt å stenge for luften 😂 hun tok det heldigvis pent og sovnet videre på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det virkelig så ille å sove to personer på en slik oppblåsbar madrass?

Anonymkode: b0b4c...353

Ja. En person er ille, to er verre! Den minste lille bevegelse vekker den andre. Er ikke uten grunn at vannsengene fra 80-tallet ble igjen på 80-tallet.

Jeg foretrekker sofa på besøk, gjerne med et laken da for å beskytte den litt mot både promp og fis. Selv hvis sofaen er for kort er den bedre enn luftmadrass. Ett eller helst to liggeunderlag er også bedre, selv om det blir litt hardt å ligge på..

Synes jeg.

Anonymkode: 9ef93...fd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal se på den fra Jysk :) Ser det er en med litt høyde, jeg tenkte også på det at de måtte være bedre enn de lave jeg har sett, det føles mer som camping med de lave.

Jeg kjenner til et par som sov på luftseng i flere år, og som sa de hadde det helt ok med bare den -så da tenkte jeg at jeg som er alene må jo klare dette helt fint! Skal i hvert fall prøve! Har ikke tenkt over dette med hvordan det er å sove sammen med noen på en slik, vært singel for lenge til det, men jeg er advart! 

Når jeg ikke har planer om å bli boende i lang tid (fra 6mnd til ett år max) så synes jeg det ble så dumt å kjøpe en ordentlig seng, de er så tunge og store å flytte. Vil prøve å ha minst mulig store tunge møbler, skal ha bord det går an å ta av beina av osv. Blir vel bare sofaen jeg tar med meg som er "hel" (ikke kan skrues fra hverandre til småbiter). Vil ha minst mulig styr i det jeg flytter på meg igjen rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...