Gå til innhold

Har ikke dårlig samvittighet for å dra ned til Spania i påskeferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om denne saken?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nAX25a/dro-til-spania-verden-kan-ikke-stoppe-opp-helt

Nå gleder de seg til å komme ned i varmen, og treffe sønnen og familien hans. I Spania er det verken skjenkeforbud eller forbud mot å ha besøk av flere enn to personer. Restauranter og barer er åpne til halv elleve på kvelden. 

– Verden kan ikke stoppe opp helt, sier Magne Heldal, før han og kona setter kursen mot innsjekkingsskranken.

Anonymkode: 014db...6fc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel...Hva synes jeg? 
Jeg er misunnelig. 

Anonymkode: 667bc...2f7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vel... hva syns jeg?

Egoistiske idioter!

Anonymkode: b866a...b0f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

De er begge vaksinerte, så da ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 2d2b0...b78

• Liker 6
Skrevet (endret)

Elsker ironien i at risikogruppen drar til Syden, mens vi andre sitter hjemme for å passe på at risikogruppen (med flere) ikke blir smittet.

Elsker også at deler av risikogruppen er vaksinert og reiser, mens vi andre sitter hjemme og venter på vaksine. 

Endret av Rosabløff
  • Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er begge vaksinerte, så da ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 2d2b0...b78

Hva med det de sier da at en forsatt kan bringe smitten videre? De regnet med høye skattetall så fort vaksineringen var igang. En av grunnene er at en slapper mer av.

Anonymkode: 7f3c2...c01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rosabløff skrev (6 minutter siden):

Elsker ironien i at risikogruppen drar til Syden, mens vi andre sitter hjemme for å passe på at risikogruppen (med flere) ikke blir smittet.

Elsker også at deler av risikogruppen er vaksinert, mens vi andre sitter hjemme og venter på vaksine. 

Det her! Det er en stor fuck you til resten av oss. Jeg har lyst å spy!

Heldigvis, så vidt jeg vet, så gjelder de samme regler for de som er vaksinert som for alle oss andre. De må på karantenehotell når de kommer tilbake. Sier som Dangfart, håper det er veiarbeid på nattestid utenfor hotellet hele karantenetiden!

Anonymkode: 84bcc...913

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe værre det en alle utlendingene som reiser hjem på påskeferie. Var jo snakk om mange tusen

Anonymkode: aa3d7...54e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke noe værre det en alle utlendingene som reiser hjem på påskeferie. Var jo snakk om mange tusen

like ille ja

Anonymkode: 014db...6fc

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hun er 68. 

De er ikke i helsevesenet. De bor tydeligvis ikke på institusjon. 

De sier at de er vaksinerte.

Jeg lurer på hvordan de som friske, "unge" eldre har klart å bli vaksinert?  

Endret av Dolce
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Greit at de resier. De må jo på karantenehotell ved retur. 
Mer bekymret for trafikken t/r midtøsten. Der er jo blant disse nasjonaliteter smitten er kritisk. 

Anonymkode: cb4c1...75d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slutt!!!! Jeg er drittlei! Jeg har sittet isolert i et år og jeg skal høre om «dårlige utledninger»?? 

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Vil bare få tillate meg å si....... at...

👉 hånden med pekefingeren som peker mot andre, har 3 fingre som peker tilbake på den dømmende idioten.

AnonymBruker
Skrevet

Håper de koser seg på tur. Unner dem det virkelig. 

Vi drar til Italia i sommer. Gleder oss. 

Anonymkode: e86e6...6e6

• Liker 4
Skrevet
Dolce skrev (8 minutter siden):

Hun er 68. 

Hvilken kø har de stått i som vi andre ikke har fått med oss?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Slutt!!!! Jeg er drittlei! Jeg har sittet isolert i et år og jeg skal høre om «dårlige utledninger»?? 

Slapp av da... «jeg har bla bla bla». Her handler det om pandemi, handlinger som er ego og ødeleggende. Ikke at enkeltindivider har måtte sitte isolert.»

Anonymkode: f723f...422

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er de som utgjør hovedparten av de som reiser utenlands. Blir tåpelig å fokusere på noen få andre enkeltpersoner...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Dolce said:

Hun er 68. 

Ja, det er provoserende. Moren min er også 68, og har i tillegg en lungesykdom, men hun må vente. Og tanta mi på 60 som er under behandling for kreft venter også fortsatt!

Anonymkode: a58f7...aba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ingenting om det, faktisk. Egosentriske egoister, rett og slett. Er sånne som dem som driver pandemien fremover 😡 At de i det hele tatt tør å stå frem i vg også. Det er faen meg flaut. 
Det skulle vært mye dyrere å ta inn på karantenehotell ved hjemkomst også, når reisen anses som "unødvendig". Kanskje det hadde fått dem til å tenke seg om to ganger før de reiste? Går reisen derimot under "nødvendig" reise, kan det være som det er i dag. Jeg mener forresten ikke at en konfirmasjon er en nødvendig reise. En nødvendig reise i mine øyne er: jobbreiser (dersom det overhodet ikke lar seg gjøre å ha hjemmekontor), dersom et nært familiemedlem/slektning ligger for døden, begravelse/bisettelse, studenter som studerer i utlandet og alternativet for dem hadde vært å sitte "isolert" og alene i en hybel/leilighet. Det var vel det jeg kom på i farten. Ferie er med andre ord IKKE en nødvendig reise.. 

Skal ikke forundre meg om de samme to står frem i vg når de kommer hjem igjen og klager på forholdene ved karantenehotellet :P  At det er dyrt, trangt og dårlig mat! 

Anonymkode: e3886...fb0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ingenting om det, faktisk. Egosentriske egoister, rett og slett. Er sånne som dem som driver pandemien fremover 😡 At de i det hele tatt tør å stå frem i vg også. Det er faen meg flaut. 
Det skulle vært mye dyrere å ta inn på karantenehotell ved hjemkomst også, når reisen anses som "unødvendig". Kanskje det hadde fått dem til å tenke seg om to ganger før de reiste? Går reisen derimot under "nødvendig" reise, kan det være som det er i dag. Jeg mener forresten ikke at en konfirmasjon er en nødvendig reise. En nødvendig reise i mine øyne er: jobbreiser (dersom det overhodet ikke lar seg gjøre å ha hjemmekontor), dersom et nært familiemedlem/slektning ligger for døden, begravelse/bisettelse, studenter som studerer i utlandet og alternativet for dem hadde vært å sitte "isolert" og alene i en hybel/leilighet. Det var vel det jeg kom på i farten. Ferie er med andre ord IKKE en nødvendig reise.. 

Skal ikke forundre meg om de samme to står frem i vg når de kommer hjem igjen og klager på forholdene ved karantenehotellet :P  At det er dyrt, trangt og dårlig mat! 

Må bare sitere meg selv for å understreke. Begravelse/bisettelse anser jeg som "nødvendig" dersom det var et kjært familiemedlem eller nær slektning. Perifere venner/bekjente man ikke har hatt kontakt med på x antall år, er ikke nødvendig i mine øyne

• Liker 4
  • Opprett ny...