Gå til innhold

Jeg greier ikke å kombinere jobb og familieliv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt utslitt og kjenner jeg er i ferd med å brenne ut lyset i begge ender. Det verste er at jeg ikke gjør noe ekstraordinært heller, jeg har ett barn og er i full jobb. Jobben min er krevende og ikke godt betalt. Jeg jobber som lærer,  hvis noen lurer. 

Jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem, har virkelig ikke mer å gi. Men bruker de siste kreftene jeg har på møter, etterarbeid og loggføring. Som regel sitter jeg i digital møte til kl.15.30, etter dette begynner retting av lekser, planlegging av undervisning og diverse annet jeg ikke får gjort i løpet av dagen. Selve skoledagen går i ett fra kl.08.30 - 14.00, jeg spiser med elevene og er ute med dem. De 20 minuttene jeg har i "pause", når de har friminutt  går ofte med til å ta uforutsette telefoner, ordne ting og svare på epost. 

Dette går aller mest utover barnet mitt, som tilbringer 8-10 timer av dagen sin i barnehagen.  Jeg får vondt inni meg når jeg sier dette, men jeg leverer kl. 07.15 og henter kl.16.45. Hver eneste dag, også på fredager, da jeg på papiret slutter kl. 12.15, men ofte blir sittende i møter til kl.14.30, er det ikke ett møte, så er det noe annet som må forberedes eller ordnes til neste uke. Fredagen er faktisk den tyngste dagen i uka. 

Enkelte av de ansatte i barnehagen ser rart på meg når jeg henter kl.1645 på fredager. Jeg har også fått kommentarer som: "sluttet ikke du på jobb for 4 timer siden?". Men tro meg, jeg slutter ikke når elevene går hjem. 

Jeg makter virkelig ikke dette lenger og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jobbe på kvelden etter at barnet sover gjør jeg allerede. Hente barnet tidligere går ikke, for jeg sitter som sagt i digitale møter til kl.15.30. Arbeidsgiver pålegger meg å ha kamera og mikrofon på, det er ikke forenlig med å ha en 1 åring springende rundt.