Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ved første fant vi navn veldig raskt som vi ble enige om og likte veldig godt begge to. 

Nå er det 2 måneder igjen til fødsel av nummer to, og vi er helt blanke. 

Det er veldig mange fine navn der ute, men vi klarer ikke bestemme oss for ett som passer til oss. Vi har INGEN på kanskje-listen en gang... 

Dette synes jeg er utrolig kjipt. 

Hvordan klarte dere som slet med å finne navn å bestemme dere? 

Anonymkode: 0d24d...3bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det 1,5 mnd igjen å har ikke orket å begynne ordentlig.. vi har begge et par navn vi liker litt selv men de vi liker heeelt forskjellige navn..

Anonymkode: e267f...563

AnonymBruker
Skrevet

Skrev ned alle navn vi kom på over noen uker som vi likte, hver for oss.
Så sammenlignet vi lister og kom fram til ett vi begge likte veldig godt.

Anonymkode: 78dc9...e7f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skrev ned navn vi likte og gav karakter til hverandres forslag, deretter plukket vi ut navnene med høy karakter og valgte til slutt et av de. Fin måte å «kjenne» på mange ulike navn. Man liker ikke nødvendigvis navnene ved første syn.

Anonymkode: 66759...725

AnonymBruker
Skrevet

Leste på navnelister og i navnebøker, og laget hver vår liste med navn som ihvertfall var bittelitt interessante. Navn vokser gjerne på en.

Her har lillebroren et navn jeg ikke likte i det hele tatt da mannen først foreslo det, men det vokste på meg, og seilte opp som en favoritt for oss begge.

Det som jeg opprinnelig likte best likte mannen også, men på hans dialelt uttales det så toskete at jeg la ned veto 😛

Anonymkode: c37c9...e84

AnonymBruker
Skrevet

Vi kikket på navn som hadde samme opprinnelse som storesøsterens navn. Så begynte vi å kalle babyen i magen ett av disse, som begge likte rimelig godt, uten at vi egentlig hadde bestemt oss for å velge det. Vi snakket stadig om andre navn underveis, men endte med det vi hadde tatt i bruk. Det var nok egentlig litt tilfeldig. 

Anonymkode: 6447c...d29

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. 

Problemet her er at mannen sier han ikke kommer på navn. Han vil ikke lage en liste for han har ingen navn. Han har kun 1 navn, men det liker virkelig ikke jeg. Og da føler han at han har bidratt. 

Men, når jeg kommer med ti forskjellige navn nekter han for alle for han synes ikke de passer oss. 

Så føler meg ganske låst og egentlig ganske sur for han ikke gidder (ja, jeg føler han ikke gidder) å tenke og finne navn... 

Skal sies at barnet er ønsket av begge og han presset på for å starte prøvingen med både nummer 1 og nå nummer 2. Så er ikke det at han ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 0d24d...3bf

AnonymBruker
Skrevet

Vi jobber på skole begge to, så nei-lista er ganske lang... 😅

Vi lette bakover i slektsledd og fant et navn begge likte der. Det besto negative assosiasjoner-testen også. Så da ble det det navnet. 

Anonymkode: 67449...907

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser den. Vi hadde litt samme utfordring. Mannen ville ikke ha et av mine tre favorittnavn, og hadde ingen forslag selv. Det navnet det ble, var egentlig det eneste jeg foreslo som han ikke var helt avvisende til. Og da angret jeg litt på forslaget, for jeg hadde jo andre favoritter. Men vi klarte aldri å bli enige om noe annet, og endte med å like det aktuelle navnet godt begge to etter hvert. 

Jeg vet ikke helt hvordan en kan løse det. Her endte det med at jeg bare foreslo og foreslo og tok initiativ til å se på oversikter over navn til han plutselig sa ok til et. Men det kan kanskje hende din mann er veldig innstilt på det ene navnet han liker? Er det noen andre navn som ligner/har samme bakgrunn eller betydning eller noe som du også kan være med på? 

Anonymkode: 6447c...d29

Skrevet

Vent til ungen blir født. Hos oss gikk det nesten to mnd før ungen fikk navn. 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Leste på navnelister og i navnebøker, og laget hver vår liste med navn som ihvertfall var bittelitt interessante. Navn vokser gjerne på en.

Her har lillebroren et navn jeg ikke likte i det hele tatt da mannen først foreslo det, men det vokste på meg, og seilte opp som en favoritt for oss begge.

Det som jeg opprinnelig likte best likte mannen også, men på hans dialelt uttales det så toskete at jeg la ned veto 😛

Anonymkode: c37c9...e84

Haha, det er et problem her også 🙈 Navn jeg i utgangspunktet liker høres helt dust ut på hans dialekt. Og visa versa helt sikkert. 

Vi er lærere begge to så vi har også ganske lang nei-liste, som noen andre nevnte! 

Sliter også med å få noen forslag fra mannen. Han forslår stort sett bare navn på venner av oss, for det er de han kommer på 🙈  

Sist hadde vi en kort liste vær også fant vi navn på begges lister, til sammen sto vi vel med 3-4 navn. Bestemte oss før ca en time etter ungen var ute. 

Anonymkode: 44f57...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...