Gå til innhold

Må alt kjøpes på dyrebutikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hund og liker å handle på dyrebutikk, men så var det prisen da. Ofte føler jeg meg ganske lurt. De setter liksom "hund" foran ordene, og så tror man at man trenger det, eller at det ikke finnes alternativer. Et eksempel kan være håndklær eller tepper, som man like greit kan finne i andre butikker.

Hva er din mening? 🐕‍🦺

Har du noen gode eksempler på ting du sparer penger på? Eller noe som selges som absolutt ikke behøves/kan kjøpes mye rimeligere et annet sted?🐶

Anonymkode: 7aff4...14e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du finner sikkert mye rimeligere ting på finn.. har selv noen katteting til salgs der, til langt under butikkpris.

Anonymkode: a3fd1...507

Skrevet

zooplus.no 😄

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe utstyr til min hund på Biltema eller Europris. Bra kvalitet og veldig rimelige priser 😄 Kjøper kun fôr og tannkrem til hunden min på dyrebutikk, og det er fordi det er det eneste stedet de har det

• Liker 1
Skrevet

Spørs jo litt hva det gjelder da. Man trenger jo f.eks. ikke egne håndklær til hunden, eller tepper for den saks skyld. Jeg syns det er greit å kjøpe litt kvalitetsustyr til hunden, fortrekker egentlig Hurtta og det er jo dyrt. Men hunden vokser jo ikke og utstyret varer lenge. Så det er engangs-kjøp omtrent. Jeg syns også det er viktig at hunden for godt fór/mat fra veterinær eller dyrebutikk.

Hunden trenger jo ikke all verdens med utstyr da. Mulig det er litt ulikt fra hund til hund, alt etter om man har en selskapshund eller brukshund, og om man har en rase som trenger klær osv. Men sånn generelt sett så trenger dem jo ikke all verden, så om man velger å kjøpe kvalitetsting den første gangen så går det kanskje ikke like raskt i stykker...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ting på dyrebutikken er bare generelt bedre enn det man f.eks får på Biltema, men jeg har selv kjøpt slikt som kattespade og kattedo på Biltema. På mange ting er kvaliteten relativt lik. Fôr kjøpes kun hos dyrlege eller i dyrebutikk, det samme gjelder sand. Har hatt hund tidligere og ting som seler og halsbånd har ofte både større og finere utvalg og bedre kvalitet i dyrebutikk. Klorestativ kjøper jeg også kun i dyrebutikk da jeg kan kjøpe refill-klorestammer etterhvert som pus klorer de i stykker. 

Den største forskjellen tenker jeg egentlig er på ting av bedre kvalitet - vil du ha et skikkelig fint halsbånd, en leke som tåler en intens hund eller kattesand som tar absolutt all lukt, er dyrebutikken ofte det beste stedet å dra. Hvis du vil kjøpe forbruksvarer eller en åpen kattedo som er et brett av plast uansett, er det ett fett hvor du kjøper det. 

Anonymkode: c014d...073

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Apropos håndduker, jeg synes de fra dyrebutikken er verdt det! Både plutoduken og andre håndduker for hund har vært veldig verdt det. Sjampo osv. er også drøyere i bruk hvis man kjøper kvalitet. 

Anonymkode: c014d...073

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp på nettet! Vi så på klorestativ. Små klorestativ kostet jo 1000-3000,-!! Vi gikk inn på dyrebutikker på nettet(bare søkte på klorestativ) og fant skikkelig store, solide og gode klorestativ til 500-1500,-. 

Anonymkode: 9b429...9ed

Skrevet

Det jeg vil ha i god kvalitet handler jeg i dyrebutikk, men eks langline til hagen og sånne småting kjøper jeg gjerne på biltema. Ting som for og seler vil jeg ha kvalitet og kjøper i dyrebutikken. Håndkler og tepper kjøper jeg ikke til hunden, hun arver gamle greier fra oss. 

• Liker 2
Skrevet

Biltema, Clas Ohlson, Europris, XXL, Coop og lignende butikker har ofte mye bra både av utstyr, godbiter, leker osv. Jeg kjøper fôr fra Felleskjøpet, og ellers kjøper jeg stort sett ting der det er billigst eller mest praktisk.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Dropi said:

Jeg pleier å kjøpe utstyr til min hund på Biltema eller Europris. Bra kvalitet og veldig rimelige priser 😄 Kjøper kun fôr og tannkrem til hunden min på dyrebutikk, og det er fordi det er det eneste stedet de har det

Samme her, og det holder lenge. Hunden er glad og fornøyd, og setter i grunn like mye pris på å leke med (les: ødelegge) fotballene rundt her, eller løpe rundt og bjeffe på støvsuger og gressklipper.

Har forsøkt litt ulike hundeleker, men fant ut at det budsjettet kunne holdes lavt, interessen er minst like høy for "random ting" som leker.

Anonymkode: a9fc6...2e4

• Liker 1
Skrevet

Maten og snacks til hunden kjøper jeg i dyrebutikk, men alt annet kjøper jeg på europris, rusta osv. kjøpte nylig et dekken på biltema som passet han perfekt til 129kr:)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper i utgangspunktet kun dyremat på dyrebutikken. Det meste annet kjøper vi på plantasjen fordi det er nærmere. Som hundehåndkler bruker vi egentlig bare gamle vanlige håndkler, og når vi skulle ha kattestativ lagde jeg det selv for et par hundrelapper - sparte flere tusen kroner på det.  

Anonymkode: 25736...083

Skrevet

Har katt. Mine får mat og meste av snacks fra dyrebutikk, og har vannfontene. 

Men leker, klorestativ, transportbur, matskål og tepper kjøpes der jeg finner det til ok pris. Biltema, Nille, Europris, wish, eller hvorsom helst. "Våtfor" er tunfisk kjøpt på matbutikk. 

Skrevet
NewInTown skrev (9 timer siden):

Spørs jo litt hva det gjelder da. Man trenger jo f.eks. ikke egne håndklær til hunden, eller tepper for den saks skyld. Jeg syns det er greit å kjøpe litt kvalitetsustyr til hunden, fortrekker egentlig Hurtta og det er jo dyrt. Men hunden vokser jo ikke og utstyret varer lenge. Så det er engangs-kjøp omtrent. Jeg syns også det er viktig at hunden for godt fór/mat fra veterinær eller dyrebutikk.

Hunden trenger jo ikke all verdens med utstyr da. Mulig det er litt ulikt fra hund til hund, alt etter om man har en selskapshund eller brukshund, og om man har en rase som trenger klær osv. Men sånn generelt sett så trenger dem jo ikke all verden, så om man velger å kjøpe kvalitetsting den første gangen så går det kanskje ikke like raskt i stykker...

Enig med dette.

Og så er det dette med hva man bør ha og hva man må ha. Det er viktig med ordentlig for, for for av dårlig kvalitet kan være livstruende for et dyr. Det bør du ikke spare på. Andre ting som har med helsen til dyret å gjøre bør du også kjøpe i god kvalitet.

Når det gjelder håndkle eller teppe, kan du jo bruke hva som helst, hunden eller katten bryr seg ikke om sånt. Og angående børste, halsbånd osv., er det sikkert dyrere i en dyrebutikk enn på Europris, men kanskje bedre kvalitet. Men det er ikke livstruende for hunden din om børsten du kjøpte på Europris faller fra hverandre etter et par måneders bruk. "Bare" lite økonomisk for din del.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper mat og sånn på dyrebutikk. :) I dyrebutikken jeg handler i, har de hver 5. (?) Sekk med for gratis, så er uansett billigere (pr kg) enn å kjøpe på matvarebutikk. 

Leker, dekken, halsbånd, bæsjeposer osv, kan jeg kjøpe på Europris, plantasjen, biltema, jula, rusta osv. :)

Anonymkode: ee79a...4b5

Skrevet

Jeg kjøper non stop utstyr til hunden, fordi jeg vet at jeg blir fornøyd, hunden blir fornøyd og det tåler hunden (går ikke i stykker). Har opplevd at både bånd og halsbånd av andre merker har gått i stykker av min golden retriever.

Kattedoene er i fra Biltema, det samme er skålene til hund og katt. 

Godbiter til hunden kjøpes stort sett hos oppdretter som har butikk og selger mye av det samme som andre dyrebutikker til lavere pris.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste vi kjøper utelukkende på dyrebutikk er fôr, sele og sjampo.

Dyrebutikk er ikke alltid best. De dårligste bæsjeposene jeg har brukt er noen dyre greier fra dyrebutikken. De beste er noen grisebillige fra Plantasjen.

Anonymkode: b2f09...8a6

AnonymBruker
Skrevet

Mat bestiller jeg fra produsent, seler kjøper jeg hos veterinær, resten skaffer jeg på biltema, europris ol. Men jeg må kjøre nesten en time for å komme til nærmeste dyrebutikk også. 

Anonymkode: 42701...892

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...