Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

har siden nyåret begynt i ny jobb i helsevesenet. Fikk null opplæring, det er høyt arbeidspress, leder er fraværende og føler meg overveldet av arbeidsoppgavene. Sover dårlig hver natt, våkner minst 4 timer før jeg skal på jobb, må kjempe for å holde igjen tårene når jeg er på jobb, og kjenner at et slikt stressnivå tar all livsgnisten min. pga dårlig søvn og stress orker jeg ingenting når jeg kommer hjem. Det sitter ufattelig langt inne å skulle sykmelde meg, har ikke gjort det før, er så redd for at det ikke vil løse situasjonen fordi man vil komme tilbake og havne i samme situasjon. Noen som har sykmeldt seg en kort periode pga jobb relatert stress og kjent at det har hjulpet noe i det hele tatt?

Er så lei av å ha det sånn, men føler ikke at jeg kan snakke om det fordi jeg ikke vil skuffe arbeidsgiver😭

Anonymkode: 63605...5c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen takker deg for at du jobber deg syk. Du kan erstattes. Snakk med lege om sykemelding før du kjører deg fullstendig i grøfta, å så begynner du å se etter en annen jobb. Kjenner til sånn jobb, å det gjorde at jeg var helt i kjelleren i lang tid, jeg ble erstattet på dagen. 

Anonymkode: 1a7f9...69d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har bare ett liv, og helsa er ditt ansvar. Ingen kommer til å takke deg om du jobber deg til du går i veggen. Det tar det tid å komme seg fra.

Anonymkode: 8f1fc...c40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Få deg en sykemelding og bruk tiden til å søke deg vekk. Ingen takker deg uansett når du har det sånn, du blir som andre sier,erstattet.

Anonymkode: 8a0d0...ffd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du få sykemelding hvis du blir syk av stress og ikke fungerer i jobb.  Ett par ukers sykemelding løser likevel ingenting, så enten må du ta en prat med leder ang arbeidssituasjon, eller så må du skaffe deg en annen jobb.  Arbeidstiden er en så stor del av livet at da må man finne seg en arbeidsplass man trives på 😊

Anonymkode: 28f0b...778

• Liker 1
Skrevet

Det beste må jo være å snakke med nærmeste leder og klare å oppnå en situasjon en trives i, så en kommer ut av det med en god mestringsfølelse. Alternativt er jeg enig med de som mener en bør finne seg en annen jobb.

Jeg er derimot mer usikker på det å skulle sykemelde seg fordi en mistrives, mens en søker en annen jobb. Det mest reale, og som en forhåpetligvis kan se tilbake på med mest mulig hevet hode, må jo være å søke en annen jobb mens en gjør sitt beste i nåværende stilling eller si opp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...