Gå til innhold

Familieråd...Svigermor hevder at hun har dobbelt stemmerett fordi hun er eldst. Er det riktig? Hvordan gjør deere det når dere har familierå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Familieråd...Svigermor hevder at hun har dobbelt stemmerett fordi hun er eldst. Er det riktig? Hvordan gjør deere det når dere har familieråd?

Anonymkode: 9f76f...3cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noe fordømt fjas. Alle har EN stemme. Alder har ingen betydning. Hva slags svigermonster er dette her?

Anonymkode: d77f2...1ce

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noe fordømt fjas. Alle har EN stemme. Alder har ingen betydning. Hva slags svigermonster er dette her?

Anonymkode: d77f2...1ce

Ok. Hun får alltid viljen sin. Hun driver også på med bestikkelser og trusler for å få andre familiemedlemmer til å stemme slik som hun vil. Er det ulovlig å gjøre slik som svigermor gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri i mitt liv hørt om familieråd hvor svigermor er med, hva slags saker tas opp i slike råd?

Anonymkode: 622dd...e4d

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Hun får alltid viljen sin. Hun driver også på med bestikkelser og trusler for å få andre familiemedlemmer til å stemme slik som hun vil. Er det ulovlig å gjøre slik som svigermor gjør?

Norges lover regulerer vel ikke familieråd... Men du kan jo bare si at dere ikke lenger kan rette dere etter avgjørelser tatt i familieråd fordi det er korrupt og ikke lenger demokratisk. Hun kan ikke bare bestemme at hun har dobbeltstemme heller. 

Anonymkode: 66e74...cf2

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ha familieråd i en familiekonstellasjon som ikke er demokratisk innstilt?

Fjern dere fra den situasjonen og bestem over deres egne liv. 

Anonymkode: 68b90...a4d

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Familieråd? Hva slags diskusjoner er det snakk om her? Jeg kommer ikke på noenting jeg og mannen har diskutert med hans familie, noensinne.

Men ellers er vel det logiske at alle får en stemme hver.

Anonymkode: 1e07d...3b6

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det egentlig dere stemmer over?  Har aldri hatt familieråd med avstemning verken i min eller mannens familie. 

Anonymkode: 15d37...7f3

Lurer på det samme..har heldigvis aldri behøvd å stemme over ting. Man blir vel enige?

Anonymkode: d32dc...c88

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ?

Anonymkode: 6956d...15d

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor har dere familieråd med svigermor?? 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Familieråd...Svigermor hevder at hun har dobbelt stemmerett fordi hun er eldst. Er det riktig? Hvordan gjør deere det når dere har familieråd?

Bor svigermor sammen med dere? 

Anonymkode: 0d299...73d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Den som er yngst og den som er eldst har dobbel stemme. Slik har det alltid vært.

Anonymkode: d30a5...739

• Liker 4
Skrevet

Håper at dette er en trolletråd med utgangspunkt i den andre tråden der familieråd plutselig ble et tema 😂

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Familieråd med svigermor? Stemmer? Hva er det for slags tull? 

Anonymkode: 71c5e...3b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Familieråd med svigermor? Stemmer? Hva er det for slags tull? 

Anonymkode: 71c5e...3b1

Hvordan gjøres det i din familie da?

Skrevet

Nå har jeg endelig blitt svigermor selv. Og selvfølgelig har jeg dobbeltstemme! Hittil har jeg fått igjennom mine ønsker både når det gjelder svigersønnens yrkesvalg, navn på barnebarnet og antall familiemiddager i året. 

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Om det er riktig? Er det spørsmålet seriøst ment? Det finnes ikke noen regler utover det dere blir enige om selv.

Anonymkode: f0161...37c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan gjøres det i din familie da?

Ikke meg du spurte, men: Vi bestemmer helt selv ;) 

• Liker 10
Skrevet

Hva er vitsen med et familieråd om det uansett er en person som skal bestemme? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...