Gå til innhold

Leie hos studentskipnad - så utrolig ukoselige hybler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare meg? 
Har vært på besøk hos folk som leier hos f.eks SIT. Det er så utrolig ukoselig. Føles som om man er på en institusjon. Så på hjemmesidene til SIO også, og det er akkurat likt. Ikke hjemmekoselig i det hele tatt. 

Hvorfor er det slik? Er det i det hele tatt noen som trives med å leie hos dem? Er jo ikke spesielt billig heller - hvert fall ikke hos SIT, i Trondheim kan man jo leie mye koseligere og fine hybler privat til samme pris. 

Det er kanskje ikke meningen at man skal kunne ha personlige preg når man bor i kollektiv hos studenskipnad? Stuene føles som venterom, soverommene føles som rom man har på sykehus. 
Selv da jeg var innlagt på psykiatrisk var rommene og fellesarealene mye koseligere, og der er man jo vanligvis ikke så lenge. 

Anonymkode: 82dbc...2c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hyblene følger jo ikke med mer enn de mest nødvendige møbler. Selvfølgelig skal man selv stå for «kos», i form av gardiner, sengetøy, løper eller tv, og uansett hva mer man skulle ønske seg. Jeg hadde også en ekstra kommode på rommet, og TV. Også pc da, for studier, liten «kontorplass». Jeg hadde til og med duftlys på badet, speil på veggen. og egen tørkestativ. Men nå er jeg jente da, så.. 

Anonymkode: e9885...4a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var helt konge å bo på studenthybel. Ja det var 11 kvadrat stort og jeg delte bad med 9 andre og kjøkken med 18 andre. Det lå et steinkast fra Sinsenkrysset i Oslo og jeg hadde ikke råd til mer ennmatchende puter og gardiner fra IKEA. Men det var nå mitt eget, og miljøet var helt tipp topp! Og jeg var superstolt når jeg omsider fikk råd til å kjøpe mitt helt eget lille krypinn etter hvert.

Jeg blir rett og slett helt kvalm når jeg ser hva dagens unge forventer å flytte inn i når de flytter hjemmefra. 

Anonymkode: 1e1f7...a6d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...