Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De er min redning mot søvnmangel. Tar man dem tidlig på kvelden og så liten dose som mulig, så merker du ikke mye til hangover effekten. Jeg tar en halv tablett, og unngår å ta hver dag.
Det er sannsynlig at du må øke dose etterhvert. Jeg har jobbet på apotek i mange år, og solgt Vallergan til den samme kunden lenge. Kunden har gradvis økt, og endte på 5 tabletter, men ikke alle har det behovet. 
Om du har mulighet, prøv dem ut. Er ikke markedsført i Norge, men vet ikke om du kan få dem på godkjenningsfritak?

Anonymkode: e5a86...9a8

Hvordan klarer du å dele en Vallergan? De er jo bittesmå, og har ikke delestrek. De skal ikke deles? 

Dessuten er det avregistrert nå og selges ikke på resept lenger (så fremt noen apotek ikke har restlager da, men det er registrert som legemiddelmangel, så det kommer ikke forsyning av Vallergan lenger). 

Anonymkode: f086d...856

• Liker 2
Skrevet

Brukte den i mange år, også en periode som barn. Den fungerte bra i flere år, men måtte etterhvert øke dose, det tok en god stund før det inntraff, var vel oppe på 3 tab hver kveld den siste tiden jeg brukte den. Kunne fint sove både 10 og 12 timer i strekk etter å ha tatt de. 
Slet med verking i kroppen, men med diverse reumatisme i familien så relaterte jeg ikke til tablettene, dette merket jeg først da jeg sluttet med de pga dårlig virkning. Verkingen ble borte, nesten over natta, så det var helt klart en sammenheng mellom vallergan og det. 
Gikk over til Imovane, brukte det også i flere år, måtte også øke dose på den, da jeg måtte ha trippel av den også så sa lege stopp, og glad er jeg for det. Går nå på Circadin, fungerer greit, ikke fulle netter med søvn, men bedre enn på mange år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Vallergan fra jeg var barn og frem til januar i år. Har ikke hatt behov for å øke dosen, har tatt 10 mg hver kveld i tilsammen mer enn tyve år. Har hatt noen opphold innimellom for å teste ut andre medikamenter, mer er kun Vallergan jeg har vært fornøyd med. Jeg har ikke fått hangover, eneste bivirkning er litt tørr munn men det har vært til å leve med. Er så sint og lei meg over at de sluttet å produsere Vallergan.

Bruker nå Phenergan men har ikke noe god virkning, pluss har fått mange bivirkninger. Ønsker ikke å bytte til Alimemazin ettersom den kun finnes i dobbel dose av hva jeg behøver (og kun selges som kapsel så den ikke kan deles) , så føler meg skikkelig stuck. Hadde det ikke vært for hjemmekontor pluss en snill og forståelsesfull sjef så hadde jeg kanskje ikke klart å stå i jobb nå.

Skjønner virkelig ikke hvorfor de valgte å slutte å produsere Vallergan. En trygg medisin for både voksne og barn, og vel utprøvd gjennom mange tiår. De må da ha tjent gode penger på Vallergan? Håper inderlig at det snart kommer et kopiprodukt med samme dose som Vallergan (10 mg). 

Anonymkode: 90f84...86e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har god effekt av Vallergan. Har ikke trengt øke dosen. Tar den ved 7 -tiden om kvelden, da har den fått god effekt når jeg legger meg og da har jeg heller ingen Hangover dagen etter. Nå er den dessverre tatt ut av produksjon. Fikk også restlageret på apoteket. Men det varer jo ikke evig. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, for har forsøkt det meste annet uten effekt . Eneste problem med Vallergan for min del, er munntørrhet. Må være nøye med tanntråd, børster osv, ellers får jeg tannkjøtt problemer.

Anonymkode: 177be...30f

Jeg gikk beskjed om å ta den ca 1 time før jeg la meg.

Når legger du deg når du tar den kl 7? 

Anonymkode: f099a...841

AnonymBruker
Skrevet

Brukte vallergan litt av og på i perioder. Hadde grei effekt av den helt i starten, men det tok egentlig ikke så lang tid før jeg måtte øke dosen. Derfor av og på (for da slapp jeg å øke). Etter at vallergan ble tatt ut av produksjon, får jeg nå phenergan. Fastlegen kalte det for "fetteren" til vallergan😅 Jeg syns faktisk jeg har bedre effekt av phenergan enn jeg hadde av vallergan. Men også den brukes litt av og på. Maksdosen her er jo 100mg/døgn, og jeg må opp i maksdose når jeg først tar. 

Ser også at noen nevnte atarax her. Den har jeg derimot ikke så gode erfaringer med. Tror egentlig aldri jeg har blitt spesielt trøtt av den, enda jeg også tok maksdosen her (100 mg/døgn).

Anonymkode: 4fade...b4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg brukte Vallergan fra jeg var barn og frem til januar i år. Har ikke hatt behov for å øke dosen, har tatt 10 mg hver kveld i tilsammen mer enn tyve år. Har hatt noen opphold innimellom for å teste ut andre medikamenter, mer er kun Vallergan jeg har vært fornøyd med. Jeg har ikke fått hangover, eneste bivirkning er litt tørr munn men det har vært til å leve med. Er så sint og lei meg over at de sluttet å produsere Vallergan.

Bruker nå Phenergan men har ikke noe god virkning, pluss har fått mange bivirkninger. Ønsker ikke å bytte til Alimemazin ettersom den kun finnes i dobbel dose av hva jeg behøver (og kun selges som kapsel så den ikke kan deles) , så føler meg skikkelig stuck. Hadde det ikke vært for hjemmekontor pluss en snill og forståelsesfull sjef så hadde jeg kanskje ikke klart å stå i jobb nå.

Skjønner virkelig ikke hvorfor de valgte å slutte å produsere Vallergan. En trygg medisin for både voksne og barn, og vel utprøvd gjennom mange tiår. De må da ha tjent gode penger på Vallergan? Håper inderlig at det snart kommer et kopiprodukt med samme dose som Vallergan (10 mg). 

Det er vel bedre å bytte til alimemazin og sove bedre enn å få bivirkninger av phenergan? 

Ja jeg er helt enig med deg. Jeg er fly forbanna på at dette ble avregistrert. 

Anonymkode: 252a4...b3c

AnonymBruker
Skrevet
Elder Millennial skrev (12 timer siden):

Verste sovemedisinen jeg har tatt noen sinne, fikkhallusinasjoner begge gangene jeg prøvde, kommer aldri til å ta de igjen 😅

Det er allergitabletter. 

Anonymkode: d1c76...b67

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er allergitabletter. 

Anonymkode: d1c76...b67

Det stemmer, men den skrives også ut som sovemedisin.  Jeg har fått dette legemiddelet på resept av lege og en gang da jeg var  innlagt på sykehus, begge gangene ble det gitt som sovemedisin og ikke allergimedisin. 

Min bestefar fikk samme bivirkninger som meg da han fikk vallegran. Som med alle bivirkninger så er det ikke alle som får det og det ser ut til at de fleste er godt fornøyd med vallergan. 

Endret av Elder Millennial
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er vel bedre å bytte til alimemazin og sove bedre enn å få bivirkninger av phenergan? 

Ja jeg er helt enig med deg. Jeg er fly forbanna på at dette ble avregistrert. 

Ja, jeg skjønner jo at jeg ikke har annet valg, men synes det er skikkelig høl i huet at jeg må ta dobbel dose når jeg klarer meg fint med 10 mg. Så håper så inderlig at det snart kommer et kopiprodukt av Vallergan, men innen den tid har kanskje kroppen min vennet seg til 20 mg og jeg klarer ikke venne meg til å ta 10 mg igjen. Skikkelig dust opplegg. 
Kan ikke tenke meg at det er så vanskelig å få laget en kopi på 10 mg, det er jo en gammel medisin med kjent oppskrift så tror ikke det skal være noen hindringer i veien hvis noen vil lage det. Problemet er nok at de fleste medisinprodusentene nå er opptatt av Covid19. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg fikk beskjed om å ta den ca 1 time før jeg la meg.

Når legger du deg når du tar den kl 7? 

Prøver igjen å få svar på dette 🙂

Jeg tar den f.eks kl 23 hvis jeg tenker legge meg rundt midnatt.

Er ganske trøtt om morgenen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Prøver igjen å få svar på dette 🙂

Jeg tar den f.eks kl 23 hvis jeg tenker legge meg rundt midnatt.

Er ganske trøtt om morgenen.

Jeg tar min 2130 og legger meg ved midnatt. Tenker at en time før er for tidlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg prøve å ta den 21.30 i kveld.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 20.37):

Vallergan er tatt ut av produksjon fra 1.1.20 i følge felleskatalogen..

så ville testet noe annet

Anonymkode: fee5d...149

Nei ,bruker dette selv,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...