Gå til innhold

Vallergan

yololife

Anbefalte innlegg

Noen her med kronisk insomni som har hatt erfaring med Vallergan? Har lenge slitt med alvorlig insomni, og er overrasket over at den faktisk har hatt litt virkning! Er bare i utprøvingsfasen, men føler den gir meg en annen type trøtthet enn jeg vanligvis får.
Over til spørsmålene!

Hva er deres erfaringer med Vallergan?

Hvor mange tar dere? Går effekten over med tid? Og måtte dosen økes? 

Edit: Rettet mot dere som faktisk har insomni og har hatt store utfordringer rundt det! Helst ikke svar om du har hatt små perioder med litt utfordringer rundt å sovne😅

Endret av yololife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Husker ikke dosen, men jeg sovnet raskere av den. Nå for tiden har jeg oppdaget novanight, naturlig sovemedisin og den gir meg roligere og lengre søvn, tar en time før leggetid 💜

Anonymkode: 97c39...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vallergan er tatt ut av produksjon fra 1.1.20 i følge felleskatalogen..

så ville testet noe annet

Anonymkode: fee5d...149

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husker ikke dosen, men jeg sovnet raskere av den. Nå for tiden har jeg oppdaget novanight, naturlig sovemedisin og den gir meg roligere og lengre søvn, tar en time før leggetid 💜

Anonymkode: 97c39...310

Men hva var omfanget av søvnproblemet ditt? Alt er vel individuelt, men ingen naturlige midler har fungert for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vallergan er tatt ut av produksjon fra 1.1.20 i følge felleskatalogen..

så ville testet noe annet

Anonymkode: fee5d...149

Det er tatt ut av produksjon ja! Men derfor apoteket gav meg hele restlageret, så tilgjengelighet er ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde god effekt av vallergan. Så ble den tatt ut av markedet og jeg skulle prøve melatonin. Fungerte nada på meg så nå har jeg fått prøvd ut den nye typen som erstatter vallergan. Det er dobbelt dose ut i fra det jeg hadde på vallergan. Jeg ble helt utslått og hadde tidenes hangover frem til kl 15 dagen etter. Ikke kjekt. 

Anonymkode: 252a4...b3c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde god effekt av vallergan. Så ble den tatt ut av markedet og jeg skulle prøve melatonin. Fungerte nada på meg så nå har jeg fått prøvd ut den nye typen som erstatter vallergan. Det er dobbelt dose ut i fra det jeg hadde på vallergan. Jeg ble helt utslått og hadde tidenes hangover frem til kl 15 dagen etter. Ikke kjekt. 

Er det den som er svensk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på vallergan i et halvt år og trengte ikke øke dosen. Hadde en ok søvn med den. Jeg som svarte over her. Ingen hangover på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
yololife skrev (Akkurat nå):

Er det den som er svensk?

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Verste sovemedisinen jeg har tatt noen sinne, fikkhallusinasjoner begge gangene jeg prøvde, kommer aldri til å ta de igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yololife skrev (16 minutter siden):

Noen her med kronisk insomni som har hatt erfaring med Vallergan? Har lenge slitt med alvorlig insomni, og er overrasket over at den faktisk har hatt litt virkning! Er bare i utprøvingsfasen, men føler den gir meg en annen type trøtthet enn jeg vanligvis får.
Over til spørsmålene!

Hva er deres erfaringer med Vallergan?

Hvor mange tar dere? Går effekten over med tid? Og måtte dosen økes? 

Edit: Rettet mot dere som faktisk har insomni og har hatt store utfordringer rundt det! Helst ikke svar om du har hatt små perioder med litt utfordringer rundt å sovne😅

Fungerer veldig bra, så forbanna irriterende at den ikke skal produseres lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (Akkurat nå):

Ja😩 bekymringen min kommer til å bli stor når jeg går tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lill3My skrev (1 minutt siden):

Ja. Farmasøyten på apoteket skjønte ikke noe av det siden det er en god medisin for veldig mange som sliter med søvn. Det er helt på trynet at man må doble dosen for å få tak i samme virkestoffet. Man vil jo holde seg på lavest mulig dose. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
yololife skrev (1 minutt siden):

Ja😩 bekymringen min kommer til å bli stor når jeg går tom

Om du tar to vallergan (10mg) så kommer du nok ikke til å merke så mye forskjell på det nye medikamentet:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har god effekt av Vallergan. Har ikke trengt øke dosen. Tar den ved 7 -tiden om kvelden, da har den fått god effekt når jeg legger meg og da har jeg heller ingen Hangover dagen etter. Nå er den dessverre tatt ut av produksjon. Fikk også restlageret på apoteket. Men det varer jo ikke evig. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, for har forsøkt det meste annet uten effekt . Eneste problem med Vallergan for min del, er munntørrhet. Må være nøye med tanntråd, børster osv, ellers får jeg tannkjøtt problemer.

Anonymkode: 177be...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har god effekt av Vallergan. Har ikke trengt øke dosen. Tar den ved 7 -tiden om kvelden, da har den fått god effekt når jeg legger meg og da har jeg heller ingen Hangover dagen etter. Nå er den dessverre tatt ut av produksjon. Fikk også restlageret på apoteket. Men det varer jo ikke evig. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, for har forsøkt det meste annet uten effekt . Eneste problem med Vallergan for min del, er munntørrhet. Må være nøye med tanntråd, børster osv, ellers får jeg tannkjøtt problemer.

Anonymkode: 177be...30f

Hvor mange tar du? Godt å se det er flere som har skjønt verdien i å ta de tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden en bruker fikk lov å tipse om/nevne at man kunne spørre om phenergan istede for det nye legemiddelet, så antar jeg det må være lov å spørre om du har prøvd Atarax? Også et antihistamin ofte brukt for søvnvansker. 

Anonymkode: f086d...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kronisk insomni. Jeg syns c-preparater er et mareritt pga jeg får så mye bivirkninger og syns ikke de er pålitelig nok til å sikre søvn. Jeg og syns Vallergan er en av de bedre. Den virker i det minste lett beroligende om man ikke sovner av den og har ikke så store bivirkninger som mange av de andre.

Anonymkode: 55fa9...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er min redning mot søvnmangel. Tar man dem tidlig på kvelden og så liten dose som mulig, så merker du ikke mye til hangover effekten. Jeg tar en halv tablett, og unngår å ta hver dag.
Det er sannsynlig at du må øke dose etterhvert. Jeg har jobbet på apotek i mange år, og solgt Vallergan til den samme kunden lenge. Kunden har gradvis økt, og endte på 5 tabletter, men ikke alle har det behovet. 
Om du har mulighet, prøv dem ut. Er ikke markedsført i Norge, men vet ikke om du kan få dem på godkjenningsfritak?

Anonymkode: e5a86...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...