AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #41 Skrevet 2. april 2021 SYKT kaldt. Vi har et 150 år gammelt feriehus, og før vi pusset opp måtte vi sitte med dunjakke og dyne i sofaen mens vi fyrte som F i ovnen første dagen vi kom (og om morgenene osv). Etter vi etterisolerte og byttet vinduer (viktigst!) er det en helt ny verden. Før hadde vi strømregninger på 2000-3000kr mnd bare for å holde temperaturen i stua/kjøkkenet på 8-10 grader mens vi var borte. Nå er det 500-1000kr/mnd for å holde jevne 15 grader. Dette i vintermånedene selvsagt. Anonymkode: f025b...7bd
Minime94 Skrevet 2. april 2021 #42 Skrevet 2. april 2021 Har bodd i et sånnt hus og sprengfyrte på kvelden før vi la oss og var ISKALDT når vi våkna på morgenen igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #43 Skrevet 2. april 2021 Har bodd i 120 år gammelt hus med uisolerte vegger (tømmer med utvendig og innvendig panel) og opprinnelige vinduer. En morgen målte jeg 8 grader på kjøkkenet. Det pleide å være rim på dørhåndtak og lås på ytterdøra. På innsiden. Det var m.a.o grusomt kaldt - fram til vi isolerte stubbloftet mellom 1. etg og kjeller. Det hjalp også mye å isolere på loftet. Da vi monterte varmepumper var det som å få et nytt liv. Dette var et digert hus, så vi hadde to varmepumper i 1. etg. Da slapp vi å fyre i vedovnene over natta, kun på dagtid. Da var det ikke iskaldt når vi sto opp på morgenen eller når vi kom hjem fra jobb. Jeg syntes likevel ikke dette var så jævlig at det ikke var verdt å bo der, for jeg elsket det huset. Anonymkode: eb477...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå