Carala Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Prøver igjen.. 🙊 Hei! Jeg må spørre dere etter råd. Jeg bor sammen med kjæresten min og to bonusbarn. Barna pleier som regel å få bruke tven i stua den uka dem er hos oss. Mannen og jeg har tv på rommet, og barnet vil spille videospill. Mannen min sier ja til dette hele tiden (det vil si at barna nå opptar begge TVene) Jeg er ikke noe glad i at barna herjer i senga og oppholder seg på vårt soverom da jeg ser på det som litt - kall det "privat" og et fristed (ihvertfall hvis jeg trenger å trekke meg litt unna) Ene barnet har tv på rommet, men han vil ikke bruke den tven og det er greit for mannen... Er det ok om jeg spør mannen om ikke barnet kan spille på en annen tv? Er det teit å ikke ville at barna skal være på soverommet vårt? Hilsen rådløs bonusmamma.. 11
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Ja det synes jeg må være greit Anonymkode: 882e7...cd3 32
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Enig med deg. Voksenrommet er voksenrommet, og det er for de voksne. Anonymkode: 69674...af0 35
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Nei fra meg ✌ Dette følger nok med å være stemor. Eneste er om barna er ganske store/ungdommer, da tenker jeg det er greit med flere føringer. Anonymkode: a9dbc...eb6 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 Enig med deg, og glad mannen min også tenker sånn. Barna har sine rom. Dessuten er det ditt hjem, der du også skal få være med på å sette grenser. Anonymkode: 82979...71b 21
stan Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 Det må være greit. Barna trenger da ikke fritt å bruke alle rommene i boligen. Hvis det er TV'ne som er årsaken, går det kanskje an å flytte om på dem? Hvis den på soverommet er bedre til gaming? 17
WhiteSwan Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 Carala skrev (11 minutter siden): Prøver igjen.. 🙊 Hei! Jeg må spørre dere etter råd. Jeg bor sammen med kjæresten min og to bonusbarn. Barna pleier som regel å få bruke tven i stua den uka dem er hos oss. Mannen og jeg har tv på rommet, og barnet vil spille videospill. Mannen min sier ja til dette hele tiden (det vil si at barna nå opptar begge TVene) Jeg er ikke noe glad i at barna herjer i senga og oppholder seg på vårt soverom da jeg ser på det som litt - kall det "privat" og et fristed (ihvertfall hvis jeg trenger å trekke meg litt unna) Ene barnet har tv på rommet, men han vil ikke bruke den tven og det er greit for mannen... Er det ok om jeg spør mannen om ikke barnet kan spille på en annen tv? Er det teit å ikke ville at barna skal være på soverommet vårt? Hilsen rådløs bonusmamma.. Forstår deg godt og synes ikke det er urimelig av deg å se på soverommet som privat. Hvis barnet har tv på rommet så kan hen jo være der 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 Det er jo ditt hjem også, ikke bare ungene og mannen sitt. Mannen din må lære seg å sette noen grenser og ikke si ja til alt mulig pga dårlig skillsmisse-samvittighet ovenfor ungene. Anonymkode: 30ebf...b51 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei fra meg ✌ Dette følger nok med å være stemor. Eneste er om barna er ganske store/ungdommer, da tenker jeg det er greit med flere føringer. Anonymkode: a9dbc...eb6 Dette. Ts, mannen din har like mye å si her som deg. Anonymkode: 297b6...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Skrevet 25. mars 2021 Ungene har jo to andre TV-er som kan brukes. Greit at voksne også har sitt fristed på soverommet på lik linje som barna. Anonymkode: 6f1ad...0b0 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #11 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei fra meg ✌ Dette følger nok med å være stemor. Eneste er om barna er ganske store/ungdommer, da tenker jeg det er greit med flere føringer. Anonymkode: a9dbc...eb6 Jeg har både egne barn og stebarn. Ingen av dem får leke på vårt rom, ingen herjing i senga vår eller gjemme seg i klesskapet om de leker gjemsel osv. De kan bruke alle andre rom i huset, men soverommet vårt er hellig😄 Anonymkode: cfd5c...1bc 20
Milky Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 Selvfølgelig er det greit. Som du sier, så er soverom privat. Jeg lar heller ingen gå inn på mitt rom 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette. Ts, mannen din har like mye å si her som deg. Anonymkode: 297b6...4e3 Uenig. Mener alle har veto når det gjelder eget soverom. Vil den ene at rommet ikke skal brukes av andre, må den andre akseptere det, også overfor egne barn. Barn tar ikke skade av å ikke få bruke et rom i huset. Anonymkode: efb09...279 14
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #14 Skrevet 25. mars 2021 Vi lar aldri barna leke på vårt soverom. Det er våre egne barn, ingen bonusbarn. De barna deres har attpåtil en annen tv som kan brukes, det finnes ingen grunner for å låne bort deres tv/soverom. Soverommet er privat. Det er ditt hjem også, ikke bare din samboers og hans barn. Du kan kanskje ikke bestemme over barna eller sette regler for dem - men du kan sette regler for voksenrommet. Ingen barn! Anonymkode: 82aa5...988 11
Live88 Skrevet 25. mars 2021 #15 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei fra meg ✌ Dette følger nok med å være stemor. Eneste er om barna er ganske store/ungdommer, da tenker jeg det er greit med flere føringer. Anonymkode: a9dbc...eb6 Men det ene barnet har jo tv på rommet sitt, så de har tre TV-er i hjemmet og dermed burde jo soverommet til de voksne være nettopp det, soverommet til de voksne! 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #16 Skrevet 25. mars 2021 Vi har kun egne barn og soverommet er vårt. De kan komme inn og vekke oss og ellers er døra stort sett stengt for både unger og kjæledyr. Det rommet er off limits til gjemsel, lek, hopping eller hva som helst. Jeg har bursdagsgaver der, hemmelige overraskelser i hyllene, gjemmer på tegninger fra barna og har personlige ting, gamle smykker og søljer og dill de ikke skal bry seg om. Det må være greit, tenker jeg. Mamma og pappas rom er bare mammas og pappas. Barna får også lov til å ha privatliv på sine egne rom, så de er innforstått med at detner sånn. Anonymkode: 4cee1...5c4 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #17 Skrevet 25. mars 2021 Altså, jeg lar ikke egne barn leke på rommet mitt engang 😅 Anonymkode: 323fe...bdc 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #18 Skrevet 25. mars 2021 Akkurat soverommet vårt får de ikke være her. Hverken min eller hans barn. De bruker de andre tv-ene som er i huset. Anonymkode: 615ad...aec 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #19 Skrevet 25. mars 2021 Jeg lar barnet mitt være på mitt rom for å se tv, ser ikke helt problemet. Men hun roter selvsagt ikke på rommet mitt. Anonymkode: c0740...41e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #20 Skrevet 25. mars 2021 Tenker at du ikke kan kreve å ha soverommet privat 100% av tiden, men at du noen ganger trenger å ha et fristed når de er der er ikke å kreve for mye. Det å si nei nå er det min tur til å ha soveromm-tven ol. Anonymkode: fae09...bc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå