markon Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Sjangsen for blodpropp er visstnok økt etter gjennomgått korona. Gjelder dette barn også, som har gjennomgått korona uten ett eneste symptom? Noen som vet? Datteren min testet positivt for korona. Ferdig med isolasjon for en uke siden. Nå klager hun over veldig vondt i leggen. Det er jo mest sannsynlig voksesmerter, men jeg kjenner jo at tanken skremmer litt...... Frisk som en fisk utenom vondt i leggen på andre dagen nå..... (Jeg tenker å ringe legen i morgen å høre, men kanskje noen andre allerede har spurt og fått svar?) Endret 25. mars 2021 av markon 1
Frøkensina Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Det ser ut som det kan hende med barn også. Jeg googlet bare covid thrombosis in children. https://pittsburgh.cbslocal.com/2021/02/05/coronavirus-blood-clots-children/ 1
Lana01 Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Varselsignaler foruten smerter er , varme ,rødhet i området , hevelse i beinet., eller vondt i brystet, tungpusten ( ikke alle får disse sympt) Har hun vært sengeliggende da hun var syk? eller om hun har flekker/ hud blødning Uansett kan være lurt å rådføre seg med legevakt. Hvis smerten har vært siden i går. Endret 25. mars 2021 av Lana01 2
adele34 Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 (endret) ….. Endret 3. desember 2021 av adele34 ….. 1
markon Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2021 Lana01 skrev (20 minutter siden): Varselsignaler foruten smerter er , varme ,rødhet i området , hevelse i beinet., eller vondt i brystet, tungpusten ( ikke alle får disse sympt) Har hun vært sengeliggende da hun var syk? eller om hun har flekker/ hud blødning Uansett kan være lurt å rådføre seg med legevakt. Hvis smerten har vært siden i går. Hun har ingen andre symptomer enn vondt i leggen. Det er derfor jeg lurer på om det er jeg som er hysterisk hønemor.... 😅😅 Hun hadde heller ingen symptomer under koronasykdommen, og var overhodet ikke sengeliggende.... 😅
Lana01 Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 markon skrev (3 minutter siden): Hun har ingen andre symptomer enn vondt i leggen. Det er derfor jeg lurer på om det er jeg som er hysterisk hønemor.... 😅😅 Hun hadde heller ingen symptomer under koronasykdommen, og var overhodet ikke sengeliggende.... 😅 Umiddelbart høres det betryggende ut, men grunnet mulige vage symptomer hos barn, og ukjent fenomen/ forekomst i forhold til korona, ville jeg kanskje ha rådført meg? 2
student86 Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 Ville sjekket for å være på den sikre siden.
Anbefalte innlegg