AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Gutten vår på 8 år fikk adhd diagnosen for ca to år siden. Dette er ikke noe som preger oss viderei hverdagen. Han er stortsett en grei gutt, liker å være aktiv ute men kan også sitte rolig å perle, lego en stund er også glad i å se på film osv. Han har ikke atferdsvansker eller sinneutrbudd/ meldowns. Kan fint være sur men det går fort over. Har selfølgelig dårligere dager også, men dagene går stort sett fint. Problemet er i hovedsak konsentrasjonen og da helst i større grupper som på skolen. Lekser går greit, men krever en voksen hele tiden. Læreren anbefalte oss å sjekke opp rundt medisinering, da han mener han har potensiale men at han går glipp av mye grunnet konsentrasjonen, og begynner derfor å henge etter faglig. Sliter også en del med orden. Hvilke erfaringer har dere med medesinering? Kjenner at jeg er skeptisk, da jeg ikke ønsker at han skal forandre personlighet, miste matlysten osv... Anonymkode: a386f...c89
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 God erfaring. Jente på 7. Hun har mye mer omfattende vansker i hverdagen enn du beskriver, da. Står på Ritalin. Bedret konsentrasjon og sosial fungering, mindre angst og uro. Noe redusert matlyst, ellers ingen bivirkninger. Anonymkode: 45c32...c84
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Takk for svar😊 Han er allerede veldig kresen og småspist, men aktiv og normalvektig. Er ritalin ofte den de prøver først? Er doseringen som regel en tablett om dagen? Morgen? Eller er det forskjellig kanskje... Er det slik at om jeg bestiller en time hos fastlegen og vi kommer til enighet om å prøve, så begynner man med en gang? Eller er det en egen prosess å få i gang medisineringen? Anonymkode: a386f...c89
Chantielle Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen, Chantielle mod.
Anbefalte innlegg