Gå til innhold

Man ser aldri mange gravemaskiner på ett sted samtidig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenk litt på det. Hvor mange gravemaskiner har du sett i det virkelige liv? Totalt sett. Kanskje 100 i løpet av livet ditt - med maksimalt 2-4 sammen på på samme sted samtidig.

Min teori er at det eksisterer rundt 500-1000 gravemaskiner totalt i verden. Og at de er fordelt mellom nasjonalstater etter behov.

Anonymkode: 230f9...e24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar det det er flere tusen gravemaskiner bare i Norge til enhver tid.

Anonymkode: 1ba75...4de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I så fall eier jeg en ganske stor andel av alle verdens gravemaskiner. 

Anonymkode: 5fe51...115

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du bor langt ute på landet skjønner jeg.

Kjør forbi Pon på Berger en gang så får du nok se flere gravemaskiner enn noen gang før i livet ditt. Du kan bare kjøre E6 forbi så ser du dem.

Anonymkode: 4eedb...9e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Under byggingen av E6 mellom Mjøsbrua og Espa kunne man se minst 100 maskiner bare på den strekningen. Den observasjonen skulle i seg selv være med å bygge opp under at hypotesen din er aldeles vilt feil. 

Anonymkode: 9b471...f84

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjør forbi Pon på Berger en gang så får du nok se flere gravemaskiner enn noen gang før i livet ditt. Du kan bare kjøre E6 forbi så ser du dem.

Du kan forresten se det på Google Street View

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan forresten se det på Google Street View

Lenke?

Anonymkode: 86d18...77b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regnestykket ditt går ikke opp, ts.

Anonymkode: 58e30...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi kjørte til Lillehammer i fjor og året før så stod de med 20 meters avstand oppover lange strekker der Hæhre drev utbygging. 

Anonymkode: 470a3...c74

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en skjevfordeling av verdens gravemaskiner.

Akkurat nå er Suezkanalen blokkert, og verden taper 4 millioner dollar hvert eneste minutt. Allikevel kan Egypt bare avse en eneste gravemaskin for å grave ut skipet. Dette er et bevis på at det ikke finnes så mange gravemaskiner på verdensbasis totalt sett.

_117703099_5a98eeaa-a480-4cfa-a2c2-88d08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Litt av et "bevis".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt av et "bevis".

Ta det på alvor.

Anonymkode: 6834e...695

Gjest Smeltemann
Skrevet

Ca 400 gravemaskiner til salgs i Norge nå i følge finn.

Skrevet

Haha, tror man må bo ganske så avsidesliggende og ikke ha reist mye for å komme til denne konklusjonen 😂 Føler det er veiprosjekter overalt hvor jeg kjører, og kan nok lett se 5-10 forskjellige samtidig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på landet og alle som driver gårdsdrift her har gravemaskin. 

MEN, ts, det er noe jeg lurer på i samme gate! Hvor kommer all maten fra? Tenk på det, butikkene er stappfulle til enhver tid. Men alt dette må jo lages en plass, dyrkes, behandles på fabrikker osv. Er det virkelig så store gårder der ute som dyrker alt dette? Finner lite bilder av det på google når man søker. 

Ikke bare det, men tenk på en by som New York med millioner av innbyggere. Alle disse skal ha fire måltider om dagen, hvor mange åkre med mat spiser disse alene hver eneste dag? Hvor mange lastebiler må kjøre i nattens mørke til alle butikkene, resturantene, kafeene osv i denne byen for å fylle opp alt? Likevel ser man de nesten ikke. Og lasteskip, man burde jo sett lasteskip med mat i enhver kai 24 timer i døgnet. Det gjør man heller ikke, hvorfor?

Og samme med klær, møbler, duppeditter..alt er laget på fabrikker i Kina visstnok, men tenk den ENORME mengden som skal til for å fylle alle butikkene i verden og hvordan dette fraktes hele tiden over hele verden.

Henger ikke på greip. 👀

Anonymkode: ab161...410

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er nok en skjevfordeling av verdens gravemaskiner.

Akkurat nå er Suezkanalen blokkert, og verden taper 4 millioner dollar hvert eneste minutt. Allikevel kan Egypt bare avse en eneste gravemaskin for å grave ut skipet. Dette er et bevis på at det ikke finnes så mange gravemaskiner på verdensbasis totalt sett.

_117703099_5a98eeaa-a480-4cfa-a2c2-88d08

Hjelpes, du forstår at det der handler om sikkerhet? Kan ikke bare dytte 100 maskiner inn i en slik situasjon.På mitt prosjekt som er drøye 1100 meter strekning har vi 12 gravemaskiner mer er det ikke plass til, grunnet arbeidsrom og sikkerhet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Langt ute på landet har jo annenhver hisstand en gravemaskin. 

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Langt ute på landet har jo annenhver hisstand en gravemaskin. 

Du mener traktor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...