AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Jeg har målt i to uker og har nesten ingen for høye verdier etter mat. Men har mange fastende verdier som er for høye. Skal på sykehuset og få metformin eller insulin. Hva er vanlig når det er de fastende og ikke kosthold som er problemet? Noen som vet? Anonymkode: 43135...1cf
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Er de mye for høye da? Anonymkode: ca29a...ff5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er de mye for høye da? Anonymkode: ca29a...ff5 Ligger på mellom 5.4 og 6.0. Vet ikke om det er mye, men har ca 8 stk etter 14 dager Anonymkode: 43135...1cf
Skylines Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Insulin er mest forsket på i forbindelse med graviditet. Jeg må bruke det nå pga fastende, og det går helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 Tenkte du å bli gravid? Kanskje du ikke er i stand til å bli gravid med alle mulige medisiner. Ikke bra for baby når mor går på insulin, da blir det et risikosvangerskap å baby kan bli diger. Tenk hva som er best for deg og baby, har baby godt av en mor som får baby til å bli gedigen? Anonymkode: 53205...086
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tenkte du å bli gravid? Kanskje du ikke er i stand til å bli gravid med alle mulige medisiner. Ikke bra for baby når mor går på insulin, da blir det et risikosvangerskap å baby kan bli diger. Tenk hva som er best for deg og baby, har baby godt av en mor som får baby til å bli gedigen? Anonymkode: 53205...086 Jeg er 32 uker på vei 🙄 babyen min er helt vanlig så langt.. ikke alle blir stor. Og hvis de blir det har vi moderne medisin som kan få baby ut om det trengs. Skal mennesker med diabetes liksom ikke kunne få barn? Anonymkode: 43135...1cf 3
Skylines Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Tenkte du å bli gravid? Kanskje du ikke er i stand til å bli gravid med alle mulige medisiner. Ikke bra for baby når mor går på insulin, da blir det et risikosvangerskap å baby kan bli diger. Tenk hva som er best for deg og baby, har baby godt av en mor som får baby til å bli gedigen? Anonymkode: 53205...086 Herregud...
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Jeg fikk insulin. Metformin ble aldri nevnt som et alternativ av diabetessykepleier. (Uten at jeg vet om det har betydning for behandlingsvalg: var normalvektig og uten underliggende sykdommer fra før av) Anonymkode: ea9a2...3a1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Hei. Jeg bruker begge deler og har kun for høye målinger på fastende! Så dette varierer nok fra sted til sted. Vi ligger ca likt på målingene. Jeg kommer aldri under 5,3 uten hjelp. Bruker 2 tabletter med metformin, 1 om morgenen og en om kvelden og sprøyte (insulin) i låret hver kveld. Anonymkode: ef91e...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå