AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Fikk 7200 kr i restskatt. Det var jeg forberedt på, og har allerede betalt inn. Er det da sannsynlig at det kan bli store forandringer? La inn noen leieinntekter, men de førte da umiddelbart til at restskatten økte. Gikk fra å få tilbake 10 000kr, til restskatt på 7200 kr. Beholder selvsagt det jeg har satt av på sparekonto, men greit å vite at det ikke blir noen store hopp. Anonymkode: f29c0...eec
Million Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Usikker på om jeg skjønte hva du spør om her nå. Hvis man gjør endringer, så er det klart at beløpet man får tilbake/må betale i restskatt som regel vil endre seg. Da endrer man jo samtidig forutsetningene for den skatten som myndighetene har regnet ut, så det er klart sluttresultatet forandrer seg da. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Million skrev (2 minutter siden): Usikker på om jeg skjønte hva du spør om her nå. Hvis man gjør endringer, så er det klart at beløpet man får tilbake/må betale i restskatt som regel vil endre seg. Da endrer man jo samtidig forutsetningene for den skatten som myndighetene har regnet ut, så det er klart sluttresultatet forandrer seg da. På skattemeldingen fikk jeg 10 000 kr tilbake, etter forandring så viste den ar jeg skulle betale 7200 kr. Kan jeg da regne med at det er denne summen som gjelder på skatteoppgjøret og? Bruker ikke å få det før i oktober. Anonymkode: f29c0...eec
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Når du har levert skattemeldingen med endringer er det to mulige utfall: 1. Skatteetaten godtar dine endringer og skatteoppgjøret blir likt skattemeldingen du leverte. 2. Skattemeldingen din blir tatt ut til kontroll og skatteetaten godtar ikke endringene dine og skatteoppgjøret blir endret. Sjansen for at skatteetaten ikke godtar dine endringer er liten når du har lagt til inntekter som ikke er forhåndsutfylt. Anonymkode: 0b8c3...067
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når du har levert skattemeldingen med endringer er det to mulige utfall: 1. Skatteetaten godtar dine endringer og skatteoppgjøret blir likt skattemeldingen du leverte. 2. Skattemeldingen din blir tatt ut til kontroll og skatteetaten godtar ikke endringene dine og skatteoppgjøret blir endret. Sjansen for at skatteetaten ikke godtar dine endringer er liten når du har lagt til inntekter som ikke er forhåndsutfylt. Anonymkode: 0b8c3...067 Takk! Hadde egentlig regnet med jeg skulle få 10 000 kr mer i restskatt. Men er vel gitt noen lettelser? Og så har jeg litt mer gjeld i år. Anonymkode: f29c0...eec
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når du har levert skattemeldingen med endringer er det to mulige utfall: 1. Skatteetaten godtar dine endringer og skatteoppgjøret blir likt skattemeldingen du leverte. 2. Skattemeldingen din blir tatt ut til kontroll og skatteetaten godtar ikke endringene dine og skatteoppgjøret blir endret. Sjansen for at skatteetaten ikke godtar dine endringer er liten når du har lagt til inntekter som ikke er forhåndsutfylt. Anonymkode: 0b8c3...067 Jeg har opplevd ganske stor forskjell fra skattemelding til skatteoppgjør selv om jeg ikke har gjort noen endringer. Anonymkode: 276f9...6ed
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har opplevd ganske stor forskjell fra skattemelding til skatteoppgjør selv om jeg ikke har gjort noen endringer. Anonymkode: 276f9...6ed Som vanlig lønnstakere? Hva har blitt endret da? Anonymkode: 0b8c3...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå