Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ett merkelig spørsmål men:

Kan jeg kjøpe en leilighet for en kompis, men han betaler selv? og jeg overfører til han etterpå?

Er dette juridisk mulig? Og hvilke konsekvenser vil det i så fall få for meg?

Anonymkode: 750c3...653

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du risikerer at kompisen ikke betaler deg eller ikke betaler deg fullt ut. Det er uansett du som står ansvarlig for å betale hele summen til selgeren. Har du noen øk krav mot deg kan det vel tas utlegg i leiligheten? Og i ytterste konsekvens tvangssalg? Hvis det er tale om formell overføring av leiligheten til kompis senere, vil det sikkert utløses avgifter ifbm overdragelsen, skal den formelt selges til kompis kan du få skatt for å ikke ha bebodd leiligheten osv. Kjenner ikke til bakgrunnen for at dere vil gjøre det på denne måten, men er det for å omgå en regel el. så er det sikkert gitt sperrer/«straff» for å forsøke å omgå regelen.

Anonymkode: 825c4...195

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Vi prøver ikke å omgå noen regler på noe som helst vis! Pengene har han også, men en angst/sperre som gjør at han ikke klarer prosessen med kontakt med megler, visning, kontrakter o,l...

Så egentlig er vel bare ønsket at jeg kan fikse allt det praktiske og han bare betaler.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar.

Vi prøver ikke å omgå noen regler på noe som helst vis! Pengene har han også, men en angst/sperre som gjør at han ikke klarer prosessen med kontakt med megler, visning, kontrakter o,l...

Så egentlig er vel bare ønsket at jeg kan fikse allt det praktiske og han bare betaler.

TS

Han kan gi deg fullmakt 🤗

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...