Gjest Nattugle87 Skrevet 25. mars 2021 #41 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skriver i mitt første innlegg at jeg har en sånn stang, og at han lener seg mot den ene sida og henger med all sin vekt på stanga. Så den stanga funker ikke her, ihvertfall. Det eneste den funker til, er at jeg slipper å bøye meg ned. Stanga skal bort før neste gang vi øver!! Anonymkode: 3a563...be2 Ååh Beklager. Leste ikke det,det innrømmer jeg. Hva med å bare prøve med balansesykkel først? Finnes mange billige brukt. Tok litt tid før eldste her ville bruke den nye store sykkelen etter balansesykkel,men plutselig ville han det og da lærte han å sykle på et kvarter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #42 Del Skrevet 25. mars 2021 Når jeg holder under armene så bare lener han seg og blir helt gelé. Så her fungerer det bedre å holde bak setet. Anonymkode: d0b33...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #43 Del Skrevet 25. mars 2021 Min datter var sen med å lære å sykle. Min mor (bestemor) ga oss et tips: sykle i slak nedoverbakke, der jeg satt bakpå, på bagasjebrettet! Det var ikke så tungt for seks-sjuåringen, for det gikk jo litt nedover. Og når det ble vinglete, kunne jeg bare sette ned bena, slik at sykkelen ikke datt. Hun syntes dette var en fin måte å lære å sykle på - og syntes kanskje det var litt kult at mamma satt bakpå 😛 Anonymkode: 5823c...a28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 25. mars 2021 #44 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som sagt, dette har vi prøvd i mer enn en sesong allerede. Etter hvert som alle ungene i gata kastet støttehjulene kviet han seg mer og mer for å bruke sykkelen. I fjor sommer vokste han fra sykkelen med støttehjul, og vi kjøpte en ny uten. Jeg løp rundt og hang i den stanga i hele fjor sommer. I vinter har han lært seg å stå på ski, så jeg hadde håpet at han skulle ta med seg noe av balansetreningen derfra. Den gang ei gitt 😝 Anonymkode: 3a563...be2 Men hva om noen andre prøver da? Når jeg var tretten år tok jeg over sykkelopplæringen på en nabojente, tror hun var seks-syv år, mammaen hadde prøvd hele sommeren men til slutt var det bare tårer og frustrasjon hos begge to. Så fikk jeg prøve og da satt det i løpet av en ukes tid, jenten sa det var gøyt fordi jeg ikke var like streng som mammaen🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #45 Del Skrevet 25. mars 2021 Drit i den stanga, og i hvert fall ikke finn frem støttehjul. Gutten sykler om han vil det, men da får han sykle uten hjelp. Går han hjem, så gjør han det. Han KAN det jo egentlig, det er ikke noe man bare glemmer. Det ligger i ham et sted, men han må være motivert til å hente det frem. Det blir han i hvert fall ikke av at du holder i ei stang for å hjelpe ham, det vil få problemet til å vedvare. Alternativt så finnes løpesykler/balansesykler, men vet ikke om de finnes til så store barn. Barna mine har hatt dette, og fikk pedalsykler da de var to og tre år gamle, uten støttehjul. De syklet fra første sekund uten noe som helst hjelp, unntatt at vi måtte forklare hvordan pedaler og bremse virket. Kutt ut bobleplasten. La gutten falle, og la ham dra hjem. Han sykler når han er klar. Anonymkode: 8e4fb...067 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #46 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg lærte å sykle som 23 åring takket være fantastisk og tålmodig kjæreste❤Som barn var jeg engstelig og fikk mye kjeft for det av faren som skulle lære meg.. Anonymkode: 2b8c7...c01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #47 Del Skrevet 25. mars 2021 Min seksåring var likedan. Gikk fra å ikke holde balansen for fem flate øre til å sykle 3 km lang sykkeltur på to dager en helg for noen uker siden. Det var barnets initiativ og kun barnets initiativ og at vi foreldre alltid sa ja til å øve (og ville barnet slutte så sluttet vi. Sur var ikke lov og må trille sykkelen hjem selv når vi var ferdig). Det gikk tregt og trått, vi har øvd mange somre. Men det har gått fredelig for seg. Anonymkode: 78f93...c4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #48 Del Skrevet 25. mars 2021 Løp etter og hold litt i basjebrettet og mist taket når det går sånn nogenlunde bra og de sykler fra deg. Gjort det med søkem og barn, tar ikke mange minuttene. Blir fort avhengige av støttehjul føler jeg Anonymkode: f6e8d...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #49 Del Skrevet 25. mars 2021 Vi brukte støttehjul til bonus da han skulle lære å sykle. Resultat: lente seg til siden og falt hele tiden når støttehjulene ble tatt bort. Lærte ikke å sykle før han var mellom syv og åtte. Ble en habil syklist når han først knakk koden da. Alle småsøsken har brukt balansesykkel og rett over på sykkel uten støttehjul. De har lært å sykle når de var 3-4 år. Var aldri aktuelt å prøve støttehjul, pga opplevelsen med eldste. Anonymkode: b381d...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #50 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi brukte støttehjul til bonus da han skulle lære å sykle. Resultat: lente seg til siden og falt hele tiden når støttehjulene ble tatt bort. Lærte ikke å sykle før han var mellom syv og åtte. Ble en habil syklist når han først knakk koden da. Alle småsøsken har brukt balansesykkel og rett over på sykkel uten støttehjul. De har lært å sykle når de var 3-4 år. Var aldri aktuelt å prøve støttehjul, pga opplevelsen med eldste. Anonymkode: b381d...c08 Det var det som var planen. Så kom svigermor uanmeldt med den svartens sykkelen med støttehjul da 😠 Vi hadde balansesykkel, og det gikk utmerket da han var tre år. Det kunne ikke falt meg inn på det tidspunktet at han ikke kunne sykle som seksåring. Anonymkode: 3a563...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 25. mars 2021 #51 Del Skrevet 25. mars 2021 Gi tilbake balansesykkelen. Evt ta av pedalene på den han har (sånn ifht høyde). Forklar at han må finne balansen og øve på dette 5 ganger, altså fem økter ute. Evt 10...det som passer. Forklar at når han kan holde balansen så prøver dere igjen på sykkel. Oppmuntre og forklare. En kompis av datteren min var også «sen» med syklinga. Han ville ikke. Så dere er ikke de eneste 😊. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #52 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lærte å sykle som 23 åring takket være fantastisk og tålmodig kjæreste❤Som barn var jeg engstelig og fikk mye kjeft for det av faren som skulle lære meg.. Anonymkode: 2b8c7...c01 Yey, flere som meg!! Lærte å sykle da jeg var 28, av tålmodig samboer og svigerfar 🥰 TS, jeg skjønner at du er frustrert og irritert akkurat nå, og at det kommer til uttrykk her på forumet. Likevel så er det greit å tenke på at npr du blir irritert, så merker barnet det, selv om du ikke sier det rett ut. Det er ødeleggende for motivasjonen. Det er ikke krise om han ikke lærer å sykle i år, det går helt fint å vokse opp uten å kunne det også, selv om alle vennene kan. Sannsynligvis får han det til etterhvert, men ingen lykkes ved å presses, bli fortalt hva de gjør feil og å føle på irritasjonen til de som skal hjelpe. Prøv å trekke pusten neste gang han vil prøve og rose det han får til, og la det han ikke klarer ligge. Barn responderer veldig bra på ros og anerkjennelse for det de får til 😊 Anonymkode: a37b8...e4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 25. mars 2021 #53 Del Skrevet 25. mars 2021 Nattugle87 skrev (4 timer siden): Anbefaler en sånn stang man fester bak ,uten å ha på støttehjul. Man får kjøpt den stangen på sykkelforetninger og fester den enkelt på. Da kan man holde litt og slippe litt og litt. Med stangen blir det den som holder som også holder balansen og ikke den som sitter på sykkelen og det blir veldig feil. Skaff en sparkesykkel, da trener han balanse nærmere bakken. Bedre om de starter sykkelen i slak nedoverbakke, setter en fot på pedalen og sparker ifra med den andre foten til de får nok fart til å holde balansen. Viktig å lære de hvordan de stopper/bremser og tar foten av pedalene og ned på bakken når sykkelen stopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattugle87 Skrevet 25. mars 2021 #54 Del Skrevet 25. mars 2021 Mt3 skrev (10 minutter siden): Med stangen blir det den som holder som også holder balansen og ikke den som sitter på sykkelen og det blir veldig feil. Skaff en sparkesykkel, da trener han balanse nærmere bakken. Bedre om de starter sykkelen i slak nedoverbakke, setter en fot på pedalen og sparker ifra med den andre foten til de får nok fart til å holde balansen. Viktig å lære de hvordan de stopper/bremser og tar foten av pedalene og ned på bakken når sykkelen stopper. Det var bare min erfaring 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 25. mars 2021 #55 Del Skrevet 25. mars 2021 Nattugle87 skrev (22 minutter siden): Det var bare min erfaring 🙂 Kan helt sikkert fungere for noen barn, men ikke for TS sitt da det bare legger ansvaret for balansen over til den som holder stangen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattugle87 Skrevet 25. mars 2021 #56 Del Skrevet 25. mars 2021 Mt3 skrev (Akkurat nå): Kan helt sikkert fungere for noen barn, men ikke for TS sitt da det bare legger ansvaret for balansen over til den som holder stangen 🙂 Takk for råd uansett , kan hende stangen ikke funker på neste barn her som skal lære seg å sykle 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 25. mars 2021 #57 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Han vokste fra sykkelen med støttehjul, og fikk da ny som han valgte selv. Den har ikke støttehjul. Anonymkode: 3a563...be2 Bruk støttehjul til barnet har forstått prinsippene. Så må du demontere de og gå bak og holde sykkelen. Slippe og la barnet sjangle i vei til de klarer en litt lengre tur. Blir kanskje et par havari, det får man bare ta med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 26. mars 2021 #58 Del Skrevet 26. mars 2021 Sett på støttehjul. Ta de av igjen uten at han vet det når han har sykla med de noen dager. Vær klar til å gripe stanga, men ikke sikkert det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 26. mars 2021 #59 Del Skrevet 26. mars 2021 Støttehjul er en forbanna uting. Med litt innsats så lærer de seg å sykle på en god times innsats. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 26. mars 2021 #60 Del Skrevet 26. mars 2021 Ett problem jeg ser ofte at sykkelen er for stor for barnet. Sånn at de ikke når bakken lett, og derfor føler seg utrygge. Gutten i videoen har en sykkel som er super størrelse i starten 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå