AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Del Skrevet 25. mars 2021 Han hadde sykkel uten pedaler, og det gikk supert. Så kom bestemor og ga han sykkel med støttehjul, og etter det har alt gått skeis. I fjor sommer fikk han ny sykkel og ny hjelm, og jeg kjøpte en slik støttestang som jeg kan holde i. Alt for å motivere han til å lære å sykle. Det han gjør, er å sette seg på sykkelen og ta opp begge beina på pedalene. Han bikker over på den ene siden mens han tråkker, sånn at jeg må tviholde på stanga. Jeg håpet i det lengste at noe skulle endre seg til i år, men på årets første sykkeltur gjorde han nøyaktig det samme. Hvis sykkelen gjør den minste antydning til å falle, stopper han og nekter å sykle mer. Det hele blir ikke særlig lystbetont. Å sykle er noe han SKAL lære seg, alle kompisene hans har kastet støttehjulene og suser rundt på sykkel. Han er den eneste, og han sitter i vinduet og ser på når de sykler. Alt fordi han nekter å prøve og feile. Hjelp meg!!! Anonymkode: 3a563...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Del Skrevet 25. mars 2021 Kan han ikke bare sykle med støttehjulene til han kan å sykle? Anonymkode: 3564f...108 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan han ikke bare sykle med støttehjulene til han kan å sykle? Anonymkode: 3564f...108 Nei. Han vokste fra sykkelen med støttehjul, og fikk da ny som han valgte selv. Den har ikke støttehjul. Anonymkode: 3a563...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 25. mars 2021 #4 Del Skrevet 25. mars 2021 Hvor gammel er han? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Del Skrevet 25. mars 2021 Hvor gammel er han? Husker at broren min ikke lærte seg å sykle før han var seks år. Han syns det var flaut å prøve og feile, så min far tok han med til en annen bygd og så øvde de på en parkering der ingen kjente han igjen. Selv lærte jeg å sykle rett før han, ennå jeg var tre år yngre. Tror det ga han litt motivasjon også. Anonymkode: 6a65d...701 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 25. mars 2021 #6 Del Skrevet 25. mars 2021 Hva med å heve støttehjulene etterhvert? Da kan han lære å sykle uten konstant støtte, men de er der hvis han bikker litt over på en side. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #7 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Han vokste fra sykkelen med støttehjul, og fikk da ny som han valgte selv. Den har ikke støttehjul. Anonymkode: 3a563...be2 Ok. Da er det vel ikke annen råd enn å henge bakpå med stanga. Jeg sprang bak og holdt i bagasjebrettet til eldstemann. Slitsomt, men til slutt satt det. Anonymkode: 3564f...108 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Del Skrevet 25. mars 2021 Sykkelen har ikke støttehjul. Vi forsøkte tipsene om støttehjul da han var fem, uten å lykkes. Han blir sju om en måned. Anonymkode: 3a563...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Del Skrevet 25. mars 2021 Vi har brukt det gode gamle løpe bak sykkelen mens man holder. Absolutt den metoden som er mest stress for foreldrene, men det har iallefall fungert fint for oss. Der føles kanskje tryggere for gutten? Men om han ikke er motivert så er det vanskelig- da må man gjerne jobbe med å motivere først. Anonymkode: dc1dc...845 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 25. mars 2021 #10 Del Skrevet 25. mars 2021 (endret) Ser nå at han ikke har støttehjul lenger, men det kan vel kjøpes separat. Tenker ellers at det kan være bra å øve et sted hvor man ikke risikerer å møte på venner hvis han synes det er flaut. Løpe bak og slippe etterhvert har jeg ellers erfaring med at fungerer, men det er slitsomt for den som må løpe for det tar jo litt tid. Endret 25. mars 2021 av Solar Nebula 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #11 Del Skrevet 25. mars 2021 Her var det en nabo som lærte min å sykle. Barn hører bedre på andre enn foreldrene. Gjort på en halvtime. Anonymkode: 39b77...b70 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #12 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Da er det vel ikke annen råd enn å henge bakpå med stanga. Jeg sprang bak og holdt i bagasjebrettet til eldstemann. Slitsomt, men til slutt satt det. Anonymkode: 3564f...108 Jeg kan henge bakpå, det er ikke det som er problemet. Jeg får trent kondis jeg, så det er jo en fordel egentlig. Peoblemet er at han sitter skjevt som bare det, henger over til den ene siden og ikke har den minste snøring om hva balanse er. Jeg har all hans vekt på stanga. Hvis jeg påpeker det eller lar han bikke mot den ene siden (altså lar tyngdekraften råde) blir han illsint og stopper, og begynner å gå hjem. Jeg må da fysisk stoppe han fra å gå hjem. Anonymkode: 3a563...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Del Skrevet 25. mars 2021 Solar Nebula skrev (1 minutt siden): Ser nå at han ikke har støttehjul lenger, men det kan vel kjøpes separat. Tenker ellers at det kan være bra å øve et sted hvor man ikke risikerer å møte på venner hvis han synes det er flaut. Jeg kjøper da ikke støttehjul til en funksjonsfrisk sjuåring. Ungen skal lære å sykle!! Anonymkode: 3a563...be2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #14 Del Skrevet 25. mars 2021 Trolleriii, trolleraaa Anonymkode: 9778c...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #15 Del Skrevet 25. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ok. Da er det vel ikke annen råd enn å henge bakpå med stanga. Jeg sprang bak og holdt i bagasjebrettet til eldstemann. Slitsomt, men til slutt satt det. Anonymkode: 3564f...108 Supertriks: Hold i nakken hans og løp ved siden av! Ser fælt ut, men er en million ganger lettere enn å holde bak. Både for deg og barnet Anonymkode: 666a0...132 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miztyia Skrevet 25. mars 2021 #16 Del Skrevet 25. mars 2021 Hva med å øve balanse generelt? Høres ut som balansen er et problem da du sier han hele tiden bikker over til en side. Men om han ikke er motivert for å lære å sykle, hvorfor presse han? Han må ha motivasjon 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #17 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): . Hvis jeg påpeker det eller lar han bikke mot den ene siden (altså lar tyngdekraften råde) blir han illsint og stopper, og begynner å gå hjem. Jeg må da fysisk stoppe han fra å gå hjem. Anonymkode: 3a563...be2 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjøper da ikke støttehjul til en funksjonsfrisk sjuåring. Ungen skal lære å sykle!! Anonymkode: 3a563...be2 Det høres ut som du presser ham noe veldig. Det kan umulig være noe motiverende. Jeg ville latt det ligge en stund til han tar initiativ til å prøve selv. Så får han heller gjøre noe annet når vennene sykler. Anonymkode: a4275...d3f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 25. mars 2021 #18 Del Skrevet 25. mars 2021 Tenker at kanskje far skal overta jobben med å lære han - du høres ut som du er i ferd med å miste tålmodigheten😂 La gutta øve i fred. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #19 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trolleriii, trolleraaa Anonymkode: 9778c...acf Jaha? Hvorfor? Jeg ser at det ropes troll i mange tråder, men her har jeg altså en seksåring som ikke kan sykle, og som nekter å følge råd for å lære det. Er det en lite plausibel problemstilling, synes du? Anonymkode: 3a563...be2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 25. mars 2021 #20 Del Skrevet 25. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kjøper da ikke støttehjul til en funksjonsfrisk sjuåring. Ungen skal lære å sykle!! Anonymkode: 3a563...be2 Poenget var jo å heve de så han kunne øve på balanse, men det er greit at dere ikke ønsker den løsningen. Det var bare et forslag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå