Gå til innhold

Hvilken utdanning tar mennesker som tjener ca. 700k i året og kan jobbe i Sør-Europa, og som ikke krever realfag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

❤️

Anonymkode: a63ad...92b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😭

AnonymBruker
Skrevet

Lokfører

Anonymkode: 72636...022

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal komme som utlending og tjene såpass mye penger i Sør-Europa (husk at lønningene som regel er lavere der, så 700k er betydelig mer over medianlønn der enn det er i Norge) krever det at du har ettertraktet kompetanse, uansett fagområde. Mao ikke noe som kommer av seg selv. Hvis målet ditt er å bo i Sør-Europa og tjene mye penger, men du ikke har noen andre mål eller annen motivasjon, tror jeg det skal bli hardt. Hva er du god på? 

Anonymkode: dce54...ce3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jurister og psykologer trenger ikke realfag og tjener godt. Hvordan det stiller seg med å jobbe i Sør-Europa vet jeg ikke, men for å finne ut av det må du nok oppsøke andre kilder enn Kvinneguiden. 

Anonymkode: 82fa5...746

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jurister og psykologer trenger ikke realfag og tjener godt. Hvordan det stiller seg med å jobbe i Sør-Europa vet jeg ikke, men for å finne ut av det må du nok oppsøke andre kilder enn Kvinneguiden. 

Anonymkode: 82fa5...746

Få stillinger som norsk jurist i sør europa, psykologer tjener også langt fra 700k der. Uten realfag blir det vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Når du sier jobbe i Sør-Europa, mener du at du skal ha en arbeidsgiver i Sør-Europa eller at du tilfeldigvis oppholder deg i Sør-Europa mens du jobber?

Det første tror jeg du skal få problemer med såfremt du ikke allerede har en tilhørighet der, men da hadde du ikke spurt oss om dette. Det andre bør vel være mulig hvis du går for en hvilken som helst jobb som ikke krever at du er fysisk til stede, men har internett.

Anonymkode: a8b75...ab9

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer juss siden jeg ikke har realfag og ikke vil jobbe som psykolog, men da er jeg låst til å bo i Norge resten av livet😔

AnonymBruker
Skrevet

Tjene 700.000 i Sør-Europa? 

Oj, da skal du virkelig være unik i ditt fagfelt. Lønningene i Sør-Europa er betydelig lavere enn i Norge. Noen land 50%, andre ned mot 30% av norske lønninger. 

Ser du nevner juss. Ikke dumt. Men da skal du være en dyktig, velrenommert advokat i en forholdsvis stor by. 

Anonymkode: 08caa...093

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vurderer juss siden jeg ikke har realfag og ikke vil jobbe som psykolog, men da er jeg låst til å bo i Norge resten av livet😔

Hvilke språk snakker du?

Anonymkode: 73125...55c

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan tjene 700k i spania eller italia uten utdanning, så lenge du er dedikert og flink til det du driver med. Du kan bli ambassadør og jobbe der, forfatter, jobbe med reklame og markedsføring, selger, eget firma etc. 

AnonymBruker
Skrevet

Via jobb har jeg en del kontakt med en ansatt i et ganske stort firma som leverer blant annet programvare. Hen jobber fra et land sør i Europa. Har ingen forutsetninger for å vite lønnen til vedkommende, men vil tippe hen tjener ganske greit.. 

Anonymkode: e4110...569

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvilke språk snakker du?

Anonymkode: 73125...55c

Norsk, engelsk, tysk og litt italiensk...

AnonymBruker
Skrevet

Okei trenger ikke å tjene SÅ mye hvis jeg hadde bodd der nede, men i Norge...

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ta litt realfag?

Anonymkode: c93a9...72e

AnonymBruker
Skrevet

Gode ingeniører har alltid tjente veldig god i sør Europa. Revisor også. Gode IT ingeniør også. Arbeidslivet i Sør Europa er preget av stor forskjeller i lønn. Så god utdannet mennesker med ettertraktet yrke tjener noen ganger bedre enn i Norge, mens andre kan tjene veldig lite. 

Anonymkode: 9609b...a7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gode ingeniører har alltid tjente veldig god i sør Europa. Revisor også. Gode IT ingeniør også. Arbeidslivet i Sør Europa er preget av stor forskjeller i lønn. Så god utdannet mennesker med ettertraktet yrke tjener noen ganger bedre enn i Norge, mens andre kan tjene veldig lite. 

Anonymkode: 9609b...a7b

Det er sant, men alle disse yrkene krever realfag. I tillegg kommer problematikken med at man er mindre ettertraktet som utenlandsk arbeidssøker, slik at man må være desto flinkere for å nå opp. 

Anonymkode: dce54...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Blir nok ganske umulig uten realfag. 

Anonymkode: 98aa2...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Hva med forstkandidat? (master i skog)

Landskapsarkitektør

Tolk 

Diplomat

Geolog

Noe innen bank 

Anonymkode: 2cd81...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...