Gå til innhold

Hva tenker dere om at den søte lille skuespilleren Ellen Page nå identifiserer seg som mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

RebekkaQ skrev (16 minutter siden):

Du ser ikke for deg at behovet for å definere ens seksualitet og relasjoner innenfor faste begreper ville falle bort, hvis alle kjønnsroller og tenningsmønstre ble flytende? Dersom mennesker bare forelsker seg i mennesker, vil man ikke trenge alle mulig ord for å dekke alle nyanser innenfor kjønn og seksualitet. Hvorfor skal man insistere på å sortere alt og alle i kategorier, når det åpenbart finnes utallige variasjoner innenfor alle kjente begreper? 

Nei det tviler jeg sterkt på. Dette vil trolig gjelde veldig få og begreper som beskriver virkeligheten på en presis måte er så nyttige for oss at jeg tviler på at noen relativt få definerer seg som noe annet vil fjerne behovet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

"den søte lille skuespilleren".... Garantert en transfobisk mann som har opprettet tråden. 

Anonymkode: 429de...fa3

Nei. Det er nok en mann som er vandt til å se en liten fysisk søt kvinne på tv skjermen, og nå er litt satt ut for at hun har blitt mann.

Du leiter etter transfober her.

herzeleid skrev (4 timer siden):

Tenker mest at det skal bli interessant å se hvilke "identiteter" en har om noen år. Et annet interessante moment er hvordan dette eventuelt påvirker hvordan vi beskriver relasjoner. Kan han bli sammen med en lesbisk kvinne, er denne kvinnen da heterofil eller bifil og har hun alltid vært en heterofil mann og eventuelle tidligere mannlige partnere dermed homofile? Det kan bli en litt artig kabal, avhengig av hvordan hvert enkelt definerer seg. 

Det kommer til å bli en forbannet smørje. Unnskyld uttrykket!

Det disse "flytende identitet og kjønn" folkene glemmer, er at det er enkelt å leve i en slik verden så lenge man kjenner de personene man skal omtale i hverdagen. Da vet man om det er en han eller hun man har å gjøre med og også litt om hva personen tåler. Når man hilser på ny sjef, nye kollegaer eller andre nye bekjentskaper i livet, blir det langt røffere. Man syntes man ser en kvinne foran seg, men han blir fornærmet fordi du trodde han var en hun og motsatt. Kanskje jeg uoppmerksomt omtaler en person på jobbintrvju som "han" og vedkomne blir krenket fordi h*n identifiserer seg som en ballong? 🤔 Jada dette er satt på spissen men du vet hvor det fører?

Anocopy skrev (4 timer siden):

Der tror jeg du tar helt feil. Får hun ikke masse roller nå, så kan hun sikkert saksøke for diskriminering. Dessuten er det mange filmselskap som veldig gjerne vil appellere til LGBT+ miljøet. Da sier det seg selv at de vil gi roller til ho her.

Elliot har ligget rolig de siste årene. Hun vil trolig ikke få seg en videre kariere i det gamet der.

Hannah80 skrev (1 time siden):

Vil tro at ingen lesbiske er interessert. Han er jo en mann. 

Hun var gift med en lesbisk kvinne for bare få måneder siden...

RebekkaQ skrev (1 time siden):

Kanskje kan man omsider legge fra seg merkelappene helt, og bare være den man vil, kle seg som man vil, forelske seg i den man vil og ellers forholde oss til hverandre utelukkende som mennesker. 

Det høres fint ut i utopia. Det landet hvor alt går an. Hvor alle kan identifisere seg som hva de vil og ingen  bryr seg om biologi og science. Vi lever dog i en verden som er avhengig av struktur. For at relasjoner og samarbeid mellom kjønn og raser skal fungere, er vi avhengige av "merkelapper" som kjønn, seksualitet og navn.

Du har oppdaget at konseptet "lettkrenket" er blitt en stor greie de siste årene? Se for deg at du skal snakke med eller omtale en fremmed person og du må tråkke forsiktig for ikke støte vedkomne fordi du bruker et pronomen vedkomne har kun i sitt hode.

K.a.o.s.

RebekkaQ skrev (32 minutter siden):

Merkelapper er et språklig virkemiddel som betyr det samme som definisjon. Det er jo ganske åpenbart at et stort antall mennesker ikke er komfortable innenfor de definisjonene vi har laget. Så hvorfor insistere på å beholde dem som de er, når det skaper utenforskap og ekskludering? 

En hel verden på 7-8 milliarder mennesker skal og bør ikke endre et system som fungerer utmerket, fordi en liten promille føler ubehag ved nevnte system. Det er totalt ulogisk og desverre er det sterke krefter som ønsker at det skal skje. 

Når alt dette er sagt, det bør forventes at alle respekterer hverandre for sine preferanser, både når det gjelder seksualitet og identitet.

For meg er hele greia med Ellen/Elliot Page veldig rart. Hun var/er en skuespiller av klasse som jeg både syntes var vakker, dyktig og intelligent. Er stor fan av filmene! Og nå er "hun" jeg så, hørte og beundret så mye, borte.....det er forvirrende og føles helt "feil" å omtale vedkomne som mann nå. MEN jeg vil understreke at jeg på ingen måte har motforestillinger mot at hun nå har blitt han og forhåpentligvis er lykkelig. Det er tross alt det eneste som er viktig her. Tøft gjort er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (24 minutter siden):

Hun var gift med en lesbisk kvinne for bare få måneder siden...

Nettopp. Kan jo være derfor de ble skilt. At den lesbiske kona ikke ville være gift med en mann. Vet at jeg ikke ville fortsette i et slikt ekteskap. Jeg kan jo ikke skifte legning. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Page stod frem i offentligheten som lesbisk kvinne i februar 2014,og som transperson 1. desember 2020. I kunngjøringen 1. desember 2020 ble det også opplyst at fornavnet fra da av er Elliot.

Han heter nå også Elliot Page.

Litt spesiellt.

Chrissy Teigen, John Legend, Nick Jonas and More! | Alexander skarsgard,  Hottest male celebrities, Ellen page

Anonymkode: 6857b...58f

Lille, søte? Har det noe å si? Berører dette deg på noen  som helst måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg tenker om noe her er den forjævlig latterlige overskriften og en del stygge holdninger i denne tråden. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Trynefaktor said:

Lille, søte? 

Hadde det vært bedre å skrive kortvokste, søte?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

von Dünkel skrev (På 26.3.2021 den 18.47):

Hadde det vært bedre å skrive kortvokste, søte?

Faktisk har han jo blitt kortvokst etter å ha skiftet kjønn 🤔 Som kvinne er 155 normalt, som mann regnes det medisinsk sett som kortvokst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg bry meg? Så lenge det gjør han lykkelig og vel i sin egen kropp. Hva en kjendis jeg har 0 med å gjøre i mitt personlige liv gjør, har rett og slett ingenting å si for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at han ikke får noe særlig drag på damene, jeg har lest på KG at menn under 1.80 er ubrukelige... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått det med meg men ikke tenkt noe videre på det. Klarer ikke helt sette meg inn i hvordan det må føles å være født med feil kjønn, men det er flott at det er åpenhet rundt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, marykay said:

Har fått det med meg men ikke tenkt noe videre på det. Klarer ikke helt sette meg inn i hvordan det må føles å være født med feil kjønn, men det er flott at det er åpenhet rundt det.

Man blir ikke født med feil kjønn. Det er en moderne vrangforestilling.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særlig seg aldri forstått meg på det der. Men noen føler vel at de Ikke passer til det kjønnet de er født med. Men så lenge du gjør ting som gjør dem lykkelig, så er er det bare bra

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...