AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #21 Skrevet 25. mars 2021 Født på midten av 60-tallet: Brunost, syltetøy, Sunda, fårepølse, servelat., Banos. Anonymkode: 86bcd...d65 1
Spell Skrevet 25. mars 2021 #22 Skrevet 25. mars 2021 De første årene spiste jeg mye brødskive med morrpølse, salami eller servelat med majones Likte leverpostei med majones hjemme, men spiste den aldri i matpakka da den ble varm. Majones var tingen altså 😅 Nugatti syntes jeg også ble ekkel i matpakka, men hadde det innimellom. Ellers husker jeg at knekkebrød med gulost, agurk og gastromat var veldig populært! På ungdomsskolen ble det litt mindre brødmat. Spiste ofte oppkuttet frukt og müsli med yoghurt, noen ganger rester, kjøp i kantina osv. Vgs var det stort sett knekkebrød eller brødskive med gulost eller brunost. Noen ganger noe skinke og salat med gulosten. Oppkuttet eple eller gulrot ved siden av.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #23 Skrevet 25. mars 2021 Servelat, kan ikke fordra det den dag i dag. Så kom det noe som jeg tror het skolerullade. En mellomting mellom servelat og salami. Den var litt bedre enn servelat. Mine foreldre hadde ikke så god råd, så det ble de billigste påleggsvariantene. Min mor har alltid elsket tomat.Så hun trodde nok jeg ble glad når hun hadde majones og tomat på skivene mine. Men fy søren, de våte dvaske tomatbrødskivene var ille. Jeg kan fortsatt ikke fordra niste. Så hvis vi skal på tur, drasser jeg med hele brød og påleggspakker. Anonymkode: 7a28e...b04 2
Spell Skrevet 25. mars 2021 #24 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Servelat, kan ikke fordra det den dag i dag. Så kom det noe som jeg tror het skolerullade. En mellomting mellom servelat og salami. Den var litt bedre enn servelat. Mine foreldre hadde ikke så god råd, så det ble de billigste påleggsvariantene. Min mor har alltid elsket tomat.Så hun trodde nok jeg ble glad når hun hadde majones og tomat på skivene mine. Men fy søren, de våte dvaske tomatbrødskivene var ille. Jeg kan fortsatt ikke fordra niste. Så hvis vi skal på tur, drasser jeg med hele brød og påleggspakker. Anonymkode: 7a28e...b04 Nei, tomat går ikke an å latt ligge sammen med brødskivene. Det samme med agurk, og for så vidt paprika. Pakker det alltid inn i aluminum- eller plastfolie og legger ved siden av. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #25 Skrevet 25. mars 2021 Tørt grovbrød med vita hjertego' smør Kjøttpålegg og osteskiver likte jeg ikke, sukkerpålegg fikk jeg ikke, og syltetøy på alt annet enn bløtkake syntes jeg var rart (denne påstanden står jeg fremdeles for). Skulle sånn sett ønske at foreldrene mine var litt mer involvert i matboksen min, for 10 år med nøyaktig det samme ble ikke alltid spist opp for å si det sånn. Jeg var ikke en kresen unge (kun kresen på pålegg), så litt grønnsaker i matboksen min eller en omelett ville nok hjulpet på energien Anonymkode: b7c26...08a
Sola de Skrevet 25. mars 2021 #26 Skrevet 25. mars 2021 Servelat, kaviar, syltetøy, sjokade, hvitost, leverpostei, makrell i filet, salami
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #27 Skrevet 25. mars 2021 Kokt egg i skiver, salami med agurk, brunost, jordbærsyltetøy i sånne små «hotellpakninger», kokt skinke med tomat. På ungdomsskolen ville jeg helst ha med salat. Anonymkode: 2115b...a0c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #28 Skrevet 25. mars 2021 Kan bare huske kneippbrød med svett, seig gulost som samtidig var tørr i kantene 😄 Anonymkode: 99b2f...4f1 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #29 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg fikk aldri, måtte lage selv. Fikk litt hjelp, men matpakken var ikke noe som magisk hendte uten min deltagelse. Jeg hadde vanlig norwegia. Hver eneste dag. Som voksen har jeg noen ganger skinke, men som oftest norwegia vellagret. Er glad i ost😅 Anonymkode: df995...3bb Ikke nok til å stave Norvegia. Anonymkode: 0afbc...4f5 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #30 Skrevet 25. mars 2021 Smurte min egen matpakke siden første dag i første klasse (7 år). De første 8 årene hadde jeg to knekkebrød med smør og brunost, så skiftet jeg til to brødskiver med smør og jubelsalami (i fem år/ut videregående). Anonymkode: 49f1d...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #31 Skrevet 25. mars 2021 Løkrull, salami eller leverpostei. Anonymkode: 5d929...543
Gjest Emet Skrevet 25. mars 2021 #32 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg fikk hardkokte egg på brødskiva. Og hver gang jeg åpnet lokket på matboksen ble jeg ertet av de andre barna fordi det luktet promp. Anonymkode: 7aa81...56e Ja! 😄 Skulle akkurat til å skrive det! Var gulost de fleste dagene med egg en sjelden gang, og den dagen fryktet jeg 😄
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #33 Skrevet 25. mars 2021 Sunda, Banos, Servelat, ost, salami, leverpostei, brunost, skinke. Anonymkode: 1749d...16e
Million Skrevet 25. mars 2021 #34 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Leverpostei eller fårepølse. Det var stort sett det jeg likte på brødskivene. Jeg spiste leverpostei hjemme også. Hver morgen i et ukjent antall år spiste jeg leverpostei med to skiver rødbeter oppå. Elsket rødbeter! Og liker det faktisk ennå, men jeg vet ikke hvorfor jeg ikke kjøper det lenger. Har kjøpt rødbetsalat og hatt som pålegg på knekkebrød i blant, da, men det er jo mer kalorier i enn "plain" rødbeter i lake på glass. Endret 25. mars 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #35 Skrevet 25. mars 2021 Gulost, leverpostei, salami og servelat var gjengangere i matpakka mi. Anonymkode: c3e9d...ea6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #36 Skrevet 25. mars 2021 Flaut, men aner ikke. Brukte å hive matpakken på skolen. Rart at ikke det ble fulgt opp av lærerne egentlig. Anonymkode: 4ebbe...42a
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. mars 2021 #37 Skrevet 25. mars 2021 Nugatti. Pleide å smøre selv.
morgenkåpedyret Skrevet 25. mars 2021 #38 Skrevet 25. mars 2021 Prim, sjokade, leverpostei og hvitost som regel. Gjerne hvitost med syltetøy.
Pupperulla Skrevet 25. mars 2021 #39 Skrevet 25. mars 2021 Hadde vel nugatti noen få år, så sluttet jeg å ha med matpakke , drakk kun skolemelk , eller gikk på butikken og kjøpte rundstykke, bolle, god morgen yoghurt på ungdomsskolen . har aldri vært fan av matpakke😅
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #40 Skrevet 25. mars 2021 Morsomt å se at så mange fikk ost. Jeg fikk også det, jeg har aldri likt ost. Men det falt meg aldri inn å gå lenger enn leverpostei når jeg smørte selv Anonymkode: cbf2c...abe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå