Gå til innhold

Hva slags pålegg fikk du i matboksen som barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:) 

Anonymkode: d5825...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ost. Først brunost i 5 år. Så gulost resten av oppveksten. Hver dag 😄 De siste årene måtte jeg smøre selv, da. 

• Liker 8
Skrevet

Brunost, fårepølse eller leverpostei. Det var det eneste pålegget jeg likte, i tillegg til jordbærsyltetøy (og det fikk jeg ikke ha i matpakken).

AnonymBruker
Skrevet

Servelat

Anonymkode: 92305...8ec

• Liker 2
Skrevet

Digget mykt knekkebrød med hvitost. Noen ganger var det skinke under den svette osten, og det var stas for vi hadde ikke så ofte skinke hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Kalverullade, salami, ost. Jeg smørte selv mine egne matpakker fra første klasse så noen ganger blir det en ostebitt i stedenfor en skive 😅 Husker jeg en gang tok med hele nugattiboksen. Da måtte moren min sette noen regler. 

Anonymkode: 5cdb8...0a4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nugatti, leverpostei, fårepølse, ost av det jeg husker. 

Anonymkode: 675a6...ec6

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Gnå said:

Ost. Først brunost i 5 år. Så gulost resten av oppveksten. Hver dag 😄 De siste årene måtte jeg smøre selv, da. 

Samme her. :)

Anonymkode: 9425b...479

AnonymBruker
Skrevet

Salami, gulost, brunost og syltetøy. Født i 1984. 

Anonymkode: ca3ae...202

Skrevet

Allslags, jeg har aldri vært kresen av meg. Makrell i tomat, leverpostei, servelat, salami, kyllingpålegg, skinke, majones, kaviar, egg, ost, syltetøy, nugatti, sjokade, diverse grønnsaker.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk aldri, måtte lage selv. Fikk litt hjelp, men matpakken var ikke noe som magisk hendte uten min deltagelse. Jeg hadde vanlig norwegia. Hver eneste dag. Som voksen har jeg noen ganger skinke, men som oftest norwegia vellagret. Er glad i ost😅

Anonymkode: df995...3bb

• Liker 3
Skrevet (endret)

Falukorv eller kokt skinke m ost, kyllingpostei

Syltetøy med kremost

prim, nugatti, hapå

Endret av Spicymami
AnonymBruker
Skrevet

Omg, roast beef og remulade 😄 

Anonymkode: edeae...931

Skrevet

Stabburspølse, salami, skinkepålegg eller leverpostei. 

En sjelden gang kjøttpudding, medisterkake eller fiskepudding hvis vi hadde middagsrester. 

Gjest Trynefaktor
Skrevet

Soft flora med servelat. På Kneippbrød. Det var vel i 4-5 år, så ble servelaten bytta ut med gulost. Det var det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk aldri, måtte lage selv. Fikk litt hjelp, men matpakken var ikke noe som magisk hendte uten min deltagelse. Jeg hadde vanlig norwegia. Hver eneste dag. Som voksen har jeg noen ganger skinke, men som oftest norwegia vellagret. Er glad i ost😅

Anonymkode: df995...3bb

Det heter Norvegia!!!

Anonymkode: 1cd40...540

• Liker 9
Skrevet

Leverpostei med agurk,makrell i tomat ,sunda,gulost,brunost,hapå,servelat, kalverullade,fårepølse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hardkokte egg på brødskiva. Og hver gang jeg åpnet lokket på matboksen ble jeg ertet av de andre barna fordi det luktet promp. 

Anonymkode: 7aa81...56e

• Liker 4
Skrevet

En med leverpostei og en med nugatti. 

Etterhvert smurte jeg selv, og det tok flere år før det gikk opp for meg at det gikk an å ha noe annet i matboksen.

Matboksen var også den samme, fra barneskolen til ut videregående. 

• Liker 2
Skrevet

Leverpostei og fårepølse som regel. Fikk ikke lov til å ha nugatti, syltetøy etc på nistepakka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...