Smeltemann Skrevet 25. mars 2021 #21 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en jobb hvor vi ofte må hjem til private folk. Og da har vi jo selvsagt fått munnbindpåbud fra arbeidsgiver fordi det er et lett påbud for ledelsen å gi oss, fra hjemmekontoret sitt. Problemet mitt er at jeg bruker briller, og opplever at brillene mine dugger på innsiden fordi munnbindet ikke er tett over nesen. Det andre problemet er at de strikkene på munnbindet som man tar bak øret, kommer i konflikt med brillene. Enten gjør strikken at brillene ikke sitter riktig, eller så gjør det at brillene sklir av om jeg lener meg fremover. Jeg blir også veldig tørr på øynene. Har forsøkt å bøye masse på den metallbøylen for å få den til å sitte tettere over nesen, og har også forsøkt å knytte en liten knute på hver side slik at munnbindet skal sitte strammere mot ansiktet, men det er håpløst. Det blir fortsatt dugg, briller som sklir av, og tørre øyne. Noen som har tips? Anonymkode: d0a07...43b Det der er bare tull. Bruker maske å briller på jobb, klemmer du bøylen rett og setter brillene riktig så er det ingen problem. Pust med nesa sågår det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #22 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg vikler strikken, slik at det blir et kryss på sidene før jeg tar på munnbindet. Bøyer godt bøyla over nesa. Så har jeg brillene litt lengre ned enn jeg pleier om det dugger. Anonymkode: c0a32...bb1 Det er noe man ikke skal gjøre Anonymkode: 98af6...d10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #23 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en jobb hvor vi ofte må hjem til private folk. Og da har vi jo selvsagt fått munnbindpåbud fra arbeidsgiver fordi det er et lett påbud for ledelsen å gi oss, fra hjemmekontoret sitt. Problemet mitt er at jeg bruker briller, og opplever at brillene mine dugger på innsiden fordi munnbindet ikke er tett over nesen. Det andre problemet er at de strikkene på munnbindet som man tar bak øret, kommer i konflikt med brillene. Enten gjør strikken at brillene ikke sitter riktig, eller så gjør det at brillene sklir av om jeg lener meg fremover. Jeg blir også veldig tørr på øynene. Har forsøkt å bøye masse på den metallbøylen for å få den til å sitte tettere over nesen, og har også forsøkt å knytte en liten knute på hver side slik at munnbindet skal sitte strammere mot ansiktet, men det er håpløst. Det blir fortsatt dugg, briller som sklir av, og tørre øyne. Noen som har tips? Anonymkode: d0a07...43b Har hørt, men vet ikke om det fungerer, at det å ta litt spytt på glasset skal hindre dugg. Ikke akkurat korona-venlig, men vask fingrene etter det er gjort 😅 Anonymkode: 9ad48...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #24 Del Skrevet 25. mars 2021 Vi selger en klut som man pusser brillene med og da digger de ikke, eller hvis det kommer dugg så forsvinner den iløpet av sekunder. Regner med flere optikere har det. Jeg er kunn plaget med litt dugg ute, men jeg setter brillen uten på munnbindet, har munnbindet høyt opp på nesen. Anonymkode: 4d220...e9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #25 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg har-9 på begge øynene. Bruker vanligvis månedslinser, men fikk en rift på hornhinnen så måtte bruke briller. Fy så irritert jeg ble når jeg tok på munnbind og gikk på butikken. Hater i utgangspunktet å bruke briller, for føler de begrenser synet mitt så veldig siden jeg må se innenfor glassene (når man har-9 er det merkbart), men med munnbind var det enda verre. Dogg og dritt! Fysj. Sendte samboer på butikken noen dager da ja. Så måtte jeg på butikken. Prøvde igjen. Denne gangen med stoffmunnbind, også tok jeg av brillen og satte den utenpå munnbindet på nesa. Det funka! Ikke noe dogg😁 Anonymkode: 256a0...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå