Gå til innhold

Hvorfor plukker dere ikke bær?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei alle sammen. Noe som forundrer meg er at jeg ser ut til å være alene om å ha denne interessen for bærplukking. Jeg elsker å tilbringe timer i skogen med bøtter og spann. Resultatet blir jo også bra, bær kan jo som dere vet brukes til alt mulig nesten. Tidlig om morgenen går jeg og hundene ut for å plukke bær. Vi har med oss niste, kaffe og fotoapparat i tilfelle det skulle dukke opp noen dyr. Det er noe spesiellt med å spise bær en har plukket selv. Det smaker så rent og så naturlig. Så til spørsmålet , hvorfor i all verden plukker dere ikke bær??

Med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rett og slett ikke tid, selv om jeg skulle ønske at jeg hadde det!

Skrevet

jon are, du må jo skjønne det at folk flest ikke har tid til å gruble og ettertenke over livet. Alt handler jo om å kjøpe seg fri fra kjedsomheten.

Gjest Porselen
Skrevet

Å, har du ikke sett meg? Kanskje vi ikke bor på samme sted da,, det er ikke sikkert at alle plukker bær på samme sted som deg. Jeg må forresten vente med plukkingen til sent på ettermiddagen eller i helgene fordi jeg jobber om dagen.

Skrevet

Jeg har da plukket masse bær i år, jeg ;)

Skrevet

Jon Are...det er rett og slett koselig å lese om noen som setter pris på enkle, men gode naturopplevelser.

Jeg plukker ikke bær i skogen....det er absolutt noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg. Skyldes sikkert at det var mine foreldres "hobby" da jeg var mindre...ut på tur og kjede seg ihjel i skogen mens foreldrene plukket bær. :roll:

Skrevet

Bærplukking er gørr kjedelig, og dessuten må jeg rense bærene etterpå, og da dukker det garantert opp masse ekle småkryp. :frustrert:

Skrevet
da dukker det garantert opp masse ekle småkryp. :frustrert:

Sunt med litt proteiner da. :ler:
Skrevet
Bærplukking er gørr kjedelig, og dessuten må jeg rense bærene etterpå, og da dukker det garantert opp masse ekle småkryp. :frustrert:

Ja, ok.. Når jeg tenker meg om husker jeg nå at det ikke er tidsmangel som hovedsaklig gjør at jeg ikke plukker bær.. :ler:

Edderkopper, biller og larver... :hakeslepp:

Skrevet
Hei alle sammen. Noe som forundrer meg er at jeg ser ut til å være alene om å ha denne interessen for bærplukking. Jeg elsker å tilbringe timer i skogen med bøtter og spann. Resultatet blir jo også bra, bær kan jo som dere vet brukes til alt mulig nesten. Tidlig om morgenen går jeg og hundene ut for å plukke bær. Vi har med oss niste, kaffe og fotoapparat i tilfelle det skulle dukke opp noen dyr. Det er noe spesiellt med å spise bær en har plukket selv. Det smaker så rent og så naturlig. Så til spørsmålet , hvorfor i all verden plukker dere ikke bær??

Med hilsen fra Jon Are

tror det er mange som pluker bær, meg selv iberegnet. Eller vi som det heter,men det blir lagt til helgene pga jobb.

Så er vi ute i jordbæråker en gang pr år og plukker selv. Ike for at vi sparer noe,men det er koselig,fint og sosialt.

i år er det mye bær hs oss. Blåbær. Multe og tyttebær

Skrevet

Hvorfor tror du at ingen av oss plukker bær?

På jobben min er bærplukking det store samtaleemnet i lunsjen for tiden. Hvor mange liter molte etc, og hva man skal gjøre med disse litrene.

Skrevet

Jeg gjør det ikke for jeg har ikke lappen og vet ikke om noen steder i nærheten jeg kan gå til. Skulle gjerne gjort det da.. koselig det.

Skrevet

Jeg er bæroman og plukker masse bær, hvis jeg er i nærheten av en skog eller bærterreng... Favorittbærene er helt klart blåbær, nam nam nam!

Eneste problemet er at jeg omtrent spiser alt før det kommer ned i bøtta.

Gjest Spacegirl
Skrevet

På denne årstida plukker jeg vanligvis blåbær, men i år er det nesten ingen bær pga tørrfrost i vinter. Og blåbær som er så godt :sikle: . Men jeg har plukket masse bringebær og markjordbær i løpet av sommeren da :) .

Skrevet

Plukker ikke bær fordi det er noe av det mest kjedelige som finnes. Dessuten har de både saft og syltetøy i butikkene.

Skrevet

Jeg synes også bærplukking er enormt kjedelig. :Gjesp:

Skogen nyter jeg aller helst fra hesteryggen, eller sammen med bikkja mi.

Skrevet

Har plukket masse i år jeg. tilsammen 35 liter multe, 2 liter bringbær, 5 liter kirsebær, noen spann med rips og noen spann med blåbær. Og det er så godt :sikle:

Så ikke kom her og dra alle over en kam jon are!

Skrevet

Å gå i skogen er ikke rekreasjon for meg. Plukke bær er iallefall ikke rekreasjon. Småfuktig mose og lyng med hoggorm eg edderkopper er ikke noe for meg.

Bruker tiden min på andre ting, og kjøper frosne bær på SmartClub for å ha smoothies.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...