AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Hei! skal selge et møbel på Finn.no og har snakket med en som er interessert og vil komme og se. Nå fikk jeg akkurat en melding fra en som ville komme med en gang og hente, og jeg får ikke kontakt med han første. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Har ikke sagt at han første får den, men føler litt på det, siden jeg sa at han kunne komme og se (sa faktisk om ikke noen kjøpte i mellomtiden og da ville ha komme fortere) Hva ville dere gjort? Jeg vil jo bli kvitt det fortest mulig! Anonymkode: b9901...2d3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Du selger til han som vil komme og hente med en gang og er tilgjengelig. Mamge som mister interessen og ghoster deg på finn. Anonymkode: ac339...f78 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Du burde skrive at det er førstemann til mølla på Finn. Har også vært plaget med at mange sier de skal kjøpe det jeg selger, og så dukker de aldri opp til avtalt tid. Utrolig irriterende. Hvis noen ikke kan hente før flere dager senere så får de enten vippse meg summen eller håpe at ingen andre kjøper det før dem. Anonymkode: e18d4...767 1
vinterdekor Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Dersom du og han første ikke har avtalt tidspunkt, er det ingenting å tenke på, for da sier du det bare når han er på banen igjen, at møbelet er solgt, eventuelt. Dersom dere har avtalt tidspunkt, sender du ham bare en avlysning og forklarer hva som har skjedd. Og som hun eller han over her skriver, de som vil reservere noe kan delbetale eller betale på forhånd. Det har mange gjort når de har handlet av meg. Ingen problemer med det.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 Ts her. Fikk aldri noe kontakt med han første, så solgte til han andre, allerede hentet og betalt. Skrev så til han første at den var solgt. Fortsatt ikke hørt noe, men regner med det går fint Hadde ikke avtalt noe tidspunkt e.l, han spurte kun om å komme og se.. Jeg er dårlig på det her 🙈 Anonymkode: b9901...2d3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du burde skrive at det er førstemann til mølla på Finn. Dette bør strengt talt ikke presiseres. Dette er en uskreven hovedregel på Finn. Som alt annet når man kjøper. Anonymkode: 7bf9b...853 1
Thepig Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 Selg til første som kommer med pengene, folk som ber om å holde av varer ghoster deg 90% av tiden. Bra det ordnet seg.
dyptvann Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette bør strengt talt ikke presiseres. Dette er en uskreven hovedregel på Finn. Som alt annet når man kjøper. Anonymkode: 7bf9b...853 Så du er en av de som gir beng i avtaleloven og kanskje kjøpsloven når du bruker Finn? Så lenge man har kommet til enighet om avtale, så gjelder ikke første-mann-til-mølla. Juridisk må dette eksplisitt fremkomme av annonsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå