AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Jeg har vært sammen med en i snart 2 måneder. Vi var venner en stund før vi ble sammen. Han er en hent fantastisk kj. Han er kjempe lojal, har ikke spurt om nudes en eneste gang og har ikke mast om å ha sex en eneste gang. Han er liksom drømme kjæresten og han gråter over at han er redd for å miste meg og har åpna seg veldig. Han stoler kjempe mye på meg og lar meg gjøre hva jeg vil. Jeg er så glad i han og vil ikke ødelegge noe. Men når jeg ikke har sett han på noen dager blir jeg bare sur. Liksom når jeg svaner han så blir jeg sur og vil starte en krangel, gjøre han sjalu og være care mot han. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn. Er teori jeg har er at når han ikke sier hvor mye han elsker meg så vil jeg blir sur sånn at han viser at han er redd for å miste meg. Men er ikke helt sikker. Eller kanskje jeg bare savner han? Men har dere noen tips eller teorier. Fordi vil ikke ødelegge forholde eller være toxic/dårlig kj Anonymkode: 50edb...467
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Hvorfor vil du at han skal vise at han er redd for å miste deg når han allerede har grått og sagt at han er redd for å miste deg? Hvis det er tilfelle så høres det ut som om du har et bekreftelsesbehov som ikke er sunt. Jeg vil anbefale at du for det første er åpen med ham og forteller hvordan du føler det og at du beklager at du reagerer på den måten. Når du da kjenner at den følelsen kommer, så kan du si fra. "Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli sur, så jeg tror jeg går en tur for å unngå å starte en krangel". Så kan du gå en tur, gå på et annet rom, se TV-serie med øretelefoner - et eller annet - til følelsen går over. Hvis du er ærlig og sier at det kommer av behov for bekreftelse, så kan det jo godt være at du får det av ham, uten at du må starte krangel for det. Til slutt vil jeg anbefale psykolog for å hjelpe deg å nøste opp i hvorfor du føler slik du gjør og hvordan gå frem for å slippe å ha det behovet. Anonymkode: eb435...e45 1
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor vil du at han skal vise at han er redd for å miste deg når han allerede har grått og sagt at han er redd for å miste deg? Hvis det er tilfelle så høres det ut som om du har et bekreftelsesbehov som ikke er sunt. Jeg vil anbefale at du for det første er åpen med ham og forteller hvordan du føler det og at du beklager at du reagerer på den måten. Når du da kjenner at den følelsen kommer, så kan du si fra. "Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli sur, så jeg tror jeg går en tur for å unngå å starte en krangel". Så kan du gå en tur, gå på et annet rom, se TV-serie med øretelefoner - et eller annet - til følelsen går over. Hvis du er ærlig og sier at det kommer av behov for bekreftelse, så kan det jo godt være at du får det av ham, uten at du må starte krangel for det. Til slutt vil jeg anbefale psykolog for å hjelpe deg å nøste opp i hvorfor du føler slik du gjør og hvordan gå frem for å slippe å ha det behovet. Anonymkode: eb435...e45 Så det er ikke vanlig å føle dette? Dette er det første ordentlige forholde mitt. Jeg føler jeg burde fortelle han men er redd for at han tenker at jeg er en dårlig kj og er toxic hvis han finner ut og at han mister følelser og slår opp
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Hva med å ikke bli sur? Anonymkode: b7a60...def 1
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva med å ikke bli sur? Anonymkode: b7a60...def Jo har prøvd det hahah. Har ikke lust til å ikke blir sur. Eller blir egt ikke sur mer lei meg holder avstand fra han
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 3 minutter siden, heiheihaha said: Så det er ikke vanlig å føle dette? Dette er det første ordentlige forholde mitt. Jeg føler jeg burde fortelle han men er redd for at han tenker at jeg er en dårlig kj og er toxic hvis han finner ut og at han mister følelser og slår opp Hvis du ikke forteller det, vil du klare å løse dette selv uten at det går utover ham? Det er større sjanse for at han mister følelsene og synes du er toxic hvis du hele tiden er sur og starter krangler. Anonymkode: eb435...e45
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 Fortsetter du sånn så går han nok lei snart. Anonymkode: abbf0...ffa 4
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du ikke forteller det, vil du klare å løse dette selv uten at det går utover ham? Det er større sjanse for at han mister følelsene og synes du er toxic hvis du hele tiden er sur og starter krangler. Anonymkode: eb435...e45 Vi har egt aldri kranglet ordentlig. Jeg pleier å prøve p holde det for meg selv. Så han legger ikke merke til det. Tror jeg:/ men hvis jeg for eksempel ser st han liker en pen jente sitt bilde på Instagram så blir jeg kjempe lei meg og tror han heller vil være med henne. Selv om jeg vet han elsker meg. Og da holder jeg avstand og blir sur/lei meg. Men prøver å ikke vise det til han. Tror kanskje det har noe med at jeg har dårlig selvtillit og er redd for å miste han så jeg holder avstand for å ikke bli såra. Men sårer bare meg selv. Og hvis jeg holder avstand så spør han om det er noe galdt og da viser han at han bryr seg og sier at han er glad i meg osv og da blir jeg ikke lei meg lenger. Men vil ikke at han alltid skal måtte si det. Han kommer til å bli lei:/
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Skrevet 25. mars 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vært sammen med en i snart 2 måneder. Vi var venner en stund før vi ble sammen. Han er en hent fantastisk kj. Han er kjempe lojal, har ikke spurt om nudes en eneste gang og har ikke mast om å ha sex en eneste gang. Han er liksom drømme kjæresten og han gråter over at han er redd for å miste meg og har åpna seg veldig. Han stoler kjempe mye på meg og lar meg gjøre hva jeg vil. Jeg er så glad i han og vil ikke ødelegge noe. Men når jeg ikke har sett han på noen dager blir jeg bare sur. Liksom når jeg svaner han så blir jeg sur og vil starte en krangel, gjøre han sjalu og være care mot han. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn. Er teori jeg har er at når han ikke sier hvor mye han elsker meg så vil jeg blir sur sånn at han viser at han er redd for å miste meg. Men er ikke helt sikker. Eller kanskje jeg bare savner han? Men har dere noen tips eller teorier. Fordi vil ikke ødelegge forholde eller være toxic/dårlig kj Anonymkode: 50edb...467 Fordi du vil ha kvalitenene hans, men du har ikke det som skal til for å få det, så du bruker aggresjon og raseri for å få det. Altså, en form for tvang og manipulasjon, skape dårlig selvtillit hos ham så du kan høste godene. Anonymkode: f996f...7a9 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Skrevet 25. mars 2021 4 minutter siden, heiheihaha said: Vi har egt aldri kranglet ordentlig. Jeg pleier å prøve p holde det for meg selv. Så han legger ikke merke til det. Tror jeg:/ men hvis jeg for eksempel ser st han liker en pen jente sitt bilde på Instagram så blir jeg kjempe lei meg og tror han heller vil være med henne. Selv om jeg vet han elsker meg. Og da holder jeg avstand og blir sur/lei meg. Men prøver å ikke vise det til han. Tror kanskje det har noe med at jeg har dårlig selvtillit og er redd for å miste han så jeg holder avstand for å ikke bli såra. Men sårer bare meg selv. Og hvis jeg holder avstand så spør han om det er noe galdt og da viser han at han bryr seg og sier at han er glad i meg osv og da blir jeg ikke lei meg lenger. Men vil ikke at han alltid skal måtte si det. Han kommer til å bli lei:/ Ja, han kommer til å bli lei. Du vil slite ut både deg selv og ham om du fortsetter slik. Anbefaler psykolog som kan hjelpe deg med hvordan du skal gå frem for å få bedre selvtillit. Anonymkode: eb435...e45 4
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #11 Skrevet 25. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi du vil ha kvalitenene hans, men du har ikke det som skal til for å få det, så du bruker aggresjon og raseri for å få det. Altså, en form for tvang og manipulasjon, skape dårlig selvtillit hos ham så du kan høste godene. Anonymkode: f996f...7a9 Nei føler kanskje jeg brukte feil ord. Blir egt aldri sur. Men blir veldig lei meg og holder avstand
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, han kommer til å bli lei. Du vil slite ut både deg selv og ham om du fortsetter slik. Anbefaler psykolog som kan hjelpe deg med hvordan du skal gå frem for å få bedre selvtillit. Anonymkode: eb435...e45 Okei tusen takk! Men døler liksom det er en så liten ting. Døler ikke jeg har et stort nok problem til å oppsøke psykolog. Og hvordan gjør man det? Bil wgt ikke at moren min skal finne ut. Koster det penger? Jeg er 17 snart 18 hvis det har noe å si. Og burde jeg fortelle typen at jeg drar til psykolog eller bare fikse det selv?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 For meg høres dette ut som tilknytningsvansker, hadde jeg vært deg hadde jeg lest litt om tilknytningsmønstre. På den måten kan du få en litt bedre forståelse av deg selv og kanskje hjelpe deg selv til å unngå å havne i en negativ spiral. Eventuelt prøve psykolog. Det er ikke noe som blir bedre av seg selv. Anonymkode: b69a6...7df 2
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #14 Skrevet 25. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: For meg høres dette ut som tilknytningsvansker, hadde jeg vært deg hadde jeg lest litt om tilknytningsmønstre. På den måten kan du få en litt bedre forståelse av deg selv og kanskje hjelpe deg selv til å unngå å havne i en negativ spiral. Eventuelt prøve psykolog. Det er ikke noe som blir bedre av seg selv. Anonymkode: b69a6...7df Okei tusen takk!!
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #15 Skrevet 25. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: For meg høres dette ut som tilknytningsvansker, hadde jeg vært deg hadde jeg lest litt om tilknytningsmønstre. På den måten kan du få en litt bedre forståelse av deg selv og kanskje hjelpe deg selv til å unngå å havne i en negativ spiral. Eventuelt prøve psykolog. Det er ikke noe som blir bedre av seg selv. Anonymkode: b69a6...7df Men som jeg sa til noen andre føler jeg ikke det er et stort nok problem. Føler de som drar til psykolog har store problemer og har hatt det vanskelig. Men jeg har ikke noen grunn til å være lei meg
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #16 Skrevet 25. mars 2021 Det går over med alderen. ikke vanlig å elske noen høyt etter to måneder, og heller ikke normalt reaksjonsmønster å bli sur fordi kjæresten ikke ytrer noe som ville vært unormalt, så jeg antar at dere er ganske unge. Anonymkode: 122bd...77c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #17 Skrevet 25. mars 2021 Du sliter med tilknytning. Dette er en ødeleggende oppførsel der du påfører sdn kjæreste store psykiske sår over tid. Jeg mener at dette grenser til kanten til psysisk vold siden du vil krangle, såre og han må krype for deg. Du må innrømme for deg selv at du trenger hjelp og noen som kan hjelpe deg med denne oppførselen. Du saboterer forhold og ødelegger et menneske på veien. Anonymkode: 7acd2...53a 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #18 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært sammen med en i snart 2 måneder. Vi var venner en stund før vi ble sammen. Han er en hent fantastisk kj. Han er kjempe lojal, har ikke spurt om nudes en eneste gang og har ikke mast om å ha sex en eneste gang. Han er liksom drømme kjæresten og han gråter over at han er redd for å miste meg og har åpna seg veldig. Han stoler kjempe mye på meg og lar meg gjøre hva jeg vil. Jeg er så glad i han og vil ikke ødelegge noe. Men når jeg ikke har sett han på noen dager blir jeg bare sur. Liksom når jeg svaner han så blir jeg sur og vil starte en krangel, gjøre han sjalu og være care mot han. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn. Er teori jeg har er at når han ikke sier hvor mye han elsker meg så vil jeg blir sur sånn at han viser at han er redd for å miste meg. Men er ikke helt sikker. Eller kanskje jeg bare savner han? Men har dere noen tips eller teorier. Fordi vil ikke ødelegge forholde eller være toxic/dårlig kj Anonymkode: 50edb...467 Han er lojal etter 2 mnd, ja det er jo bra. Du har for dårlig selvtillit, det er derfor du reagerer som du gjør. Anonymkode: 8542a...e22
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #19 Skrevet 25. mars 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Du sliter med tilknytning. Dette er en ødeleggende oppførsel der du påfører sdn kjæreste store psykiske sår over tid. Jeg mener at dette grenser til kanten til psysisk vold siden du vil krangle, såre og han må krype for deg. Du må innrømme for deg selv at du trenger hjelp og noen som kan hjelpe deg med denne oppførselen. Du saboterer forhold og ødelegger et menneske på veien. Anonymkode: 7acd2...53a Ååå uff. Har virkelig ikke lyst til å såre han... hvordan kan jeg slutte med dette?
heiheihaha Skrevet 25. mars 2021 #20 Skrevet 25. mars 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Han er lojal etter 2 mnd, ja det er jo bra. Du har for dårlig selvtillit, det er derfor du reagerer som du gjør. Anonymkode: 8542a...e22 Tusen takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå