AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Kjøpte noen Adidassokker som jeg liker skikkelig godt. Så jeg kjøpte noen flere for noen uker siden. Men da jeg hadde tatt de ut av pakningen og prøvd et par (3-pack) så syntes jeg de var trange. Så på størrelsen, hadde fått med meg en pakke som hang feil på kroken, så de passet jo ikke. Hadde besøk av en god venn, så jeg sa noe i retning av, helvete den ene pakka er for små. Så skjer det jeg synes er veldig snålt. Han spør, kan jeg få prøve? Ja, det kan han jo. Så han tar av seg sine sokker, tar på seg et par, man ser jo at de er trange, de skal nå halvveis på leggen, Adidaslogoen når han til ankelen, den strikkede delen starter midt på helen. Så skjer det rare. Han sier ikke noe, tar på seg sine sokker over, hvite fra Nike, når de er dratt på så er selv de tre stripene øverst nedi den delen under den strikkede delen. Foten på sokken liksom. De sokkene er jo faktisk ganske gjennomsiktige, så man så jo godt hvor mine sokker var og hvor veldig upassende de var i størrelsen gjennom sokkene hans. Men han sier ikke noe. Etter kanskje ti minutter hvor det ikke er noen reaksjon og vi snakker om andre ting spør jeg om ikke sokkene er trange? Jo, de er egentlig det sier han. Og fortsetter tilbake til samtalen. Etterhvert ble vi sittende og skravle og kvelden gikk, vi tok litt vin og ja, alt det vi pleier å gjøre og sent på kvelden gikk han hjem. Og jeg tenkte ikke mer på sokkene før jeg skulle rydde dagen etter og fant to par, ett uprøvd og de jeg hadde prøvd på en kommode. Da kom jeg på at han aldri tok de av seg igjen. Etter mange mange timer. De må jo ha vært ubehagelig trange hele tiden? Er ikke det veldig rart? Og i går var han på besøk igjen (vi er single i samme kohort) og da så jeg det jeg antar er samme sokker, like små gjennom et par hvite Puma sokker. Også de ganske gjennomsiktige og også denne gang var hele Adidassokken nedi det som er fotdelen og ikke leggdelen, og han gjorde ingen ting for å skjule at han brukte dem. Er ikke dette enda særere? Jeg er konfliktsky så det holder, så jeg gjør ikke noe ut av det, og om han liker dem kan han få de to andre også, de passer jo ikke meg uansett. Men det må være flere enn meg som synes dette er rart? Eller har jeg gitt ham en slags tillatelse til å låne dem til jeg ber om å få dem tilbake? Noe jeg ikke skjønner? Anonymkode: d1474...d77
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Nei her må du gi oss en tl;dr altså Anonymkode: 445e6...36d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Tenk å orke å skrive et så langt innlegg bare for et par sokker.. Anonymkode: 05664...a16 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Dette er begynnelsen på en virkelig spennende historie. Sokkemysteriet 2021 - liker detaljene om at dere er single i samme kohort, det var en viktig touch i dette dramaet. Kommer den gode vennen i samme single-kohort til å ta av seg sokkene? Sover han med dem, hvorfor har han et annet par sokker over? Hvor skal dette ende? Og er TS virkelig venn med en rødvinsdrikkende sokketyv? 8-10 avsnitt til, så nærmer vi oss kanskje:) Anonymkode: 2007b...dbb 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er begynnelsen på en virkelig spennende historie. Sokkemysteriet 2021 - liker detaljene om at dere er single i samme kohort, det var en viktig touch i dette dramaet. Kommer den gode vennen i samme single-kohort til å ta av seg sokkene? Sover han med dem, hvorfor har han et annet par sokker over? Hvor skal dette ende? Og er TS virkelig venn med en rødvinsdrikkende sokketyv? 8-10 avsnitt til, så nærmer vi oss kanskje:) Anonymkode: 2007b...dbb Anonymkode: dea83...731 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenk å orke å skrive et så langt innlegg bare for et par sokker.. Anonymkode: 05664...a16 Var dette langt? Jeg skriver kanskje raskt, skriver veldig mye på jobb... Anonymkode: d1474...d77
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er begynnelsen på en virkelig spennende historie. Sokkemysteriet 2021 - liker detaljene om at dere er single i samme kohort, det var en viktig touch i dette dramaet. Kommer den gode vennen i samme single-kohort til å ta av seg sokkene? Sover han med dem, hvorfor har han et annet par sokker over? Hvor skal dette ende? Og er TS virkelig venn med en rødvinsdrikkende sokketyv? 8-10 avsnitt til, så nærmer vi oss kanskje:) Anonymkode: 2007b...dbb 😂 Jøss, ja, tenkte ikke sånn over det. Jeg er veldig detaljorientert, kanskje jeg skal dikte opp en historie videre, og lage påskekrim? 😊 Det er over er sant, og rødvinsdrikkende er vel så rart. Men da har jeg fått svar, han er en tyv? 😂 Anonymkode: d1474...d77 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 Frekt å nærmest mobbe han pga innlegget. Kanskje det ikke er så viktig for dere men for han er dette viktig og det skal man respektere. Når det kommer til sokkene så ja, det er litt rart men ville ikke ha startet noen diskusjon over det. Det er trist da.. for hadde han spurt om han kan få kjøpe de eller få dem så hadde det sikkert gått fint.. (?) Anonymkode: 8fa28...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Frekt å nærmest mobbe han pga innlegget. Kanskje det ikke er så viktig for dere men for han er dette viktig og det skal man respektere. Når det kommer til sokkene så ja, det er litt rart men ville ikke ha startet noen diskusjon over det. Det er trist da.. for hadde han spurt om han kan få kjøpe de eller få dem så hadde det sikkert gått fint.. (?) Anonymkode: 8fa28...5e5 Han kan gjerne få sokkene, og gjerne bruke dem for min del, jeg synes bare det er litt rart at man prøver et plagg også ikke tar det av igjen. Ja, dette var bare sokker. Men hadde dere reagert annerledes hvis man hadde brukt 700,- på en genser, han hadde tatt av sin genser, tatt på den nye, og så tatt sin over og aldri sagt noe mer om det? Det er ikke verdien av sokkene, jeg bare lurer på om jeg har lånt de bort og at han derfor synes det er helt normalt å bruke dem til jeg ber om å få de igjen? Anonymkode: d1474...d77
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Skrevet 25. mars 2021 Send vipps-krav til han da! Anonymkode: 316e2...541
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #11 Skrevet 25. mars 2021 Kan du skrive en oppsummering på 2-3 setninger? Anonymkode: bd6d9...09b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 Si/skriv : Hei, nå som du har prøvd sokkene en stund vil du kanskje kjøpe dem ? (ev få dem om du mener det.) Spendt å svaret for jæklig rar oppførsel det der da Anonymkode: 4fd32...28d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #14 Skrevet 25. mars 2021 Ja, da fikk jeg svar. Jeg synes også det var rart. Fredag i morgen, så vi møtes igjen for vin da (tenk at folk som drikker vin har på sokker) så får vi se, kanskje jeg blir tøff nok til at jeg tør spørre ham.... 😂🍷 Anonymkode: d1474...d77 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #15 Skrevet 27. mars 2021 Ja, da har jeg mannet meg opp og spurt. For det første, han bruker nesten alltid to par sokker, jeg har bare ikke lagt merke til det før. Vi har vært venner i mange år. Men om sommeren i shorts er han sokkeløs så jeg har bare sett foten på sokkene, og egentlig ikke tenkt stort på det. Han viste meg at han hadde på to nå også, men med størrelser som passer ham ser man ikke logoer og striper gjennom fordi buksene dekker over. Han bruker bare hvite sokker. (Og bare beige chinos og bare sneakers). Var litt uvanlig at han bare hadde på et par den dagen han prøvde mine på. Og han tenkte at jeg ikke ville ha de sokkene, så han hadde bare sett på det som at han tok med seg noe jeg skulle kaste siden man ikke får byttet undertøy i butikkene uansett. Og selv om de er små kan han fint bruke de under andre par, så han tenkte ikke mer på det. Og har brukt dem flere ganger siden. Han har fått de to gjenværende også, som kan vente seg en tilsvarende tilværelse. Og han bestilte nye i min størrelse til meg. Han ville bare ikke sløse, men bruke dem opp. Neste gang jeg ser de gjennom kommer jeg til å flire av noen av reaksjonene her. Følte meg litt som Agatha Christie en liten periode der. Mysteriet oppklart. Anonymkode: d1474...d77 2
vinterdekor Skrevet 27. mars 2021 #16 Skrevet 27. mars 2021 Så flott at du spurte da. Selv hadde jeg bare syntes det var veldig wierd ha ha ha. Altså det han gjorde var jo ikke noe annet enn pussig og selv hadde jeg klødd meg i huet. Nå har du fått svar. Eneste er vel at jo, man får da bytte strømper dersom de har tagg og det hele når du kommer tilbake med dem? Uansett, du har jo nye strømper på vei til deg. Det var en fin tanke at han ville bruke disse strømpene da. Og selv har jeg aldri sett at noen har 2 par strømper på seg. Hvis jeg ikke har misforstått deg nå, så bruker han ingen strømper om sommeren? Så da er det jo forståelig at han kompenserer for det om vinteren. Jeg humrer litt. Og det er ikke ment som mobb 😆. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #17 Skrevet 27. mars 2021 vinterdekor skrev (6 timer siden): Så flott at du spurte da. Selv hadde jeg bare syntes det var veldig wierd ha ha ha. Altså det han gjorde var jo ikke noe annet enn pussig og selv hadde jeg klødd meg i huet. Nå har du fått svar. Eneste er vel at jo, man får da bytte strømper dersom de har tagg og det hele når du kommer tilbake med dem? Uansett, du har jo nye strømper på vei til deg. Det var en fin tanke at han ville bruke disse strømpene da. Og selv har jeg aldri sett at noen har 2 par strømper på seg. Hvis jeg ikke har misforstått deg nå, så bruker han ingen strømper om sommeren? Så da er det jo forståelig at han kompenserer for det om vinteren. Jeg humrer litt. Og det er ikke ment som mobb 😆. Hehe, jeg kviet meg også, men med et par glass rødvin så turte jeg, etter denne tråden. Hadde jeg ikke spurt her, så hadde jeg aldri spurt. Og min venn kom innom igjen i kveld, viste meg «mine» sokker som nok en gang syntes egentlig godt gjennom hans og vi fliret. Og vi koste oss med ost og vin. Som vi pleier. Og han bruker ikke sokker om han går i shorts. Så derfor har jeg aldri sett sokkene under gjennom. Jeg har aldri tenkt over at hvite sokker er såpass gjennomsiktige. Men jeg kjenner flere som bruker to par sokker, men da synes det fordi den øverste ikke dekker den under og de for eksempel er utenpå en joggebukse. Ja, uansett ikke viktig. Jeg lurte bare på om det var litt rart. Og jeg var ikke enste som tenkte det. Nå er det ute av verden. Blir sikkert noe vi kommer til å kommentere hver gang vi har vinkveld og sokkene er på. Vinkveld har vi jevnlig, spesielt nå når vi er en egen minikohort. Anonymkode: d1474...d77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå